Toyota Corolla 2,0 GR Sport kombi – stylistycznie drapieżna
To najbardziej drapieżna stylistycznie odmiana tego auta

Toyota Corolla 2,0 GR Sport kombi – stylistycznie drapieżna

Toyota konsekwentnie odchodzi od dotychczasowego wizerunku swoich samochodów. Nadal co prawda zaskakuje ciekawymi rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi, ale coraz więcej uwagi przywiązuje do stylistyki swoich pojazdów. Najlepszym dowodem tego jest Toyota Corolla GR Sport czyli sportowa odmiana bestsellerowego kompaktu marki.

To najbardziej drapieżna stylistycznie odmiana tego auta. Mieliśmy okazję przejechać nim kilkaset kilometrów, co – nie ukrywamy – sprawiło nam sporą przyjemność.
Pierwszą poważną zaletą tego modelu jest to, że Corolla GR Sport wyróżnia się na drodze. To zasługa m.in. elementów aerodynamicznych, w tym nowego przedniego grilla z wykończeniem w kolorze ciemnego chromu czy nakładek na progi i tylnego dyfuzora, obrabiane maszynowo koła z lekkich stopów 18 cali, przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED. Na nadwoziu umieszczono również plakietki z nazwą wersji. Modny, sportowy wygląd to duża zaleta tego modelu.

 

Toyota Corolla


Kolejna, to ekonomiczność pojazdu. My mielismy do dyspozycji auto z hybrydowym silnikiem dwulitrowym o łącznej mocy 184 kM. Samochód do 100 km/h rozpędzał się w ok. 8 sek., automatyczna skrzynia biegów działała cicho i bezproblemowo. Największe jednak pozytywne wrażenie wywołała ekonomika spalania paliwa - w mieście było to ok. 5 l/100 km. Poza miastem, na długiej trasie autostradami i drogami ekspersowymi, wzrastało ono w testowanym aucie do 6,5 l/100 km, co naszym zdaniem jest bardzo dobrym wynikiem. Chociaż atrybut sportowy pojazdu odnosi się głównie do jego designu, nie można mieć zastrzeżeń do jego walorów jezdnych. Całkiem przyzwoite przyspieszenie - ok. 8 sek, do 100 km, 184 KM mocy oraz sprawnie działajaca automatyczna skrzynia biegów pozwala na przyjemność korzystania z pakietu sportowego chociażby przy ruszaniu spod świateł czy wyprzedzaniu.

 

Toyota Corolla


Do tego dochodzi kolejny atut - zawieszenie AVS (Adaptive Variable Suspension). To system adaptacyjnej modulacji charakterystyki zawieszenia. Steruje siłą tłumienia przy wszystkich czterech kołach, podnosząc zarówno komfort zawieszenia, jak i poprawiając własności jezdne. Innowacyjne zawieszenie współpracuje z systemem wyboru trybu jazdy. System dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów do wybranego trybu, pozwalając kierowcy na dobranie odpowiadającej mu równowagi między sportowym prowadzeniem a komfortem. Do wyboru jest kilka trybów (Eco, Normal, Sport S i Sport S+) oraz Custom, w którym można samodzielnie dostosować działanie poszczególnych elementów. Wszystko to powoduje, że komfort jazdy tym autem jest wysoki, a zwolennicy eksperymentów mogą wypróbować auto dostosowując je do swoich rozmatych wymagań..

 

Toyota Corolla


Wnętrze również utrzymane jest w sportowym stylu. Świadczą o tym chociażby czarna podsufitka, kierownica pokrytą perforowaną skórą i listwy progowe przednich drzwi ze szczotkowanego aluminium z obowiązkowym logo GR. Do tego swietnie wyprofilowane sportowe przednie fotele, pozwalające – co sprawdziliśmy – wytrzymać w komforcie nawet kilkusetkilometrową podróż, Do tego atrakcyjna tapicerka z czarnej tkaniny i skóry syntetycznej z biało-czarnymi przeszyciami w kolorach Toyota Gazoo Racing.

 

Toyota Corolla


Samochód jest też standardowo dobrze wyposażony. W cenie otrzymujemy m.in.
inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów. Na bezpieczeństwo w nocy wpływają także pełne reflektory LED - światła główne, do jazdy dziennej oraz przeciwmgielne. Do dycpozycji jest także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna oraz podgrzewane fotele. Standardem jest duży ekran dotykowy (8 cali) i system multimedialny Toyota Touch 2. Łączy on ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto, ma rozbudowane usługi łączności Toyota Connected Car. W tej wersji nie trzeba dopłacać do indukcyjnej ładowarki.

 

Toyota Corolla


Poza pakietem AVS z adaptacyjnym zawieszeniem dostepny jest także pakiet Dynamic czyli m.in. 18-calowe obręcze kół, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z efektem trójwymiarowości, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby oraz nawiewy w drugim rzędzie siedzeń. Obydwa dodatkowe pakiety wyceniono bardzo przystępnie.
Ceny tego sportowego, ale także rodzinnego auta segmentu C w Polsce zaczynają się od 124 200 zł.