auto1
Dostawy aut realizujemy na bieżąco
Mariusz Jakimiuk, dyrektor zarządzając SsangYong Auto Polska
17.02.2022

Dostawy aut realizujemy na bieżąco

Rozmowa z Mariuszem Jakimiukiem, dyrektorem zarządzającym SsangYong Auto Polska



Redakcja - Na rynku sprzedaży samochodów trwa zamieszanie związane z brakiem różnego rodzaju podzespołów. Również pandemia nie sprzyja branży motoryzacyjnej. Jak w tak trudnej sytuacji radzi sobie marka SsangYong w Polsce?

Mariusz Jakimiuk - Zacznijmy od tego, że nowa spółka importerska, SsangYong Auto Polska, która od ubiegłego roku odpowiada za dystrybucję marki w Polsce, działalność rozpoczynała z dziesięcioma dilerami. Po intensywnej reorganizacji, rok 2021 udało się zakończyć z dwudziestoma dilerami i ośmioma punktami serwisowymi. SsangYong, jak zresztą inni koreańscy producenci, wciąż bardzo dobrze radzi sobie z ograniczoną dostępnością półprzewodników.

Dostawy samochodów realizowane są na bieżąco, co niewątpliwie wyróżnia nas na tle konkurencji. Pierwsze efekty przyjętej strategii rozwoju widać w wynikach rejestracji za styczeń 2022. Zgodnie z raportem Samar, SsangYong z wynikiem 109 rejestracji samochodów osobowych plasuje markę w Top30 producentów, jednocześnie pokonując w kategorii pierwszych rejestracji tak znane marki jak Land Rover (101 sztuk) czy Mitsubishi (64 sztuki). Dla wciąż nieco egzotycznej na polskim rynku marki to ważny sygnał, że założony plan sprzedaży 1.500 sztuk samochodów w roku 2022 wydaje się bardzo realny.

W jaki sposób wyniki sprzedaży przekładają się na udział SsangYong na rynku flotowym, jakimi modelami chcecie zainteresować klientów instytucjonalnych?

We współpracy z renomowanymi instytucjami finansowymi przygotowaliśmy oferty zakupu samochodów pod marką SsangYong Finance. Nasi klienci mają do dyspozycji cały wachlarz ofert finansowania zakupu swojego nowego SsangYonga. Od leasingu operacyjnego z niską wartością wykupu poprzez leasing finansowy, a na pożyczce dla firm i dla konsumentów kończąc. Każdy znajdzie dla siebie zadowalającą i konkurencyjną rynkowo ofertę, dzięki której za niską miesięczną ratę będzie mógł szybko zrealizować swoje plany. Przykładowo w leasingu operacyjnym dla firm można kupić rodzinny model Korando za 799 złotych netto miesięcznie.

Oferty finansowe już są dostępne na miejscu u każdego dilera SsangYong, co stanowi wygodne rozwiązanie dla klienta. W szybki sposób można uzyskać finansowanie podczas jednej wizyty w salonie. Bez skomplikowanych procedur i chodzenia po placówkach czy pośrednikach.

W najbliższych planach mamy również uruchomienie produktu pod nazwą „Wynajem elastyczny SsangYong”, na początku dla modelu Tivoli. Zaproponujemy klientom możliwość wynajęcia samochodu na okres od 12 do 24 miesięcy. W racie miesięcznej klient będzie miał wszystko poza kosztem paliwa i płynu do spryskiwaczy. Resztą zajmie się firma wynajmu w ramach programu SsangYong Finance. Łatwość i prostota korzystania z tej oferty daje spokój i pewność co do wysokości miesięcznych obciążeń. Jeśli oferta spotka się z zainteresowaniem, co zakładamy, sukcesywnie wdrożymy produkt dla pozostałych modeli naszej marki.

Jaki macie pomysł na poszerzenie swojego udziału w rynku?

Mamy dobre pozycjonowanie cenowe. Kiedy ceny samochodów nowych na rynku idą do góry o kilkanaście procent, my mamy ceny na zbliżonym poziomie. Drugim niewątpliwym atutem jest gwarancja: w Polsce oferujemy 5-letnią gwarancję producenta, która szczególnie dla klientów indywidualnych ma duże znaczenie i pozwala uzyskać wyższe wartości przy późniejszej odsprzedaży samochodu. W naszej ocenie równie duże znaczenie ma pochodzenie produktu – każdy SsangYong jest produkowany w Korei.

Obecnie naszym priorytetowym zadaniem pozostaje zwiększyć świadomość marki w Polsce i zaprosić potencjalnych klientów do bliższego poznania samochodu. Dobrą okazją do odwiedzin w salonie będą Dni Otwarte, które organizujemy w całej sieci dilerskiej w marcu. Zaprezentujemy Korando w limitowanej wersji Quantum, które ma bogatsze wyposażenie i atrakcyjną cenę. Wybierając wersję Korando Quantum, klienci zyskają praktyczne wyposażenie dodatkowe z korzyścią 11 000 zł brutto i co ważne, samochody będą dostępne „od ręki”.

Dziękujemy za rozmowę.

____________________________________

SsangYong to koreański producent samochodów terenowych i SUV-ów, stworzonych pierwotnie na potrzeby wymagających dróg Półwyspu Koreańskiego, który w ponad 77% zajmują góry. SsangYong to niemal 70 lat doświadczenia w konstrukcji samochodów. Jego nazwa oznacza w języku koreańskim „dwa smoki”, a logotyp marki przedstawia skrzydła dwóch smoków. Samochody SsangYong to synonim niezawodności i wysokiej jakości materiałów, potwierdzonych bezpłatną 5-letnią gwarancją fabryczną.