VW T-Roc teraz bardziej nowoczesny i innowacyjny
Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 300 KM
19.11.2021

VW T-Roc teraz bardziej nowoczesny i innowacyjny

Wiosną 2022 roku w salonach Volkswagena pojawią się nowe wersje modelu T-Roc i T-Roc R. Jak zapowiada producent, ten kompaktowy SUV będzie teraz dostępny z topowymi rozwiązaniami technicznymi.



Co proponuje niemiecki koncern w odnowionej wersji tego udanego SUV-a.

Volkswagen

Wyrazisty styl nadwozia i bogatsze wnętrze

Wyostrzone linie nadwozia nowego T-Roc sprawiają, że jego design jest bardziej dynamiczny. Reflektory LED i stylowo przyciemniane klosze lamp z tyłu są teraz seryjne. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła, np. kierunkowskazami, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt. Oryginalna jest świetlna listwa wkomponowana w osłonę chłodnicy. Nowy T-Roc rzuca się w oczy nie tylko ze względu na wyrazisty kształt nadwozia, lecz także z powodu nowych kolorów lakieru oraz wykonane z lekkich stopów obręcze kół o nowych wzorach, dostępne w rozmiarze od 16 do 19 cali.

Volkswagen

We wnętrzu zwraca uwagę nowy zestaw wskaźników na tablicy rozdzielczej. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Samochód seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.

Volkswagen

Nowy poziom cyfryzacji i łączności

W ramach wyposażenia seryjnego w nowym aucie są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.

W nowym Volkswagen T-Rocu zastosowano system multimedialny skonstruowany na modułowej platformie trzeciej generacji (MIB3). Zapewnia on dostęp do licznych funkcji i usług online. Standardowo w Europie można dzięki niemu przez rok korzystać bezpłatnie z usług w ramach serwisu We Connect Plus. Do dyspozycji są takie funkcje, jak system komend głosowych online, usługi streamingowe. Korzystać można również z Apple CarPlay i Android Auto, także bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless.

Volkswagen

Silniki TSI i TDI do wyboru

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem Diesla. Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM).

Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.
Na świecie w ciągu zaledwie czterech lat sprzedano ponad milion egzemplarzy tego modelu. (ms)