VW Amarok - solidny i niezawodny
Atutem Amaroka jest napęd 4MOTION dostępny we wszystkich poziomach wyposażenia
03.06.2024

VW Amarok - solidny i niezawodny

Volkswagen Amarok reprezentuje segment funkcjonalnych pojazdów użytkowych typu pickup, które równie dobrze spisują się na asfalcie, jak i w terenie. W ubiegłym roku swoją premierę miał Amarok drugiej generacji, który wizualnie przypomina swojego poprzednika ale konstrukcyjnie nie ma z nim nic wspólnego.

 

Atrakcyjność rynkową pojazdów typu pickup podnosi ich funkcjonalność. Tym samochodem może wygodnie podróżować 5 pasażerów. Tak więc auto można wykorzystywać zarówno do transportu różnego typu sprzętu jak i ludzi. Dodatkowo, przestrzeń ładunkowa może być zabudowana specjalną nadbudową i chronić przewożony sprzęt.

VW Amarok Pro

Mocnym atutem Amaroka jest również, dostępny we wszystkich czterech poziomach wyposażenia (Pro, Style, PanAmericana, Aventura) napęd 4MOTION. Można powiedzieć, że tworząc Amaroka drugiej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze na nowo zdefiniował połączenie samochodu użytkowego z autem klasy premium.

VW Amarok Pro

Warto wspomnieć, że początki produkcji tego modelu sięgają roku 2010, kiedy to w Argentynie ruszyła jego produkcja. Potężny pickup natychmiast zdobył uznanie wśród użytkowników na całym świecie.

VW Amarok Pro

W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory potężnego VW Amarok drugiej generacji w wersji Style z podwójną kabiną i silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 240 KM i momencie obrotowym aż 600 Nm. Nową generację Amaroka wyróżniają modyfikacje wprowadzone do nadwozia, zawieszenia, silnika i przekładni. W stosunku do poprzednika jego długość wzrosła aż o 96 mm (5350 mm), natomiast rozstaw osi wzrósł o 173 mm i wynosi obecnie 3270 mm, co przełożyło się na bardziej przestronną i wygodną kabinę pasażerską. Kąt natarcia, zejścia i rampowy wynosi odpowiednio 30, 23 oraz 21 stopni, a maksymalna głębokość brodzenia to aż 800 mm.

VW Amarok Pro

Za kierownicą Amaroka siedzi się wysoko, widoczność z wnętrza jest bardzo dobra, a wnętrze przedziału pasażerskiego wykonano z materiałów najlepszej jakości. Mimo że auto ma imponujące rozmiary, łatwo się do niego wsiada – sprzyjają temu szeroko otwierające się drzwi. Na uwagę we wnętrzu Amaroka zasługują, regulowane elektrycznie fotele ergoComfort dla kierowcy i pasażera. Mogą oni korzystać z wyjątkowo dużej przestrzeni wokół nóg i głowy, regulując zarówno wysokość przednich foteli jak i przesuwając je w dużym zakresie w kierunku przód-tył. W podróży, kierowca oraz pasażerowie docenią większą ilość schowków np. dodatkowy schowek podręczny, kieszenie z tyłu oparć siedzeń oraz schowki pod tylnymi siedzeniami.

VW Amarok Pro

Istotnym elementem pojazdów typu pickup jest tzw. paka. Maksymalna ładowność Amaroka wynosi 1002 kilogramy, a ładunek można przewozić na skrzyni o wymiarach 1651 x 1584 x 525 mm, z szerokością przestrzeni ładunkowej pomiędzy nadkolami wynoszącą 1227 mm. Amarok może holować przyczepę o masie do 3,5 tony. A w przestrzeni ładunkowej między nadkolami zmieści się w poprzek europaleta, którą można zamocować do stabilnych zaczepów. Zaczepy w przestrzeni ładunkowej, której klapa jest teraz zintegrowana z centralnym zamkiem, mają wytrzymałość do 400 kg. Natomiast, dzięki nowym elementom wpływającym na komfort, ponad 25 systemom wspomagającym, poduszkom powietrznym i pakietom wyposażenia zewnętrznego Amarok imponuje zarówno przy transporcie ludzi, jak i ładunku. I to niezależnie od jakości dróg, jakie przyjdzie mu pokonywać.

VW Amarok Pro (Foto: Władysław Wilkiel)

W sumie użytkowy pickup Amarok imponuje dzielnością w terenie i oferuje wysoki komfort jazdy w klasie premium.