Trzy pytania do Witolda Wcisło, prezesa Zarządu Inchcape Polska
Witold Wcisło, prezes Zarządu Inchcape Polska, dealer marki BMW oraz samochodów MINI
15.10.2021

Trzy pytania do Witolda Wcisło, prezesa Zarządu Inchcape Polska

Sukces marki BMW w Polsce ponownie potwierdza pierwsze miejsce zajęte w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec września 2021 roku, z wynikiem zarejestrowanych w naszym kraju 18 372 nowych modeli. Co decyduje o stałej popularności BMW? W jakim stopniu elektromobilność przeobraża bawarską markę? Czy przyszłość sprzedaży nowych aut leży w internecie – odpowiada Witold Wcisło, prezes Zarządu Inchcape Polska, dealer marki BMW oraz samochodów MINI.


Redakcja: Wyniki sprzedaży nowych aut wskazują, że segment premium nie odczuwa spowolnienia. W rankingu najpopularniejszych marek na koniec września 2021 roku pierwsze miejsce zajęło ponownie BMW z modelem serii 3 na czele. Co decyduje o utrzymującej się popularności tej marki w Polsce?

Witold Wcisło: Klienci coraz intensywniej poszukują jakości, zapewnienia najwyższych standardów i nowoczesnych rozwiązań. Oczekują tego zarówno od producenta marki, na jaką się decydują, jak i dealera, u którego dokonują zakupu. Właśnie dlatego, choć ostatnie 1,5 roku było dużym wyzwaniem dla branży motoryzacyjnej, wyniki które odnotował segment samochodów premium wskazują, że ta część rynku radzi sobie w odpowiadaniu na dzisiejsze potrzeby klientów najlepiej.

Nie zapominajmy też o tym, że zakup to jedno, ale liczy się także wszystko to, co dzieje się później, już po wyjeździe z salonu. Klienci oczekują pewności, kompleksowości i gwarancji świadczonych usług. BMW oraz my, jako sieć dealerska, doskonale to rozumiemy. Uruchomiliśmy szereg rozwiązań z obszaru omnichannel, poczynając od spotkań online z doradcami, przez zdalne płatności aż po takie elementy jak możliwość pozostawienia samochodu w serwisie poza godzinami otwarcia salonu, tworząc zupełnie nowy ekosystem obsługi klienta. Właśnie takie zachowanie i duże zaufanie oraz lojalność klientów marek premium, na którą codziennie pracujemy, sprawia, że ten segment samochodów wypada w ogólnych wynikach lepiej.

Obecne zmiany na rynku motoryzacyjnym zmierzają w kierunku pełnej elektryfikacji. W ofercie BMW/MINI rozszerza się paleta aut wykorzystujących napęd hybrydowy a nawet w pełni elektryczny. Czy klienci są zainteresowani tego typu modelami i jak przedstawia się ich sprzedaż w Polsce?

W tym obszarze zmienia się wiele. Do tej pory większość naszych klientów wykazywała zainteresowanie samochodami elektrycznymi i hybrydowymi, ale jedynie część z nich rozważała ich zakup. Dziś sytuacja kształtuje się znacząco inaczej. Na co dzień prowadzimy z klientami dialog, edukujemy w obszarze korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie takich pojazdów i obserwujemy tego efekty.

Świadomość konsumencka wzrasta, ale nie bez znaczenia jest także rozwój elektromobilności w Polsce w ogóle. Świetnym przykładem jest dynamiczny rozwój stacji ładowania czy program rządowych dopłat. Dodatkowo w portfolio BMW pojawiają się kolejne modele, które odpowiadają na potrzeby różnych klientów. Dziś do wyboru jest już miejski i3, SUV iX3, iX, a za chwilę swoją premierę będzie mieć zupełnie nowy model BMW i4. To wszystko sprawia, że sprzedaż samochodów elektrycznych wzrasta.

Spółka Inchcape Motor Polska, która od kilkunastu lat jest partnerem marki BMW i MINI z powodzeniem oferuje szeroką gamę modelową bawarskiego producenta. Proszę wyjaśnić, co w kontekście Państwa oferty oznacza promowane hasło „Magic Moments”?

Każdego klienta stawiamy w centrum naszej uwagi. Obserwujemy potrzeby i na nie odpowiadamy. Jesteśmy przekonani, że chcąc być dziś blisko swoich klientów, nie można skupiać się na jednym miejscu, ale zapewniać najwyższy poziom wsparcia i obsługi we wszystkich dostępnych kanałach i na każdym etapie procesu. Dlatego my wykraczamy poza tradycyjne miejsca komunikacji i doświadczenia, do jakich przyzwyczailiśmy w salonach stacjonarnych, przenosimy także do sieci.

Będąc na polskim rynku już od ponad 16 lat, przyzwyczailiśmy naszych klientów do najwyższej jakości obsługi, kompleksowości oraz gwarancji świadczonych przez nas usług. To według nas, zaraz obok ciągłego rozwijania oferty i kanałów komunikacji elementy, które budują przewagę konkurencyjną i sprawiają, że magiczne są nie tylko momenty, ale cały czas, w którym pozostajemy w relacji z klientem.

Dziękujemy za rozmowę
__________________________________________________

Inchcape Polska należy do Inchcape, największej światowej grupy zajmującej się sprzedażą i obsługą samochodów oraz motocykli różnych marek. W Europie i poza nią spółka współpracuje z największymi producentami i dystrybutorami branży motoryzacyjnej, prowadząc sprzedaż samochodów w 34 krajach na pięciu kontynentach.

W Polsce firma jest obecna od 2004 roku, gdzie zajmuje się sprzedażą oraz obsługą samochodów i motocykli marki BMW oraz samochodów MINI. Oprócz oferty sprzedażowej Inchcape Motor Polska oferuje również cały wachlarz usług związanych z diagnostyką i serwisowaniem samochodów BMW i MINI. Firma posiada trzy lokalizacje: w Warszawie, Poznaniu oraz we Wrocławiu.

W trakcie kilkunastu lat obecności na polskim rynku Inchcape Motor Polska osiągnął znaczące sukcesy w sieci BMW, zdobywając tytuł Dealera Roku 2018 czy Dealera Roku BMW M 2019.