Trzy pytania do Rafała Bizukojća, dyrektora generalnego Piaggio Group Polska, Litwa, Łotwa i Estonia
Rafał Bizukojć, dyrektor generalny Piaggio Group na Polskę i kraje bałtyckie
06.12.2022

Trzy pytania do Rafała Bizukojća, dyrektora generalnego Piaggio Group Polska, Litwa, Łotwa i Estonia

Piaggio Group dostrzega potencjał dalszego wzrostu rynku skuterów i motocykli. Szansą jest rozwój produktów i przyciągnięcie klientów, którzy posiadają prawo jazdy kategorii B. O tym, czy doświadczenie w oferowaniu samochodów jest przydatne przy sprzedaży jednośladów oraz o nieuniknionej elektryfikacji branży rozmawiamy z Rafałem Bizukojćem, dyrektorem generalnym Piaggio Group na Polskę i kraje bałtyckie.


Redakcja - Jakie cele stawia sobie Piaggio Group w Polsce w roku 2023?

Rafał Bizukojć - Ważne jest dla nas utrzymanie rosnącego trendu sprzedażowego motocykli włoskich marek z grupy Piaggio. Nie uda się to bez ciągłego budowania silnej, stabilnej i wykwalifikowanej sieci dilerskiej oferującej usługi sprzedaży i serwisu na wysokim, wręcz prestiżowym, poziomie. Uważamy, że w Polsce wciąż jest mała świadomość dotycząca pojazdów, które można posiadać mając prawo jazdy kategorii B, jak np. Piaggio MP3 i innych skuterów grupy 125. Będziemy starać się tą świadomość zwiększyć.

Sprzedaż motocykli jest związana z dużą sezonowością i porami roku. Czy między sprzedażą jednośladów i samochodów jest więcej różnic, czy podobieństw?

Tak, sprzedaż motocykli jest zależna od sezonu. Spadek sprzedaży pojazdów notowany jest w okresie od października do lutego, ale trend ten, przy sprzyjającym, czyli wydłużającym się sezonie także się zmienia. Istnieje wiele podobieństw między sprzedażą samochodów i jednośladów, lecz zazwyczaj zakup samochodu to konieczność i użyteczność, natomiast motocykle klienci kupują dla przyjemności użytkowania. Są to często pasjonaci, a motocykle są ich hobby. Jednocześnie widzimy pojawiające się zainteresowanie ze strony określonych grup zawodowych, jak np. dostawcy jedzenia w dużych miastach.

Jakich nowości Grupy Piaggio możemy się spodziewać w 2023 i czy w tym biznesie elektromobilność to też wiodący trend?

Ogłosiliśmy już kilka ciekawych nowości, jakie trafią na rynek w roku 2023. M.in. to modele takie jak Moto Guzzi V100 Mandello, z pierwszym na świecie aktywnym systemem aerodynamicznym czy Aprilia RS 660 Extrema, który jest motocyklem do jeszcze bardziej ekstremalnych doznań na torze. W Piaggio MP3 powinna pojawić się poduszka powietrzna jako element aktywnej ochrony kierowcy.

Jeśli chodzi o elektromobilność to faktycznie w gamie pojawiają się nowe pojazdy i prototypy ukierunkowane na zasilanie prądem. Obecnie Piaggio Group oferuje bezemisyjne modele: Vespa Elettrica oraz Piaggio 1. Zaprezentowano również koncept Aprilia ELECTRICa, który zapowiada przełom w obszarze motocykli elektrycznych.

Dziękujemy za rozmowę


-------------------------------------------

Rafał Bizukojć ma ponad 22-letnie doświadczenie w sprzedaży, marketingu, rozwoju sieci i serwisie marek motoryzacyjnych. Pracował w Nissanie i Peugeot'cie oraz marce premium – Infiniti. Zdobywał doświadczenie na poziomach dilera, importera, regionu i Europy pracując w Polsce, Szwajcarii, Węgrzech i Bułgarii. Jasno deklaruje, że jest zakochany w motocyklach - prócz marek grupy Piaggio ma doświadczenia z Ducati, BMW i Yamahą.

Piaggio to włoski koncern, założony w 1884 r. i zajmujący się produkcją motocykli, skuterów oraz pojazdów specjalnych z siedzibą we włoskim Pontedera. Koncern zrzesza kilka włoskich marek motocyklowych, jak Vespa i Piaggio - od początku istnienia firmy - oraz Aprilia i Moto Guzzi, od 2004r.

Liberty Corporation jest oficjalnym importerem marek z grupy Piaggio. Firma powstała w 2006 roku w Łodzi, a w 2020 roku przejęła rolę wyłącznego importera w Polsce, będąc od 2021 r. przedstawicielem koncernu także na Łotwie, Litwie i Estonii.