VW Tiguan: odświeżony pod każdym względem
Volkswagen Tiguan został odświeżony pod każdym względem

VW Tiguan: odświeżony pod każdym względem

Volkswagen Tiguan to najchętniej kupowany SUV w Europie i jeden z najpopularniejszych tego typu modeli na świecie. Do tej pory wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy tego auta. Teraz niemicki koncern  zaprezentował nową jego wersję.

Ten bestsellerowy model Volkswagena został odświeżony pod każdym względem. Pojawiła się nie tylko wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in (o mocy systemowej 180 kW/245 KM), ale również odmiana o wysokich osiągach – Tiguan R – z silnikiem TSI o mocy 235 kW (320 KM). Volkswagen R opracował dla niej nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół. Zastosowanie systemu twindosing we wszystkich turbodieslach gwarantuje, że turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) w nowym Tiguanie należą do najczystszych silników spalinowych na świecie. Dzięki nowemu systemowi Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online.

VW Tiguan
Wyposażony w nowej konstrukcji system Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h

 

Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio renomowanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. Nowe oświetlenie IQ.LIGHT z reflektorami matrycowymi w technologii LED zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżowania w nocy.

Nowy Tiguan jest niezwykle wszechstronny. Np.  zdolny jest do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Z łatwością radzi sobie w każdej sytuacji. Pomagają mu w tym zarówno nowe jednostki napędowe, jak również nowe systemy asystujące. Jedną z najważniejszych nowości w nowym Tiguanie jest zespół napędowy eHybrid, który stanowi integralny element elektryfikacji modeli Volkswagena. Został on zaprojektowany w taki sposób, że zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym E-MODE, pod warunkiem, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Według WLTP pojazd może przejechać około 50 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora, co sprawia, że większość użytkowników na co dzień będzie wykorzystywała Tiguana eHybrid jako samochód napędzany energią elektryczną. Łatwy w konfiguracji tryb hybrydowy umożliwia magazynowanie wystarczającej ilości energii elektrycznej nawet podczas długich podróży. Tak, aby końcowy dystans w mieście można było pokonać bez emisji spalin.

Imponująca moc i osiągi

W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się z prędkością do 130 km/h. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia imponującą moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Szczególnie dynamiczną jazdę umożliwia tryb GTE, który aktywuje się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.

VW Tiguan
Wnętrze kabiny nowego Tiguana po faceliftingu będzie może być podświetlone w 15 kolorach

Nowością w gamie jednostek napędowych nowego Tiguana jest również silnik TSI o mocy 235 kW (320 KM), zarezerwowany dla pierwszej wersji R w historii tego modelu. Pod okiem inżynierów Volkswagen R silnik o oznaczeniu EA888 evo4 – najnowsza wersja jednostki napędowej TSI Performance – został dostosowany do napędu nowego Tiguana R. Ponadto opracowano nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła, zwany R-Performance Torque Vectoring, z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy koła. Dzięki temu systemowi do 100% momentu obrotowego może zostać przekazane na koło po zewnętrznej stronie zakrętu, co zdecydowanie poprawia dynamikę jazdy.

Ceny nowego VW Tiguan startują z poziomu 98 090 zł dla wersji 1.5 TSI EVO o mocy 130 KM lub 150 KM z 6-biegową manualną przekładnią.