Skoda Superb iV na zielonej fali
Superb iV Combi 1,4 TSI Plug-In Hybrid 218 KM
11.05.2021

Skoda Superb iV na zielonej fali

Aby ograniczyć do minimum emisję spalin, pojazdy coraz częściej są wspomagane alternatywnymi napędami. Skoda Superb iV z napędem hybrydowym Plug-in w wersji kombi, to doskonałe rozwiązanie dla flot poszukujących oszczędności.


Superb iV należy do szeroko zelektryzowanej rodziny czeskiej marki i jest hybrydą typu plug-in,
z możliwością ładowania baterii z sieci. Dzięki temu można korzystać zarówno z ładowarek przeznaczonych dla typowych elektryków jak i z gniazdka domowego, by do pracy pojechać bezemisyjnie. W teście redakcyjnym przyjrzeliśmy się Superbowi iV Combi 1,4 TSI Plug-In Hybrid 218 KM /400 Nm z 6- biegową przekładnią automatyczną DSG i w najbogatszej wersji wyposażenia Laurin&Klement.

Superb iV
Ponadstandardowo wyposażone wnętrze wersji Laurin&Klement


Wersja hybrydowa znajduje się niemal na samym szczycie oferty. Potężna moc hybrydy w trybie jazdy „Sport” oferuje doskonałe osiągi podczas szybkiej jazdy nie tylko autostradą. Elektryczne „doładowanie” poczujemy szczególnie podczas ruszania i wyprzedzania.

Superb iV
Sprawdzona i funkcjonalna 6- biegową przekładnia automatyczna DSG

Bateria pozwala jeździć w trybie całkowicie bezemisyjnym czyli stuprocentowo elektrycznym. Dzieje się tak za każdym razem po uruchomieniu samochodu. Gdy tylko mamy prąd w baterii,
to auto chce z niego korzystać. Wystarczy wcisnąć przycisk „E Mode”, by przełączyć się na opcję hybrydową. Energie można uzupełnić ze zwykłego gniazdka lub ogólnodostępnego słupka ładowania. Na samym silniku elektrycznym można poruszać się do prędkości 140 km/h.

Superb iV
Pojemność bagażnika satysfakcjonująca: 510 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1800 l

Wprawdzie Skoda obiecuje, że na prądzie przejedziemy nawet 61 km, jednak mi udało się uzyskać wynik 32 km. Po wyładowaniu baterii auto staje się standardową hybrydą, pomagającą silnikowi spalinowemu - odzyskuje energię z hamowania, w razie potrzeby silnik spalinowy doładowuje baterię. W trybie hybrydowym auto spalało 4,2 l 100/km przy prędkości 100 – 120 km/godz. Jednak gdy prąd się skończył zużycie skoczyło do 6,8 l 100/km zaś na autostradzie tylko przy zasilaniu silnikiem spalinowym ok 9,7 l/100 km. Spory, bo 50-litrowy bak pozwalał na długą jazdę bez częstego zatrzymywania na tankowanie. Warto wspomnieć, że gniazdo ładowania elektrycznego sprytnie zamontowano z przodu auta w grillu. Superb iV Combi o mocy 218 KM
w wersji wyposażenia Laurin&Klement to wydatek rzędu 186 350 zł. Cena całkowita bogato wyposażonego testowanego egzemplarza sięgnęła 210 000 zł.