auto1
Zmodernizowany Ford Focus
Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z oszczędnymi, hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid
01.06.2022

Zmodernizowany Ford Focus

Ford Focus, jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych, przeszedł właśnie gruntowną modernizację. Z tej okazji postawiono na zmiany, które znacząco odświeżają całą linię modelową.



Jednym z symboli zmian są nowe reflektory wykonane w technologii LED, które stanowią podstawowe wyposażenie wszystkich wersji pojazdu. Mają one zintegrowane światła przeciwmgielne, co pozytywnie wpływa na stylistykę dolnej części nadwozia, a tym samym całego samochodu. Tylne światła w wersjach pięciodrzwiowych i kombi otrzymały efektowne przyciemnione klosze. Niezwykle ważne jest także przeprojektowanie przodu samochodu. Przednia krawędź maski silnika przebiega wyżej, co optycznie podwyższa cały samochód i pozytywnie wpływa na jego atrakcyjność. Zwiększono także osłonę chłodnicy, na którą z maski przeniesiono logotyp Forda.

Ford
Ford Focus ST

Mniejszy apetyt na paliwo

Jednym z ważniejszych działań było zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo. Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z oszczędnymi, hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.
Silniki hybrydowe mogą być wyposażone w nową, siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów Powershift, która pozwala uzyskać spalanie paliwa – od 5,4 l/100 km w cyklu WLTP w przypadku jednostki hybrydowej EcoBoost.

Dostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild-hybrid z silnikiem spalinowym EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Zużycie paliwa w tym wariancie wynosi w cyklu WLTP od 5,3 l/100 km.

Ford
Ford Focus ST

Nowy Focus jest oferowany także silnikami benzynowymi EcoBoost o mocy 100 KM albo 125 KM.
System informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 Jednym z najważniejszych ulepszeń jest wprowadzenie systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4. Wykorzystuje on zaawansowany algorytm uczenia maszynowego do uczenia się na podstawie zachowania kierowców, dzięki czemu dostarcza dokładniejsze sugestie i wyniki wyszukiwania w miarę upływu czasu.

Funkcjonalność i komfort

Samochód jest wyposażony w 13,2-calowy centralny ekran dotykowy, poprzez który steruje się również wieloma funkcjami, w tym ogrzewaniem i klimatyzacją. SYNC 4 zapewnia też bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, sterowanie głosem, informacje o ruchu drogowym TomTom, nawigację satelitarną Garmin czy możliwość połączenia z Apple CarPlay i Android Auto.

Ford
Ford Focus ST

Na liście systemów wspomagania kierowcy w Focusie także pojawiły się nowe pozycje. Asystent martwego pola może wykryć pojazdy zbliżające się od tyłu, a następnie ostrzec kierowcę, jeśli uzna, że może dojść do kolizji. Czujniki radarowe BLIS skanują równoległe pasy ruchu do 28 metrów za pojazdem 20 razy na sekundę.

Ford
Ford Focus ST

Ciekawą funkcją jest Trailer Coverage, która pozwala kierowcy zaprogramować dane długości i szerokości holowanej przyczepy za pomocą ekranu dotykowego SYNC 4. Następnie system automatycznie kompensuje te parametry ostrzegając kierowcę, jeśli inny pojazd znajdzie się w martwym polu w sąsiedztwie holowanej przyczepy.

Ford
Ford Focus ST

Nowy asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach wykorzystuje umieszczoną w samochodzie, skierowaną do przodu kamerę i radar, do monitorowania drogi pod kątem potencjalnych kolizji z pojazdami zbliżającymi się po równoległych pasach. System może automatycznie włączyć hamulce podczas jazdy, by zapobiec kolizji.

Zwiększono też funkcjonalność i praktyczność samochodu. Bagażnik w nowym Focusie kombi ma 635 litrów, a dodatkowo wprowadzono w nim zupełną nowość. „Strefa wodoodporna” to miejsce, w którym można położyć np. zabłocone buty, bowiem jest ona wykonana z łatwych do wyczyszczenia materiałów, a dodatkowo można ją oddzielić od reszty bagażnika pionową osłoną. (oprac. ms)