Karta BP Plus Advertisement
Atrakcyjne propozycje z Półwyspu Pirenejskiego
Daria Zielaskiewicz, dyrektor marek SEAT i CUPRA
27.06.2022

Atrakcyjne propozycje z Półwyspu Pirenejskiego

Rozmowa z Darią Zielaskiewicz, dyrektorem marek SEAT i CUPRA.



Redakcja - Trwa ofensywa CUPRY. Zwłaszcza w segmencie SUV kolejne nowości modelowe podnoszą atrakcyjność hiszpańskiej marki. Jakie więc są jej główne atuty?

Daria Zielaskiewicz - CUPRA to marka, jakiej jeszcze w motoryzacji nie było - progresywna, ostra, sportowym rodowodzie; jedyna pozycjonowana pomiędzy segmentem wolumenowym, a premium. Jako taka CUPRA oferuje znacznie więcej niż auta wolumenowe za cenę o wiele atrakcyjniejszą niż modele premium. Wszystkie samochody CUPRY wyróżniają się swoim designem o wyrafinowanej drapieżności i miedzianych detalach. To samochody, które wyglądają niezwykle wyraziście i wzbudzają zainteresowanie na drogach. CUPRĘ wyróżnia również dynamika – w gamie mamy silniki od 150 KM do 390 KM. I wspomniana wisienka na torcie – rzetelna cena. Dzięki temu CUPRA wygrywa serca kierowców w Polsce – i nie tylko, gdyż obecnie marka niezwykle szybko się globalizuje. Jak dodamy do tego najwyższej klasy obsługę w butikowych salonach CUPRA Studio, jakościowy serwis oraz opiekę CUPRA Mastera, otrzymujemy najatrakcyjniejszy pakiet na rynku. Tą marką zmieniamy motoryzację i inspirujemy do korzystania pełną garścią z życia, bez kompromisów.

Jakie miejsce w strukturze sprzedaży zajmują klienci instytucjonalni i gdzie trafiają największe dostawy marek SEAT i CUPRA?

Zwłaszcza SEAT jest mocnym graczem w grupie klientów instytucjonalnych – efektywnie trafiamy do menedżerów średniego i wyższego szczebla, właścicieli firm, ekspertów i specjalistów. SEAT nie jest marką tak wolumenową, jak inne największe marki motoryzacyjne na polskiej scenie, stanowi więc ciekawą alternatywę, która naturalnie zwraca na siebie uwagę za sprawą charakterystycznego wyrazistego designu rodem z Barcelony. To niezwykle ważne dla wszystkich tych, dla których liczy się aspekt wizerunkowy. CUPRA natomiast jest brandem niezwykle popularnym wśród klientów indywidualnych, którzy doceniają motoryzacyjne emocje z najwyższej półki i od swojego auta oczekują nie tyle czystego pragmatyzmu, a zastrzyku adrenaliny. Niemniej jednak widzimy również zainteresowanie CUPRĄ wśród klientów flotowych i w najbliższym czasie z pewnością odpowiemy również na ich oczekiwania.

Elektromobilność to już rzeczywistość. Przykładem może być w pełni elektryczny model CUPRA Born i zapowiedź przekształcenia Hiszpanii w główne centrum pojazdów elektrycznych w Europie. Jaki to będzie miało wpływ na rozwój rynku motoryzacyjnego?

Kilka dni temu pokazaliśmy światu nowe elektryczne i hybrydowe modele CUPRA, które na rynku pojawią się już w najbliższych latach. Elektryfikacja jest faktem i pragniemy wtłoczyć do niej jak najwięcej emocji, aby wybór auta elektrycznego nie był już dla kierowcy tylko wyborem z rozsądku. Głęboko wierzymy, że CUPRA jest marką, która to zmieni, a nowe modele, jak Born, Tavascan, czy Urban Rebel sprawią, że elektromobilność nabierze charakteru. Fakt, że wszystko wskazuje na to, iż Hiszpania stanie się centrum aut elektrycznych w Europie, jest dla nas nobilitujący i wskazuje, że będziemy w stanie dalej oferować auta o atrakcyjnej cenie oraz krótkim terminie produkcji.

Ważnym czynnikiem jest wartość rezydualna samochodu, za jaką pojazd odsprzedajemy po jego eksploatacji. W tym przypadku możemy powiedzieć, że nowe modele SEAT-a trzymają cenę?

Modele obu naszych marek – SEAT-a i CUPRY – charakteryzują się wysoką wartością rezydualną. Widać to między innymi po cenach samochodów używanych. W przypadku SEAT-a zwłaszcza Leon utrzymuje cenę wyższą niż konkurencja. Dzieje się tak za sprawą nietuzinkowego, dynamicznego designu i świetnych właściwości jezdnych. SEAT Leon produkowany jest również w wolumenach mniejszych niż konkurencja, stąd cały czas stanowi ciekawą alternatywę dla aut widocznych na drogach. Jeszcze wyraźniej widzimy to w przypadku CUPRY, której modele są atrakcyjną nowością na światowym rynku i podbijają serca kierowców i miłośników motoryzacyjnych emocji. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że największa wartość rezydualna CUPRY to emocje i wrażenia, które pozostają w sercu. To one sprawiają, że CUPRA to auta ponadczasowe o wyjątkowej wartości. W życiu po prostu szkoda czasu na nudne samochody!

Dziękujemy za rozmowę

___________________

Daria Zielaskiewicz – od stycznia 2022 roku dyrektor marek SEAT i CUPRA. Z Volkswagen Group Polska związana od 12 lat. W 2009 roku rozpoczęła pracę w Kulczyk Tradex na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży flotowej. Dwa lata później objęła rolę koordynatora Back Office dla Sprzedaży Flotowej, a następnie dyrektora marketingu w marce Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2016 roku była odpowiedzialna za obszar marketingu i Brand Management w Volkswagen Financial Services. Jest absolwentką poznańskiego Uniwersytety im. Adama Mickiewicza, studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz programu managerskiego PMD Barcelona na IESE Business School, University of Navara.