auto1
Trzy pytania do Łukasza Paździora, dyrektora operacyjnego Mazda Motor Poland
Łukasz Paździor, dyrektor operacyjny Mazda Motor Poland

Trzy pytania do Łukasza Paździora, dyrektora operacyjnego Mazda Motor Poland

Rok 2022 będzie rokiem wielu premier Mazdy. Jeszcze nigdy w historii japońskiej marki nie było tylu nowości w tak krótkim czasie. Jakie są perspektywy rozwojowe Mazdy w tym roku? Czy w procesie elektryfikacji gamy modelowej znajduje się miejsce dla tradycyjnych silników spalinowych – odpowiada Łukasz Paździor, dyrektor operacyjny Mazda Motor Poland.

Redakcja – Jak to się stało, że mimo powszechnych kłopotów przemysłu motoryzacyjnego na świecie Mazda Motor Polska sprzedała w ubiegłym roku 7409 aut czyli o 49 proc. więcej niż rok wcześniej ?

Łukasz Paździor - Miniony rok przyniósł sporo zaskoczeń – najpierw szybki powrót popytu na nowe samochody, następnie niespodziewane zawirowania z dostawami podzespołów, a to wszystko w obliczu niegasnącej pandemii. Jak się okazało, Mazda nieźle przygotowana była do tych nowych wyzwań. Nasze fabryki w minionym roku zatrzymały się tylko na tydzień ze względu na wykrycie ogniska COVID-19 i zamknięcie jednego z azjatyckich portów, skąd nie dotarły komponenty do produkcji. Co prawda dostawy nowych samochodów Mazdy w ostatnich miesiącach ubiegłego roku zostały zredukowane tylko do zamówień klientów, więc nasz magazyn dilerski niemal się wyczerpał, ale stopniowo następuje poprawa sytuacji i spodziewam się powrotu do normalności w okolicach połowy tego roku.

Mimo to rok 2021 zakończył się dla polskiego oddziału Mazdy doskonałymi wręcz wynikami sprzedaży...

W ręce polskich kierowców trafiło 7409 egzemplarzy nowych Mazd, co oznacza wzrost rok do roku o 49%. Największym zainteresowaniem cieszył się segment SUV, który stanowił
74% w ogólnej sprzedaży Mazdy w Polsce, a w nim trzy bestsellery z gamy CX: Mazda CX-30, która zanotowała największy, bo aż 44-procentowy udział w ogólnym wolumenie sprzedaży marki w Polsce oraz Mazda CX-5 i Mazda3. Powodem do zadowolenia jest także stabilny poziom sprzedaży pierwszej w ofercie elektrycznej Mazdy MX-30.

Jakie są plany rozwoju marki na rok bieżący?

Rok 2022 to będzie rok premier Mazdy – jeszcze nigdy w historii marki nie mieliśmy tak wielu nowości w tak krótkim czasie. Do salonów trafiają właśnie udoskonalone Mazdy CX-5 po zmianach na 2022 r., które zyskały nowy wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Gama modelu poszerzona jest o dwie wersje specjalne: Newground ze srebrnymi wstawkami w zderzakach i limonkowymi akcentami we wnętrzu oraz Homura z czarnymi elementami wykończenia.

Wiosną do salonów trafi Mazda2 Hybrid, nasza pierwsza w Europie pełna hybryda – samochód segmentu B, który uzupełni w gamie istniejącą Mazdę 2, a produkowany będzie dla nas przez firmę Toyota. To ważny model, bo klienci są coraz bardziej zainteresowani wyborem oszczędnych i ekologicznych miejskich samochodów. Ten rok to także premiera Mazdy CX-60, naszego flagowego SUV-a, który jako pierwszy w historii będzie miał napęd hybrydowy typu plug-in, planujemy w nim oferować także wzdłużnie montowane silniki sześciocylindrowe – benzynowy i wysokoprężny, co przybliży nas do oferty marek premium. W 2022 r. będziemy mogli też wreszcie zaoferować Mazdę MX-30 z silnikiem Wankla w roli tzw. range extendera – generatora energii elektrycznej, która będzie zasilać silnik elektryczny poprzez akumulator trakcyjny.

Dziękujemy za rozmowę