Nivette Fleet Management: ciągłe doskonalenie
Marcin Nivette, Grupy NFM

Nivette Fleet Management: ciągłe doskonalenie

Już 20 lat liczy sobie polska firma Nivette Fleet Management (NFM) - jedna z najdłużej i najprężniej działających na polskim rynku długoterminowego wynajmu samochodów. Z racji jubileuszu o wywiad poprosiliśmy prezesa Grupy NFM, Marcina Nivette.

 


Redakcja: Jakie marki wchodzą w skład Grupy NFM?

Marcin Nivette: Grupę reprezentują: Nivette Fleet Management – działająca na polskim rynku długoterminowego wynajmu aut i zarządzania flotą, oraz Hertz - światowy lider w wynajmie samochodów, którego wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest NFM. W portfolio grupy są też marki Dollar, Thrifty i Firefly, uzupełniające działalność wynajmu krótkoterminowego w Polsce. NFM jest w pełni polską firmą, ze 100% polskiego kapitału. Dysponujemy flotą blisko 7 tysięcy aut. Obsługujemy wszystkie marki pojazdów w ponad 600 punktach serwisowych na terenie całej Polski.

Trochę historii...

NFM była przed dwudziestu laty jedną z pierwszych firm, które wdrożyły na polski rynek usługę Full Service Leasingu i tym samym zapoczątkowały istnienie branży wynajmu długoterminowego. Po roku do nowo rozwijającej się branży dołączyły największe zagraniczne firmy. Pierwszym wynajętym przez NFM samochodem był zielony Opel Vectra dla spółki Amplico Life, która pozostała klientem firmy do dzisiaj i już jako MetLife jest jednym z głównych partnerów biznesowych grupy NFM, obok Jeronimo Martins Polska, Żabki, Mostostalu, Berlin-Chemie czy Ulma Construccion.

Jakie wyzwania stoją obecnie przed firmą?

Bieżące wyzwania, przed którymi stoją menedżerowie zarządzający firmami to elektryfikacja flot, ograniczona dostępność aut i ich części, wzrost kosztów utrzymania i eksploatacji, nowości legislacyjne. Do tego zmiany energetyczne, technologiczne i społeczne sprawiają, że ewoluuje model przemieszczania się i podróżowania. Zmieniają się także oczekiwania samych użytkowników. Firmy będą musiały przyjąć nowy model zapewniania mobilności swoim pracownikom.

Grupa NFM chce uczestniczyć w tych zmianach, przeprowadzając klientów przez tę transformację i im doradzając. Naszym celem jest wspieranie firm w osiąganiu ich celów poprzez dostarczanie usług mobilności dostosowanych do zmieniającego się otoczenia, czyli ekologicznych, zoptymalizowanych kosztowo i wspartych nowoczesnymi systemami informatycznymi, które maksymalnie ułatwiają zarządzanie flotą samochodową, a użytkownikom aut zapewniają intuicyjne w obsłudze aplikacje full service.

Co wyróżnia NFM spośród konkurencji?

Uważam, że jest to indywidualne podejście do każdego klienta, niezależnie od jego wielkości – od największych korporacji, które oczekują zapewnienia i zarządzania flotą liczoną w setkach, przez średnie przedsiębiorstwa z kilkunastoma samochodami, do małych firm, które potrzebują tylko jednego auta. Ponadto od początku głównym motorem działań firmy Nivette Fleet Management była odpowiedź na pytanie, jak to zrobić, by klient dostawał tylko jedną fakturę raz w miesiącu, pokrywającą wszystkie koszty związane z posiadaniem i użytkowaniem pojazdu w firmie. Kolejny krok to otoczenie klienta pełną opieką tak, by odciążyć go zupełnie ze spraw związanych z zarządzaniem flotą i maksymalnie ułatwić życie z samochodem służbowym. Myślę, że u podstaw naszej mocnej pozycji w branży leży elastyczność, kompleksowość usług, wiedza i głęboka znajomość lokalnego rynku oraz ciągłe doskonalenie się w obniżaniu całkowitych kosztów posiadania floty, przy jednoczesnym podnoszeniu jakości obsługi. Każdy tak mówi? Być może, ale NFM to robi!

Poza tym bardzo mocną stroną Grupy NFM są własne systemy informatyczne służące do pełnego zarządzania flotą. Cały proces zarządzania jest uporządkowany i zintegrowany, systemy zapewniają pełną kontrolę kosztów, raportowanie dopasowane do wymagań klienta, specjalne moduły pod konkretne potrzeby, szybkie ofertowanie. Oprócz systemu kompleksowego zarządzania wszystkimi procesami flotowymi, w tym cyfrowym przekazaniem i zwrotem pojazdów, aplikacja mobilna iNFM ułatwia bezproblemowo umówić się na wymianę opon czy serwis lub zgłosić szkodę. System gwarantuje pełną wygodę menedżerom floty oraz użytkownikom aut. Siłą grupy jest też najszersze w branży spectrum działania, które pozwala odpowiedzieć szybko na niemal każdą potrzebę klienta związaną z mobilnością.

Ewenementem na rynku jest połączenie doskonale funkcjonującego wynajmu długoterminowego z wynajmem krótkoterminowym o zasięgu globalnym. Taką opcję zapewnia marka Hertz, która dołączyła do Grupy NFM w 2013 roku. Dzięki temu menedżerowie firm nie tylko dysponują stałą flotą samochodową do codziennego prowadzenia biznesu, ale także mogą liczyć na auto zastępcze w razie nagłej naprawy, szybki wynajem auta wprost z lotniska w podróży zagranicznej lub krajowej, specjalne usługi lotniskowe dla VIP-ów, a także tzw. samochody przedkontraktowe.

Jak radzicie sobie w czasach kryzysu?

Z pewnością efekty przynosi wykorzystywanie własnych mocnych stron i szans rynkowych, rozumienie potrzeb klienta oraz rozwijanie przewag konkurencyjnych z myślą o przyszłości mobilności. NFM notuje regularne wzrosty, wykorzystując intensywny rozwój całego rynku Car Fleet Management. W ciągu ostatnich 10 lat Grupa NFM zwiększyła czterokrotnie przychody ze sprzedaży i zbliża się do 200 mln zł obrotu.

Inwestujemy również w auta elektryczne oraz hybrydowe, realizując swoje cele strategiczne w zakresie ochrony środowiska, jednocześnie wspierając klientów w działaniach prośrodowiskowych. Największym kontraktem 2022 było dla NFM wydanie 500 aut hybrydowych dla Żabki, a dwa lata wcześniej temu samemu klientowi firma przekazała elektryczne samochody dostawcze, co w tamtym czasie było największym wydaniem elektryków w Polsce.

Jakie są plany i założenia na 2023?

Najbliższe plany Grupy NFM to ewolucja w kierunku zarządzania szeroko pojętą mobilnością. By tego dokonać, w naszych założeniach na najbliższy czas jest: automatyzacja całego procesu zarządzania flotą, tak by był realizowany w pełni online, rozwój elektromobilności i tzw. corparate carsharing, wzrost wielkości floty oraz dalsze doskonalenie usług poprzez oferowanie nowatorskich rozwiązań, w różnych formach wynajmu, mając na uwadze dalszą optymalizację kosztów flotowych, a także doprowadzenie do perfekcji opieki nad klientem.

Dziękujemy za rozmowę.