auto1
Trzy pytania do Livii Cevolini, dyrektor zarządzającej firmy Energica Motor Company
Livia Cevolini, dyrektor zarządzającej firmy Energica Motor Company
23.07.2021

Trzy pytania do Livii Cevolini, dyrektor zarządzającej firmy Energica Motor Company

Na temat rozwoju technologii napędów elektrycznych wykorzystywanych w F1 oraz przyszłości supersportowych motocykli elektrycznych Energica produkowanych w Modenie, w słynnej Dolinie Motoryzacyjnej regionu Emilia - Romania (Motor Valley) - mówi Livia Cevolini, dyrektor zarządzającej firmy Energica Motor Company.

Redakcja - Jakie są największe wyzwania przy produkcji elektrycznych motocykli?

Livia Cevolini - Mierzymy się z tymi samymi wyzwaniami co producenci samochodów, ale motocykl jest pojazdem otwartym - wiatr mocno chłodzi silnik i baterie. Jest to dla nas duże wyzwanie - jak w tej sytuacji zapewnić efektywną pracę urządzenia. Inna sprawa to intensywność i częstotliwość obciążeń układu napędowego. W motocyklu intensywność przyspieszeń może być większa niż w samochodzie co powoduje duże wahania poboru mocy, szczególnie na torze wyścigowym lub na autostradzie. Bierzemy pod uwagę fakt, że nasi klienci z Holandii czy z Niemczech jeżdżą czasami także zimą, choć faktycznie użytkowanie urządzenia przy minusowych temperaturach nie jest dla nas takim wielkim wyzwaniem jak w przypadku aut.

Czy to, że zlokalizowani jesteście w Modenie, w centrum tzw. Motor Valley, gdzie produkuje się Ferrari, Lamborghini, Maserati i Pagani jest jakimś zobowiązaniem dla firmy?

Tak, czujemy to zobowiązanie, które oznacza, że musimy stosować najbardziej zaawansowane technologie i oferować najwyższe osiągi, bo tego oczekują klienci.Co ciekawe, na początku nasze motory były kupowane głównie przez bogatych kolekcjonerów. Nie ograniczamy ich też ich prędkości maksymalnej - naszymi maszynami można jechać nawet z prędkością 240 km/h. Również, tak jak nasi sąsiedzi czyli utytułowani producenci super samochodów, nie chcemy produkować masowo motocykli. Cel to 5000 sztuk rocznie.

Jakie nowości szykuje firma Energica?

Po pierwsze chcemy, by nasze produkty - zachowując ich ekskluzywność - były dostępne na całym świecie. Jesteśmy przygotowani, by modyfikować je tak, aby były zasilane różnymi systemami takimi jak Type 1, Type 2, CCS, czy Chademo. Nie ukrywam, że dokładnie analizujemy historię Tesli - oni rozpoczęli rewolucję wśród samochodów i niejako zmusili innych producentów, by wprowadzili auta elektryczne. My chcielibyśmy wyznaczyć taką drogę dla producentów jednośladów. Pracujemy też nad zupełnie oddzielną gamą produktów, zasilanych małymi bateriami. Będą to prawdopodobnie skutery i niewykluczone, że oznaczą je loga największych światowych producentów.


--------------------------
Livia Cevolini jest dyrektorem zarządzającym firmy Energica Motor Company. Ukończyła Uniwersytet w Parmie na Wydziale Mechanicznym. Była dyrektorem marketingu i sprzedaży w firmie CRP Group (właściciel Energica). W 2008 roku była odpowiedzialna za utworzenie filii firmy w USA. Od 2009 roku pracowała nad utworzenie firmy Energica i od początku istnienia jest jej dyrektorem zarządzającym.

Energica Motor Company jest pierwszym włoskim producentem supersportowych motocykli. Siedziba firmy mieści się w Modenie, w słynnej Dolinie Motoryzacyjnej regionu Emilia - Romania (Motor Valley). Bazując na doświadczeniach firmy-matki CRP Group, oferującej technologie wykorzystywane w F1, tworzy luksusowe i zaawansowane technologicznie e-motocykle.