auto1
VW Golf Alltrack: modny i wygodny
Bestseller niemieckiego koncernu Golf 8 w wersji Alltrack

VW Golf Alltrack: modny i wygodny

Wydaje się, że Volkswagen wszędzie, gdzie to jest możliwe wprowadza wizualne uatrakcyjnienie swoich samochodów, czyniąc to bez zbytniego uszczerbku dla tradycji designu marki. Działa to z korzyścią zarówno dla producenta, który może pochwalić się nadążaniem za modą, jak i klientów nabywających coraz ładniejsze modele swoich ulubionych aut.


Doskonałym tego przykładem jest kompaktowy bestseller niemieckiego koncernu Golf 8. już generacji, a konkretnie jego modna, nieco uterenowiona chociażby z racji standardowego napędu 4Motion wersja Alltrack. Zresztą jego terenowe zalety to również zwiększony prześwit, napęd 4x4, osłony czy tryb do jazdy po bezdrożach.

 

NowoczesnaFlota

 

Przyciąga uwagę

Udana modna kolorystyka i równie modne, wręcz doskonałe linie tego kombi przyciągają powszechną uwagę, a o to przecież zarówno producentowi jak i kupującemu chodzi.
Mieliśmy okazję przejechać kilkaset kilometrów tym samochodem. Napędzał go dwulitrowy diesel TDI 4Motion o mocy.147 kW/200 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. O jego pracy nic złego nie można powiedzieć. Zadziwia przede wszystkim ekonomicznością – testowy egzemplarz spalił na trasie 5,5 l ropy na 100 km, a w mieście niecały litr więcej. To nie pierwsze testowane przez nas auto niemieckiego koncernu, które cechuje tak niskie zużycie paliwa przy stosunkowo sporej masie pojazdu. Uzyskiwane w tym względzie wyniki zasługują na uznanie. Nie było też kłopotów z rozpędzaniem auta, a 7-stopniowa skrzynia DSG, szczególnie w trybie sportowym przyspiesza przyzwoicie osiągając 100 km/h w nieco ponad 7 sek. Maksymalna prędkość auta to 229 km/h.

 

Volkswagen

Obszernie i komfortowo

Wnętrze tego auta obszerne i komfortowe. Samochód jest stosunkowo długi – liczy sobie 4.639 mm, a jego 2679 mm rozstaw osi (dłuższy od poprzedniego modelu o 6,7 cm) gwarantuje sporo miejsca zarówno z przodu jak i tyłu pojazdu. Bagażnik o pojemności 611 litrów, po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1642 litrów. W bagażniku różne udogodnienia, jak haczyki i uchwyty do mocowania taśm zabezpieczających bagaż przed przesuwaniem, Jest też przycisk do wysuwania elektrycznie rozkładanego haka holowniczego. Klapę bagażnika można otworzyć ruchem stopy.
Fotele wygodne, kolorystyka wnętrza przyjazna. Poza tym w środku jest cicho.

 

Volkswagen

Cyfrowa deska

Bardzo funkcjonalna jest cyfrowa deska rozdzielcza – w odróżnieniu od systemów analogowych dominują tu przyciski i suwaki, jak chociażby ten regulujący przełożenia skrzyni biegów. Trzeba trochę popracować, by to wszystko opanować. Kierowcy pomagają też różnego rodzaju systemy bezpieczeństwa, jak m.in. Emergency call - automatyczne wzywanie pomocy, Front Assist - system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów, funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem z asystentem wymijania, system komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową "Car2x", system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist czy system wykrywający pieszych.

 

Volkswagen


Bogate jest również rożnego rodzaju wyposażenie multimedialne np. 7 głośników (1 centralny + 4 z przodu + 2 z tyłu), App Connect - bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem [dla CarPlay, przewodowe dla Android Auto], Digital Cockpit Pro - cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, W sumie nowy Alltrack, w zależności od opcji, wyposażony jest we wszystkie dostępne obecnie systemy techniczne i technologiczne.

Ceny VW Golfa Alltrack kombi zaczynają się od 178 890 zł, a wersji testowanej w zasadzie w pełni wyposażonej - 201 950 zł.