Spokojnego nowego Iveco
CB radio - łączy i ostrzega
Sebastian Bartnik, specjalista ds. sprzedaży President Electronics Poland Sp. z o.o.

CB radio - łączy i ostrzega

Rozmowa z Sebastianem Bartnikiem, specjalistą ds. sprzedaży President Electronics Poland Sp. z o.o.

 

Redakcja - Pomimo dostępnych na rynku aplikacji, które informują i ostrzegają kierowców, CB radio nadal jest popularne...

Sebastian Bartnik – Wpływa na to wiele czynników. Przede wszystkim radiotelefony CB marki PRESIDENT są proste w obsłudze, co w dobie zaawansowanych technicznie urządzeń (a takimi, bez wątpienia, są urządzenia firmy President) nie jest bez znaczenia. Prostota obsługi, zasilanie z akumulatora samochodowego, rozbudowane funkcje użytkowe, to z pewnością atuty nie do przecenienia.

Ponadto, to jedno z podstawowych „narzędzi pracy” kierowców zawodowych, spędzających wiele godzin za kierownicą, nierzadko w godzinach wieczornych. Jeżeli zatem kierowca potrzebuje się czegoś dowiedzieć, to potrzebne informacje może „zdobyć” od innego kierowcy ciężarówki, który posiada CB radio. To właśnie oni są najaktywniejszą grupą, która korzysta z naszych urządzeń bowiem - w przeciwieństwie do telefonii komórkowej – używanie CB radia nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, jest bezpłatne, a co być może ważne - dozwolone w czasie jazdy.

Czy dostępne na rynku urządzenia posiadają jakieś nowe funkcje?

Producent urządzeń, czyli Groupe President Electronics, którego jesteśmy przedstawicielem i wyłącznym dystrybutorem, stale pracuje nad jakością i udoskonalaniem sprzętu. Większość oferowanych przez nas modeli wyposażona jest w port ładowania USB jako dodatkowe źródło zasilania czy funkcję VOX, pozwalającą na prowadzenie łączności „bez użycia rąk”! Od kilku tygodni dla polskich klientów dostępny jest cyfrowy mikrofon Digimike, redukujący do absolutnego minimum zakłócenia z kabiny kierowcy.

O jakości i niezawodności naszych produktów najlepiej świadczy fakt, iż usługi serwisowe i usuwanie ewentualnych usterek stanowi promil w stosunku do ilości sprzedawanych radiotelefonów i osprzętu. Warto wspomnieć, że jako jedna z niewielu firm udzielamy od wielu lat pięcioletniej gwarancji bez żadnych dodatkowych kosztów!

Do jakiej grupy docelowej kierujecie wasz produkt?

CB radia zawsze były i są kojarzone z kierowcami zawodowymi, którzy stanowią największą grupę użytkowników naszych urządzeń. Od wielu lat z powodzeniem prowadzimy bardzo owocną współpracę z dealerami wiodących marek na rynku samochodów ciężarowych. Chciałbym podkreślić, że rynek ten bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

Znacznie mniejszą grupę użytkowników naszych urządzeń stanowią klienci indywidualni, posiadacze samochodów osobowych. Czynimy starania popularyzatorskie, starając się poszukiwać nowe grupy odbiorców, np. osoby prowadzące działalność rolniczą. Dynamicznie rozwijającym się „rynkiem” dla naszych urządzeń jest też segment kamperów.

W tym roku planujemy wziąć udział w dwóch imprezach targowych w Poznaniu i w Nadarzynie, gdzie będziemy prezentować nasze urządzenia z szerokiej gamy produktów PRESIDENT.

Czy CB radio jest popularne w pozostałych krajach europejskich?

Sądzę, że spośród krajów Europy Środkowej na pewno rynek Polski jest zdecydowanie największy. Mamy też największą ilość zarejestrowanych samochodów ciężarowych w Europie. Poza Polską urządzenia CB są dość popularne w Hiszpanii i Francji. Z przyczyn prawnych istnieją ograniczenia w Austrii, gdzie prawo jest tak skonstruowane, że praktycznie korzystanie z CB radia jest zabronione. Wiemy jedno – Polska jest liderem, jeśli chodzi o ten rodzaj urządzeń i ufamy, że CB radio, a przede wszystkim marka PRESIDENT długo jeszcze będzie służyć wszystkim użytkownikom dróg, którzy zaufają jego możliwościom.

Dziękujemy za rozmowę.