VW Golf R Variant – najmocniejszy z dotychczasowych
VW Golf R Variant można już zamawiać w Europie
10.07.2021

VW Golf R Variant – najmocniejszy z dotychczasowych

Volkswagen wprowadził właśnie na europejski rynek najmocniejszego z dotychczasowych Golfów kombi czyli Golfa R Variant. Samochód wyróżnia m.in. mocny i sportowy design R, silnik 2.0 TSI o mocy 235 kW (320 KM), maksymalny moment obrotowy 420 Nm, a od 0 do 100 km/h dochodzi w 4,9 sekundy. Cechuje go też wyjątkowa zwinność z racji napędu na wszystkie koła 4MOTION.


Moc jest przekazywana przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów typową dla R. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem R Performance możliwa jest prędkość maksymalna 270 km/h. Pakiet obejmuje również 19-calowe koła oraz dodatkowe tryby jazdy Special (tryb Nürburgring) i Drift (dla power slides).

VW GolfR
Golf R kombi może być wyjątkowo sportowy, ale zachowuje wszystkie cechy Golfa czyli wszechstronność, komfort, jest zorientowany na wypoczynek i rodzinny



Przydatność Golfa R do codziennego użytku nie jest w żaden sposób zagrożona przez sportowe podwozie R (niższe o 20 mm) oraz fakt, że został zaprojektowany z myślą o wyścigach samochodowych.

Wnętrze R Kombi w pełni korzysta z dłuższego o 66 mm rozstawu osi Golfa Varianta w porównaniu z Golfem.Pojazd ma pojemność bagażnika 611 litrów, która zwiększa się do maksymalnie 1642 litrów po załadowaniu do dachu i przy złożonym drugim rzędzie siedzeń. Po raz pierwszy Golf R Kombi jest dostępny z opcjonalnym zaczepem kulowym o dopuszczalnej maksymalnej masie przyczepy (z hamulcem) do 1,9 tony i obciążeniu dyszla 80 kg.

Najbardziej sportowy

Auto posiada charakterystyczne dla modelu R cechy, takie jak np. przedni zderzak z rozdzielaczem i boczne spojlery jako owiewki. Z boku uwagę przykuwają efektowne szersze podłużnice w kolorze nadwozia. Zupełnie nowy jest tylny zderzak R oraz sportowy układ wydechowy z dwiema chromowanymi podwójnymi końcówkami rur wydechowych.

VW GolfR
Mocnym atutem Golfa R jest napęd na wszystkie koła 4MOTION


Golf R Kombi jest wyposażony w nowo opracowany napęd na wszystkie koła 4MOTION z R Performance Torque Vectoring z selektywną kontrolą momentu obrotowego tylnej osi.Ten innowacyjny napęd znacznie zwiększa zwinność tego auta szczególnie podczas pokonywania zakrętów.

Dwa nowe profile jazdy

W opcjonalnym pakiecie R Performance to potężne kombi ma dwa dodatkowe profile jazdy. W profilu Special wszystkie kluczowe parametry układu napędowego zostały skonfigurowane dla wymagających torów wyścigowych. Z dala od dróg publicznych profil jazdy Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i sprawia, że driftowanie jest znacznie bezpieczniejsze i przyjemniejsze. W standardzie dostępne są cztery profile jazdy: Comfort, Sport, Race i Individual.

VW GolfR
Standardowym wyposażeniem nowego Golfa R kombi jest m. in. nowa wielofunkcyjna sportowa kierownica skórzana oraz sportowe fotele premium z przodu


Elementy sterujące kierowcy zostały prawie całkowicie przeprojektowane. Przyciski dotykowe, suwaki dotykowe i ekrany dotykowe zastępują funkcje klasycznych kontrolek i wyświetlaczy analogowych. Specyficzny dla R Digital Cockpit Pro proponuje też funkcje, takie jak nowy, poziomy wyświetlacz prędkości obrotowej silnika na górnej krawędzi w pełni cyfrowego wyświetlacza, a także licznik okrążeń do utrzymywania czasu na torze wyścigowym. Jest mozliwość obsługi pojazdu za pomocą nowego sterowania głosowego.

VW GolfR
Na uwagę zasługują sportowe fotele premium z przodu


Podobnie jak we wszystkich Volkswagenach, nowy system informacyjno-rozrywkowy MIB3 zapewnia nowoczesną łączność. Jest on połączony z różnymi usługami online własnego ekosystemu Volkswagen We i umożliwia personalizację w chmurze za pomocą Volkswagen ID. Digital Cockpit Pro i system informacyjno-rozrywkowy są rozmieszczone na linii wzroku kierowcy i są przez cały czas dobrze widoczne i łatwe w obsłudze.

Samochód można już zamawiać w Europie. Ceny zaczynają się od 51 585 euro. (ms)