BP Advertisement
Trzy pytania do Piotra Laube, dyrektora zarządzającego marki Nissan w Polsce
Piotr Laube, dyrektor zarządzający marki Nissan w Polsce
30.10.2023

Trzy pytania do Piotra Laube, dyrektora zarządzającego marki Nissan w Polsce

Astara, oficjalny dystrybutor nowych samochodów, części i usług marki Nissan w Polsce, ogłosiła priorytety na 2024 rok dotyczące głównych założeń prowadzenia działalności japońskiej marki na naszym rynku. Co to oznacza dla klientów i jakie są plany dotyczące rozwoju marki w Polsce, zwłaszcza w zakresie obsługi klientów flotowych – odpowiada Piotr Laube, dyrektor zarządzający marki Nissan w Polsce.



Redakcja: Od września br. Astara jest w naszym kraju oficjalnym importerem marki Nissan. Co to oznacza dla klientów i jakie są plany dotyczące rozwoju marki w Polsce?

Piotr Laube: Myślę, że główne korzyści dla marki to to, że ośrodek decyzyjności i kompleksowa oferta marki Nissan w Polsce, będą zlokalizowane bliżej rynku, czyli wszelkie działania będą miały wymiar bardziej lokalny. W związku z tym oczekujemy, że lepiej ten rynek rozumiejąc, będziemy w stanie bardziej efektywnie dotrzeć do potrzeb naszych klientów. Astara jest firmą bardzo dynamicznie rozwijającą się – obecnie reprezentuje już 34 marki w 19 krajach na 3 kontynentach, a zgodnie z globalną strategią rozwoju dąży do prowadzenia działalności w 25 krajach do 2025 r. W kwestii organizacyjnej, Nissan w Polsce dołączył do regionalnej jednostki Astara Western Europe, obejmującej także Niemcy, Belgię, Holandię, Luksemburg, Czechy i Słowację. Pozwala to rozwijać biznes w trochę szerszym kontekście.

Ofertę marki Nissan wyróżnia szeroka gama modelowa oraz duże zainteresowanie klientów instytucjonalnych a tym samym flotowych. Czy w zakresie obsługi klientów flotowych firma ma nowe plany?

Chcemy kontynuować sprzedaż kanałami flotowymi, to znaczy dopasowywać naszą ofertę do bieżących potrzeb rynku tak, by klienci instytucjonalni, firmy flotowe oraz klienci biznesowi, w dalszym ciągu mieli możliwość otrzymywania atrakcyjnej i konkurencyjnej rynkowo oferty od marki Nissan.

Nissan konsekwentnie elektryfikuje gamę modelową także w segmencie samochodów dostawczych. Jaka będzie skala tego procesu w przyszłości?

Zachęcam do śledzenia działań naszej marki. Czeka nas jeszcze wiele premier. Natomiast, chcąc być blisko rynku i konkurować z innymi producentami, na pewno musimy zadbać o to, żeby nasza gama modelowo była odpowiednio przygotowana i przystosowana do potrzeb klientów. Podążając za aktualnymi trendami w Europie, oznacza to dalszą elektryfikację naszej oferty.

Lokalnie, priorytetem dla Nissana na przyszły rok jest osiągnięcie poziomu minimum 2% udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju. Naszym atutem jest bez wątpienia wdrażana obecnie platforma cyfrowa Astary, której założeniem jest towarzyszenie klientom na każdym etapie ewolucji ich potrzeb w zakresie mobilności. Dla mnie osobiście niezwykle istotnym jest, by prowadzona przez nas działalność odbywała się w ścisłej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Naszym celem jest wspólne dostarczanie klientom zindywidualizowanych, skrojonych na miarę rozwiązań, które odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom klientów na każdym etapie kontaktu z naszą marką.

Dziękujemy za rozmowę.

___________________________________________________

Piotr Laube, karierę zawodową rozpoczął w sektorze technologicznym, realizując międzynarodowe projekty w Niemczech, Austrii i Belgii. W 2011 roku przeszedł do branży motoryzacyjnej, gdzie zajmował różne stanowiska w ramach działu obsługi posprzedażnej BMW Group Poland. Pod koniec 2017 roku dołączył do firmy Inchcape, w której odpowiadał za rozwój biznesu posprzedażowego w regionie Europy Północnej. Na tym stanowisku zajmował się zarówno dystrybucją, jak i sprzedażą detaliczną kilku marek na różnych rynkach. Od września 2023 r. pełni, w ramach struktur importerskich firmy Astara, stanowisko dyrektora zarządzającego marki Nissan w Polsce.