Wrangler 4xe czyli elektryfikacja na sposób Jeepa
Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid zachował swojego ducha poszukiwacza przygód i jest gotowy na nowe wyzwania w terenie
07.01.2022

Wrangler 4xe czyli elektryfikacja na sposób Jeepa

Jeep Wrangler od momentu pojawienia się wzbudza wiele pozytywnych emocji. Doskonałe właściwości jezdne, zwłaszcza off-roadowe sprawiają, że konkurencja może ich Jeepowi pozazdrościć. W nowej odsłonie Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid o łącznej mocy 381 KM i 637 Nm jest najmocniejszym, najbardziej przyjaznym dla środowiska a przy tym wykorzystuje klasyczny napęd na obie osie, z dołączanym przodem i reduktorem.



Najnowszy model zyskał miano najdzielniejszego Wranglera w historii a stało się tak dzięki hybrydowemu napędowi. Potężną moc Wranglera 4xe wytwarzają turbodoładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 272 KM, dwa silniki elektryczne 61 KM i 145 KM oraz litowo-jonowy akumulator zdolny zmagazynować 17,3 kWh energii. Należy wyjaśnić, że słabszy silnik elektryczny o mocy 61 KM zastępuje alternator i pełni rolę generatora wysokiego napięcia. Z kolei 145 konny a więc mocniejszy silnik zastępuje sprzęgło hydrokinetyczne a tym samym odzyskuje energię w trakcie hamowania.

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid jest standardowo wyposażony w ponad 65 aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa


Ważący niemal 2,4 tony kolos rozpędza się do 100 „setki” wg. deklaracji producenta w 6,4 sek. W zimowych warunkach trudno jednak zweryfikować te dane. Na trasie Wranglera 4xe można rozpędzić maksymalnie do 177 km/godz. Powyżej działa blokada elektroniczna. W trybie w pełni elektrycznym - bezszelestnie - przejedziemy ok. 50 km.

Jeep Wrangler 4xe
Zarówno część bagażowa jaki wnętrze pasażerskie Wranglera 4xe Plug-in Hybrid jest całkowicie dostosowane do mycia bieżącą wodą dzięki otworom pozwalającym na odpływ jej odpływ


Jakość prowadzenia auta podnosi 8-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna ZF. Dodatkowo, w modelu Wrangler 4xe, tryb 4H Part-Time dzięki stałej proporcji rozdziału momentu obrotowego 50% (przód) : 50% (tył) doskonale nadaje się do pokonywania zaśnieżonego terenu. W sumie dostępne są cztery tryby systemu E-Select Wranglera 4xe: Neutral, Hybrid, Electric i eSave. Odnośnie spalania, to wykorzystując napęd hybrydowy przy stałej prędkości 80 km/godz spalanie wyniosło 5,5 l/ 100 km zaś w cyklu miejskim (warunki zimowe) bez wspomagania z baterii elektrycznej a więc wyłącznie wykorzystując napęd spalinowy 14 l/ 100km.

Jeep Wrangler 4xe
Wrangler 4xe posiada podgrzewane skórzane fotele, dużo przestrzeni dla każdego pasażera oraz wiele zamykanych na zamek i wodoodpornych schowków jakże przydatnych na wyprawach terenowych


Samochód został również wyposażony w liczne opcjonalne systemy bezpieczeństwa m.in. czujnik monitorujący martwe pole czy asystent parkowania przodem i tyłem. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech opcji wyposażenia: Sport, Sahara i Rubicon. Wewnątrz Wranglera 4xe kierowca czuje się jak w samochodzie klasy premium, łatwo więc zapomnieć, że siedzimy w off-roadowej bestii.

Jeep Wrangler 4xe
Silnik Wranglera 4xe Plug-in Hybrid został połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która pomaga zoptymalizować osiągi podczas jazdy


Kabina pasażerska została wykonana z porządnych materiałów, opcjonalnie tapicerka może być skórzana, programowany wyświetlacz TFT w panelu wskaźników system multimedialny Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz standardowo dla modeli 4xe wyświetlacz multimedialny ma 7 cali z funkcją Bluetooth i nawigacją. Do tego 9-głośnikowy system audio Alpine z subwooferem 552W.

Za najtańszą wersję Wranglera 4xe w wersji Sahara zapłacimy minimum 303 500 zł, odmiana 80th Anniversary to wydatek 316 200 zł, natomiast Rubicon kosztuje 310 400 zł.