Toyota Land Cruiser z systemem, który wyświetli wszystko
Nowy Land Cruiser 300 Series jest o 200 kg lżejszy od poprzednika
11.06.2021

Toyota Land Cruiser z systemem, który wyświetli wszystko

Podczas światowej premiery on-line, zorganizowanej w Dubaju zadebiutowała nowa generacja Toyoty Land Cruiser z linii Station Wagon – model 300 Series.


To pierwszy model zbudowany na platformie GA-F z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Jest to pierwsza platforma w architekturze TNGA z konstrukcją ramową. Rama, na której samochód jest oparty, została przeprojektowana, tak aby połączyć redukcję masy z większą sztywnością.

Nowy Land Cruiser 300 Series jest o 200 kg lżejszy od poprzednika. Nowe zawieszenie zostało dopracowane podczas testów z udziałem mistrzów kierownicy Toyoty oraz doświadczonych kierowców Rajdu Dakar. Celem było stworzenie auta terenowego, którego ogromne możliwości off-roadowe idą w parze z łatwością prowadzenia i precyzyjną kontrolą nad samochodem – zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Inżynierowie i kierowcy testowi skupili się na odpowiednim dostrojeniu zawieszenia, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność opon do podłoża. Trzymanie się drogi dodatkowo zwiększa pierwszy na świecie układ dynamicznego zawieszenia Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS).

Toyota
Nowa stylistyka nadwozia pozostaje wierna tradycji Land Cruisera i jego pozycji jako flagowej terenówki, a jednocześnie została oparta na nowej koncepcji „funkcjonalnego piękna”. Mocne, oszczędne linie samochodu dają wyraz ogromnej sile samochodu terenowego, nadając mu większą dojrzałość i wyrafinowanie


Nowy Land Cruiser to pierwszy samochód, w którym zastosowano zaawansowany Multi-Terrain Monitor, który wyświetla w czasie rzeczywistym obraz zarówno bezpośredniego otoczenia samochodu oraz każdego koła, jak i nawierzchni drogi pod autem. System Multi-Terrain Select automatycznie ocenia rodzaj nawierzchni i dostosowuje do niej tryb jazdy.

Lepsza dynamika i pewne prowadzenie to efekt zastosowania nowych silników V6 twin-turbo – benzynowego o pojemności 3,5 l oraz 3,3-litrowego silnika Diesla. Obie jednostki wyróżniają się czołowymi w klasie osiągami i kulturą pracy na poziomie klasycznego V8. Współpracuje z nimi nowa 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 o 10 procent w porównaniu z aktualnym Land Cruiserem 200 Series.

Toyota
Wnętrze opracowane według nowego projektu ma wyższą jakość sensoryczną. Kierowca i pasażerowie mogą czuć się w nim komfortowo i bezpiecznie, bez względu na to, z jak surowymi warunkami jazdy w terenie muszą się zmierzyć


Dla twórców nadwozia nowego Land Cruisera priorytetem było zachowanie jego możliwości off-roadowych, dlatego samochód ma te same wymiary co LC 200 Series – dotyczy to zarówno długości i szerokości, jak i rozstawu osi oraz kątów natarcia i zejścia ze wzniesienia.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (w dzień i w nocy) oraz rowerzystów (w dzień) otrzymał nową funkcję zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. Wykrywa ona różnego rodzaju zagrożenia zderzeniem, zarówno ze strony innych pojazdów wjeżdżających na skrzyżowanie, jak i pieszych przechodzących przez jezdnię, na którą samochód wjeżdża podczas skrętu. Nowy Land Cruiser otrzymał także nowy system Parking Support Brake, który wykrywa przeszkody przed i za samochodem podczas wolnej jazdy po parkingu. Zapobiega także kolizjom z innymi pojazdami i pieszymi podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

Toyota
Toyota Land Cruiser cieszy się ugruntowaną opinią legendy off-roadu, a jej historia sięga 70 lat wstecz. W tym czasie do klientów trafiło ponad 10 milionów egzemplarzy w 170 krajach i regionach. Land Cruiser cieszy się opinią samochodu, który „zawiezie cię wszędzie i zawsze, a potem wróci bezpiecznie do domu”


Rynkowa premiera nowego Land Cruisera 300 Series będzie miała miejsce latem 2021 roku. Nowy model nie będzie dostępny w Europie. (oprac. ms)