Trzy pytania do Mariana Hoffera, dyrektora zarządzającego Kia Sales Slovakia
Marian Hoffer, dyrektor zarządzający Kia Sales Slovakia
20.05.2022

Trzy pytania do Mariana Hoffera, dyrektora zarządzającego Kia Sales Slovakia

W jakim stopniu digitalizacja procesów produkcyjnych, carsharing i sprzedaż aut on-line wpłynie na rozwój motoryzacji? Czy posiadanie fabryki samochodów ma pozytywny wpływ na ich sprzedaż i marketing? Jakie są plany marki Kia w zakresie alternatywnych napędów – odpowiada Marian Hoffer, dyrektor zarządzający Kia Sales Slovakia.


Redakcja: Słowacja jest europejskim hubem marki Kia z dużymi zakładami produkcyjnymi w Waszym kraju. Czy posiadanie fabryki jest dużą zaletą dla organizacji sprzedaży i marketingu na Słowacji?

Marian Hoffer: Jest to na pewno zaleta, ponieważ Kia jest postrzegana jako rodzima marka na Słowacji, co daje silny pozytywny wizerunek na rynku. W tym roku osiągnęliśmy 11% udziału w rynku, co zdarzyło się po raz pierwszy i mamy silną ambicję dalszego rozwoju na Słowacji. Ale bycie rodzimą marką to nie jedyny czynnik sukcesu. Największym wkładem jest atrakcyjne portfolio modeli.

Kia wprowadziła na rynek wiele mocnych produktów o bardzo odważnym designie i zaawansowanych technologiach, takich jak nowe Ceed i Sportage, które stają się liderami w swoich segmentach. Opieramy się również na silnych działaniach marketingowych oraz stabilnej i dobrze prosperującej sieci dilerskiej z silnym naciskiem na satysfakcję klienta.

Kiedyś głównym hasłem marketingowym był slogan „SlovaKIA” podkreślający rodzimość produktu. Ale czy taki komunikat wystarczy?

Słowacy postrzegają markę Kia jako markę krajową dzięki zakładowi produkcyjnemu w Żylinie, ale bycie „domowym” nie wystarczy. Kluczem do sukcesu jest mocne portfolio produktów, widoczność w mediach, doskonała obsługa klienta, atrakcyjne schematy finansowania i wiele innych elementów. Skupiamy się teraz na tym, co nazywamy „bezproblemowym doświadczeniem klienta”.

Chcemy zapewnić klientom Kia poziom usług i komfortu podczas zakupu i posiadania pojazdu niedoświadczany w innych markach. Robimy też ogromne inwestycje w digitalizację wszystkich procesów. Jako mały przykład mogę podać, że jesteśmy pierwszą marką na Słowacji prowadzącą sprzedaż online nowych pojazdów i pierwszą marką na Słowacji rozpoczynającą program wypożyczania samochodów o nazwie „WiBLE”. Mamy też wiele innych planów na dalszą poprawę postrzegania marki Kia na Słowacji.

Kia EV6 została wybrana europejskim Samochodem roku 2022. Jakie są plany Kia w zakresie alternatywnych napędów?

Kia jest teraz w pełni skoncentrowana na elektryfikacji i nie mam wątpliwości, że Kia będzie wiodącą marką w Europie pod względem elektryfikacji. Model EV6 jest bardzo popularny na całym świecie, a także na Słowacji.

Zapotrzebowanie klientów jest znacznie wyższe niż możliwości produkcyjne. To efekt silnego designu, wyjątkowych właściwości jezdnych, innowacyjnych technologii i nowej platformy E-GMP. Wszystkie te unikalne cechy zostały również docenione przez międzynarodowe jury, które wybrało Kia EV6 Europejskim Samochodem Roku 2022. Kia jest teraz w pełni skoncentrowana na elektryfikacji i nie mam wątpliwości, że Kia będzie wiodącą marką w Europie pod względem elektryfikacji.

Dziękujemy za rozmowę
____________________________________

Marian Hoffer jest dyrektorem zarządzającym Kia Sales Slovakia. Pracę w motoryzacji rozpoczął w 1997r. po skończeniu Wydziału Marketingu na Uniwersytecie Comeniusa w Bratysławie. Pierwszym etapem kariery była praca w Toyota Motor Slovakia, gdzie przepracował 17 lat, piastując m.in. stanowisko dyrektora zarządzającego. W latach 2014-2017 był całościowo odpowiedzialny za rynek słowacki (Country Manager) w strukturach Nissan Sales Central & Eastern Europe, a od 2017r. pełni funkcję dyrektora zarządzającego Kia Sales Slovakia.