VW Golf Variant – bardziej przestronny, a więc i wygodny
Nowy Golf w wersji kombi jest teraz bardziej przestronny, wygodny i bardziej cyfrowy

VW Golf Variant – bardziej przestronny, a więc i wygodny

Do polskich salonów Volkswagena trafiła 6. wersja Golfa Varianta czyli kombi (a tak ogółem to już 8. wersja Golfa). To model odnoszący zasłużone sukcesy handlowe na całym świecie z racji swojej funkcjonalności, ekonomiczności i rzetelnemu wykonaniu. Golf w wersji kombi jest teraz bardziej przestronny, wygodny i bardziej cyfrowy niż poprzednie wersje. Odnoszę wrażenie, że jest i cichszy. To pierwsze refleksje po kilku godzinach jazdy tym samochodem.


Zawsze podziwiałem konstruktorów tej niemieckiej marki, którzy co pewien czas modyfikują już i tak znakomicie wyposażony i skonstruowany model Golfa. Zawsze też znajdą coś, co podnosi atrakcyjność tego modelu. Tym razem - moim zdaniem - jest znaczna poprawa komfortu jazdy, dzięki wydłużenie auta i zwiększeniu rozstawu jego osi. Czasami miałem wrażenie, że jadę znacznie większym autem niż tym z segmentu C.

Volkswagen
Teraz Golf Variant wydaje się nawet dłuższy i niższy niż jest w rzeczywistości

To kombi nowej generacji ma 4.633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2.669 mm (odpowiednio o 66 mm i 49 mm więcej w porównaniu z poprzednikiem). Szerokość Golfa Varianta to 1.789 mm, a wysokość – 1.498 mm (z relingami dachowymi). Dla porównania, Golf hatchback ma długość 4.284 mm i rozstaw osi 2.619 mm. Wysokość i szerokość obydwu wersji Golfa są identyczne.

Większa długość to więcej miejsca.

O wygodzie we wnętrzu Golfa Varianta już wspominałem na wstępie. Pięcioro pasażerów podróżuje nim bardzo wygodnie. Dodatkową przestrzeń odczuwa się przede wszystkim z tyłu – na nogi przybyło jej z 903 do 941 mm. Ustawny bagażnik, zapakowany do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy, ma pojemność aż 611 litrów (o 6 litrów więcej w porównaniu z Golfem Variantem poprzedniej generacji). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (zintegrowanego z elastyczną siatką zabezpieczającą przed przesunięciem się bagażu) pojemność bagażnika liczona do oparć przednich foteli wzrasta do 1.642 litrów (o 22 litry więcej niż w poprzedniku). Przedział bagażowy jest wyposażony w praktyczne haczyki na torby, uchwyty do mocowania taśm zabezpieczających bagaż przed przesuwaniem oraz w oświetlenie. Z prawej strony mogą znajdować się opcjonalne gniazda 12 V i 230 V oraz przyciski do wysuwania elektrycznie rozkładanego haka holowniczego. Jeśli obydwie ręce mamy zajęte zakupami lub walizkami, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika (wyposażenie dodatkowe) można otworzyć za pomocą czujnika jej otwarcia – w tym celu wystarczy wykonać gest stopą w kierunku tyłu Golfa Varianta.

Volkswagen
Tradycją Volkswagena jest jak najmniejsza ingerencja w tradycyjny wygląd auta. Tak stało się i teraz. Z przodu oraz po bokach, aż do słupków B, Golf hatchback i Golf Variant nie różnią się wyglądem. Odmienność wersji kombi widać dopiero w dalszej części nadwozia. Wyraziste przetłoczenie pod linią okien oraz długi dach, który tylko nieznacznie opada z tyłu sprawiają, że Golf Variant prezentuje się bardzo dynamicznie. W sumie blisko mu do linii coupe

Napęd typu mild hybrid

My testowaliśmy auto w wersji Style z silnikiem 1,5 eTSI o mocy 110 kW/150 KM z technologią 48 V, który współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Napędzany paskiem rozrusznik i alternator w jednym, akumulator litowo-jonowy o napięciu 48 V oraz silnik TSI współpracują ze sobą i tworzą napęd typu mild hybrid. Do jego zalet należą nie tylko zauważalnie niższe zużycie paliwa, ale także doskonałe osiągi podczas ruszania. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite i odczuwalne – 8,7 sek do 100 km. Pozytywny wpływ na to ma również moment obrotowy - maksymalnie 250 Nm.

Bogate wyposażenie

Bogate jest seryjne wyposażenie Golfa Varianta. Obejmuje ono m.in. system utrzymania na pasie ruchu Lane Assist; system Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania ruchu pieszych z nową funkcją automatycznego hamowania podczas skręcania w lewo, gdy z przeciwka nadjeżdża samochód; system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy; mechanizm różnicowy z elektroniczną blokadą XDS; system ostrzegania o lokalnych utrudnieniach w ruchu Car2X; cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit; system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym oraz usługami i funkcjami online (We Connect i We Connect Plus); nową wielofunkcyjną kierownicę; automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic; bezkluczykowe uruchamianie silnika; zestaw głośnomówiący z Bluetooth; przednie reflektory LED z automatycznym sterowaniem oświetleniem i tylne światła LED.Testowana wersja Style to dodatkowo m.in. wyświetlacz na przedniej szybie Head-up Display, system bezdotykowego otwierania i elektrycznego zamykania klapy bagażnika, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu, kamera cofania.

Volkswagen
VW Golf Variant zaskakuje bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej

Niezależnie od wybranej wersji wyposażenia, już po zakupie auto można doposażyć w nowe funkcje i zaktualizować jego systemy. Na przykład, w późniejszym terminie można uruchomić aktywny tempomat ACC, automatyczne sterowanie światłami Light Assist, nawigację, hotspot Wi-Fi i sterowanie za pomocą komend głosowych. Cena testowanego Golfa Varianta to 122 390 zł.