Toyota Corolla z mocniejszymi hybrydami
Debiutująca cztery lata temu Toyota Corolla XII generacji właśnie została poddana niewielkiej kuracji odmładzającej. Stało się to przy okazji wprowadzenia w tym modelu kolejnego, nowego pokolenia hybryd „zwykłych”, w których z silnikami elektrycznymi współpracują jednostki benzynowe 1,8 l oraz 2,0 l.
Na zewnątrz z przodu Corolla 2023 ma nieco zmieniony wlot powietrza do komory silnika, lampy, a ściślej oświetlenie główne oraz zderzak. Wewnątrz pojawiły się nowy ekran multimediów oraz tablica ze wskaźnikami.
Teraz 140 i 196 KM
Oczywiście najważniejsze jest w odświeżonym modelu to, że obecnie montowane w nim napędy hybrydowe mają większą o kilkanaście KM moc maksymalną, a także większą wydajność.
Inżynierowie Toyota zabierając się do pracy nad piątą generacją hybryd stosowanych w samochodach tej marki mieli na celu przede wszystkim obniżenie spalania i w konsekwencji obniżenie emisji spalin.
Modernizacja, która polegała m.in. na zmianach w silniku elektrycznym, akumulatorze oraz przekładni sprawiła, że podzespoły te stały się lżejsze. Dzięki tym i innym zabiegom obecnie moc maksymalna hybrydy z silnikiem benzynowym 1,8 l wzrosła ze 122 do 140 KM, a z jednostką 2,0 l ze 184 do 196 KM. Corolla z napędem 1.8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, tj. o 1,8 s szybciej od poprzednika. Natomiast przyspieszenie od 0 do 100 km Corolli 2.0 wynosi 7,4 s i jest to o pół sekundy szybciej niż w poprzednim modelu, gdzie pracowała hybryda czwartej generacji.
To nie wszystko
Toyota skupiła się również na zapewnieniu kierowcy nowej Corolli lepszych, bardziej bezpośrednich odczuć podczas jazdy. Obecnie prędkość jest rozwijana płynnie i przewidywalnie, co daje większą pewność prowadzenia. Różnicę tę najłatwiej zauważyć podczas jazdy po mieście, przy częstej zmianie tempa jazdy. Przyspieszenie podczas poruszania się pod górę lub w dół jest również bardziej naturalne i lepiej dopasowane do prędkości obrotowej silnika. Natomiast na autostradzie silnik benzynowy pracuje na niższych obrotach, co zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę.
Niewidzialni sprzymierzeńcy
Zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa, parkowania i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate powstał z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg – zarówno kierowcom i pasażerom, jak i pieszym czy rowerzystom. Toyota T-Mate należy do standardowego wyposażenia Corolli 2023 i zawiera m.in. najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.
Nowy model jest teraz standardowo wyposażony w najnowszy system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz w nowy cyfrowy kokpit o szerokich możliwościach konfiguracji, wyświetlany na 12,3-calowym ekranie na tablicy wskaźników. Sterowanie nim jest intuicyjne, a informacje dobrze widoczne w każdych warunkach oświetleniowych. Układ elementów na ekranie można zmieniać w zależności od priorytetów kierowcy, dostosowując m.in. liczbę zegarów oraz rodzaj wyświetlanych informacji w każdej sekcji. Do wyboru są również różne layouty graficzne: Codzienna, Inteligentna, Solidna i Sportowa. Zmiany na ekranie wprowadza się za pomocą przełączników na kierownicy.
Co z GR Sport?
Wraz z faceliftingiem Corolla z nadwoziem hatchback oraz TS Kombi otrzymują odświeżoną wersję GR Sport. Od czasu wejścia do oferty w 2020 roku, wersja ta odnosi sukcesy na polskim i europejskim rynku, zapewniając Corolli bardziej sportowy charakter. Zainspirowany samochodami zespołu sportowego Toyota Gazoo Racing, rywalizującego w międzynarodowych rajdach i wyścigach, model Corolla GR Sport ma jeszcze bardziej wyrazisty wygląd dzięki specjalnym elementom stylistycznym.
Corolla w tej odmianie ma teraz nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. Podgrzewane, sportowe fotele otrzymały nową czarną skórzano-materiałową tapicerkę z kontrastującymi jasnoszarymi wstawkami i z logo GR wytłoczonym na zagłówkach. Logo GR pojawiło się również na przycisku Start.