Trzecia wersja VW Touareg zmodyfikowana
Volkswagen zaktualizował trzecią generację Touarega, wprowadzając liczne ulepszenia: zmodyfikowano zawieszenie oraz koncepcję obsługi pełnowymiarowego SUV-a, a także zaostrzono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia.
Warte podkreślenia są nowo opracowane reflektory matrycowe HD LED Matrix z przodu i tylne światła LED, między którymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo Volkswagena.
Dużą zaletą nowych opcjonalnych reflektorów matrycowych HD LED Matrix jest fakt, że światła drogowe mogą pozostać włączone poza obszarem zabudowanym, ponieważ interaktywne reflektory wygaszą odpowiednie diody, by nie oślepiać innych kierowców. System działa bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej w modelach marki Volkswagen.
Wyostrzone linie nadwozia
Nowego SUV-a Volkswagena można natychmiast rozpoznać po nowym wyglądzie przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu na nowo zaprojektowano osłonę chłodnicy, reflektory i zderzak. Stylistyka tylnej części nadwozia jest również ostrzejsza: między lampami jest pasek LED z podświetlonym na czerwono logo Volkswagena. Ten detal debiutuje w Europie właśnie w nowym Touaregu, wcześniej było ono stosowane na takich rynkach jak Chiny i USA.
Zmodernizowane wnętrze
Touareg jest seryjnie wyposażony w Innovision Cockpit – połączenie cyfrowych instrumentów i wysokiej klasy systemu inforozrywki Discover Pro Max. W nowym modelu zoptymalizowano różne funkcje Innovision Cockpit, takie jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i mapy HD o wysokiej rozdzielczości. System sterowania głosowego w Touaregu znacząco dopracowano, a integracja aplikacji za pośrednictwem smartfona i App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) może teraz odbywać się również bezprzewodowo. Volkswagen zmodyfikował także przyciski i pokrętło do regulacji głośności w konsoli środkowej – teraz są one wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Ponadto przeprojektowano podświetlane listwy w desce rozdzielczej i dodano emblemat Touarega.
Wydajne systemy wspomagania jazdy
Touareg jest standardowo wyposażony w wiele systemów zwiększających wygodę i wspomagających kierowcę. Ponadto szeroka gama systemów jest dostępna za dopłatą. Wśród nich są m.in.: – Travel Assist (działający do prędkości maksymalnej) – Park Assist Pro ze zdalnym sterowaniem (system automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsc parkingowych, kierowca może kontrolować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu) – Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) – Night Vision (pomoc podczas jazdy nocą).
Pod maską – silnik benzynowy, wysokoprężny lub hybryda plug-in
Nowy Touareg zostanie wprowadzony na rynek w pięciu wersjach silnikowych. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego, do wyboru są dwa turbodiesle i dwie hybrydy plug-in. Wszystkie jednostki są standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i mają stały napęd na wszystkie koła 4MOTION.
Wyposażenie
Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w kilku odmianach wyposażeniowych – Touareg oraz Elegance i R-Line. Na szczycie znajduje się sportowy, elegancki Touareg R eHybrid. Najmocniejsza odmiana Touarega – R eHybrid to topowy model w gamie Volkswagena. Dysponuje on zespołem napędowym o łącznej mocy 462 KM. Standardowe wyposażenie nowego modelu obejmuje m.in.: lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe ze srebrnym logo R, logo R wyświetlane z lusterek zewnętrznych na podłożu, niebieskie, kontrastowe przeszycia we wnętrzu, 20-calowe felgi aluminiowe Braga, listwy na progach z podświetlanym logo R, odsuwany i uchylany szklany dach.
Ceny trzeciej wersji VW Touareg nie są jeszcze znane ale wiemy, że w przedsprzedaży w Niemczech startują z poziomu 69 200 euro. (ms)