Paweł Szuflak nowym dyrektorem marki Volkswagen w Polsce
Paweł Szuflak
31.01.2023

Paweł Szuflak nowym dyrektorem marki Volkswagen w Polsce

Od 1 marca dyrektorem marki Volkswagen będzie Paweł Szuflak. Zastąpi na tym stanowisku Michała Bowszę, który po 22 latach pracy w Kulczyk Tradex i Volkswagen Group Polska postanowił kontynuować karierę w strukturach grupy dilerskiej Krotoski.


Paweł Szuflak jest związany z Grupą Volkswagen od 26 lat. Pracę rozpoczął w 1997 r. w zespole marketingu Skoda Auto Polska. Po 6 latach przeniósł się z Poznania do Mladej Boleslav, do Skoda Auto AS. W swojej karierze zdobywał także doświadczenie na kierowniczych stanowiskach na innych rynkach, m.in. w spółce SAIC Volkswagen w Szanghaju, gdzie pełnił funkcję dyrektora strategii dystrybucji i operacji oraz w Volkswagen Group India, w której zarządzał przez dwa lata działem sprzedaży i marketingu.

W latach 2010-2012 Paweł Szuflak kierował zespołem międzynarodowej strategii sprzedaży, wraz z którym opracował i wprowadzał nową strategię dystrybucji marki Skoda połączoną z kompleksowym przebudowaniem procesów obsługi klienta oraz zmianą logo, jak i wszystkich narzędzi zewnętrznej komunikacji marki Skoda na poszczególnych rynkach. W latach 2015-2021 piastował stanowisko szefa regionu Europa Zachodnia, obejmującego takie rynki, jak Francja, Włochy, Belgia, Holandia, Luksemburg. Na liście jego sukcesów w tym czasie jest wzrost wolumenu sprzedaży we Francji, Włoszech i Holandii od 25 do 100 procent.

W czerwcu 2021 otrzymał zadanie stworzenia, a następnie zarządzania działem optymalizacji przychodów w centrali Skody, które skutecznie zrealizował.

1 marca bieżącego roku Paweł Szuflak obejmie stanowisko dyrektora marki Volkswagen w Polsce w ramach struktur Volkswagen Group Polska. (ww)