auto1
Trzy pytania do Piotra Baranowicza, pełniącego funkcję Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią
Baranowicz, pełniący funkcię Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią
07.11.2022

Trzy pytania do Piotra Baranowicza, pełniącego funkcję Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią

Proces sprzedaży samochodów po zakończeniu okresu użytkowania zawsze budzi w firmach wiele dyskusji. Stosowane rozwiązania i procedury są różnorodne w zależności od polityki samochodowej przyjętej w danej firmie. Jakie rozwiązania oferuje platforma AUTO1.com aby usprawnić proces remarketingu auta firmowego – odpowiada Piotr Baranowicz, pełniący funkcję Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Redakcja: Proces sprzedaży samochodów po zakończeniu okresu użytkowania zawsze budzi w firmach wiele dyskusji. Stosowane rozwiązania i procedury są różnorodne w zależności od polityki samochodowej przyjętej w danej firmie. Jakie rozwiązania oferuje platforma AUTO1.com aby usprawnić proces remarketingu auta firmowego?

Piotr Baranowicz: Tym co wyróżnia remarketing AUTO1.com jest kompleksowość naszego rozwiązania. Dzięki nam każda firma może samodzielnie wystawić samochód na licytację poprzez dedykowaną aplikację AUTO1 EVA, która tworzy nowy standard w cyfryzacji salonów samochodowych. Dilerzy i menedżerowie flot samochodowych mogą dzięki niej dokonywać ewaluacji aut, wyceniać je, akceptować oferty kupna i wprowadzać je na aukcję za pomocą urządzenia mobilnego. Aplikacja ta jest najbardziej zaawansowaną aplikacją remarketingową w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Cały proces tworzenia bazy danych dla samochodu jest możliwy w mniej niż 15 minut, włączając w to dokumentację uszkodzeń, jak również rejestrację zdjęć i filmów. Gdy samochód trafia na AUTO1.com - największą platformę aukcyjną w Europie - jego oferta dociera do ponad 60 000 dilerów i handlarzy z ponad 30 krajów Europy. W przypadku uzyskania minimalnej oferty to AUTO1.com odkupuje od dostawcy samochód przejmując tym samym całe ryzyko związane z eksportem, zwrotem VAT, płatnością, a także oferuje odbiór auta. Cały proces można zamknąć w 5 dni, pozwalając na ograniczenie do minimum zaangażowania po stronie właściciela auta oraz na uniknięcie kosztów wystawiania oferty i magazynowania. AUTO1.com nie pobiera opłat za wystawianie aut przez dostawców, co pozwala na traktowanie współpracy z firmą jako dodatkowego źródła przychodu.

Do jakiej grupy odbiorców dedykowana jest platforma AUTO1.com oraz jakie marki, segmenty, roczniki pojazdów posiada w swoim portfolio?

AUTO1.com jest największą platformą z używanymi samochodami w Europie. W zeszłym roku kupiliśmy i sprzedaliśmy ponad 600 tys. samochodów. Jest to platforma dedykowana dla wszystkich profesjonalistów handlujących samochodami. Naszą wielką zaletą jest brak minimalnych ilości zakupu oraz pełne wsparcie logistyczne. Dzięki temu nawet mali handlarze mogą zakupić pojedyncze sztuki samochodów z Francji, Belgii oraz skorzystać z transportu AUTO1.com, który agreguje międzynarodowe przewozy pozwalając na uzyskanie najlepszej ceny. Około 90% naszych pojazdów kupujemy przez naszą sieć placówek WKDA od osób indywidualnych. Skutkuje to ogromną różnorodnością naszej oferty - wśród aut pozyskanych z tego kanału trudno znaleźć dwa takie same. Skup aut prowadzimy w 10 krajach Europy Zachodniej, a nasza oferta odwzorowuje najbardziej popularne marki i modele z danego kraju. Tak więc w Niemczech najwięcej będzie aut niemieckich, a we Francji francuskich, ale ich ceny są już zdecydowanie bardziej zróżnicowane pozwalając naszym klientom na realizowanie swoich marż.

Czy wraz z rozwojem elektromobilności platforma AUTO1.com oferuje również samochody z napędami alternatywnymi?

Jako AUTO1.com posiadamy bardzo różnorodne samochody elektryczne, począwszy od małego Renault Twizy electric drive 8 kW za niecałe 4 000 €, do Audi e-tron GT e-tron RS quattro za ponad 110 000 €, z czego ponad 550 aut jest dostępnych w opcji natychmiastowego zakupu bądź aukcji.
Choć w Polsce zainteresowanie używanymi autami elektrycznymi jest nadal minimalne, trzeba przyznać, że elektromobilność stanowi coraz silniejszy trend w Europie Zachodniej. To tylko kwestia czasu kiedy zawita on na dobre w Polsce. Ankieta internetowa przeprowadzona przez AUTO1.com w ubiegłym roku wśród 16 700 partnerów wykazała, że handel pojazdami elektrycznymi nadal stanowi wyzwanie na niektórych rynkach, ale europejscy dealerzy planują handlować większą liczbą pojazdów elektrycznych w 2022 roku. AUTO1.com odnotowało ponad 100% wzrost sprzedaży B2B aut elektrycznych (BEV), pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych elektrycznych (HEV) w 2021 roku, osiągając łączną sprzedaż ponad 11 500 sztuk. Te rosnące liczby pokazują, że przybywa pojazdów elektrycznych na rynku samochodów używanych. Obecnie pracujemy nad szkoleniami naszych pracowników działu odkupu, rozbudową narzędzi do badania stanu baterii i lepszym dostosowaniem opcji wyszukiwania na platformie. Przed rewolucją w strukturze napędów samochodowych nie ma ucieczki.

Dziękujemy za rozmowę

_________________________________________________

Piotr Baranowicz, pełniący funkcię Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią.
Jest absolwentem SGH, na kierunku Finanse i Bankowość oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie SWPS, na kierunku Coaching i Mentoring. Karierę rozpoczynał w międzynarodowych firmach doradztwa strategicznego (Roland Berger, PwC), gdzie wspierał największe polskie blue chipy w budowie strategii biznesowych. Wiedzę o e-Commerce oraz środowisku startupowym zdobywał w Groupon Polska/ EMEA, gdzie pełnił role kierownicze związane ze sprzedażą, analityką oraz operacjami. Sukcesy na tych stanowiskach sprawiły, że otrzymał zadanie wprowadzania AUTO1 Group na pierwszy międzynarodowy rynek, do Polski, w roku 2014. W kolejnych 8 latach dokonał udanego wejścia AUTO1.com na dalsze 7 krajów w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie pełni rolę Vice President w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią i jest odpowiedzialny również za konsumencką markę AUTOHERO. Ukończył studia coachingowe ponieważ wierzy, że tylko samodzielni i kreatywni podwładni mogą pomóc mu zrealizować stawiane przed firmą cele.