Renault Symbioz uzupełnia gamę kompaktowych SUV-ów
Renault uzupełnia swoją ofertę kompaktowych SUV-ów o model Symbioz, kompaktowy SUV klasy podstawowej, który pojawi się w salonach we wrześniu z w pełni hybrydowym układem napędowym E-Tech.
Symbioz łączy to, co najlepsze w samochodach Renault z segmentu C w zakresie modułowości, mobilnych technologii i wydajności. To kwintesencja know-how marki i inteligentnych rozwiązań, które służą zapewnieniu komfortu użytkowania samochodu i na krótkich, i na długich trasach. Model jest kierowany do szerokiej grupy odbiorców. Przede wszystkim do rodzin, które szukają przestronnego, nowoczesnego i wydajnego samochodu o modułowym wnętrzu. Ale także do klientów flotowych, zainteresowanych przejściem na elektryki i modelami o rozsądnym poziomie kosztów TCO.
Symbioz umocnia pozycję marki w dolnej części segmentu, między Capturem a Australem. Nowy model o długości nadwozia 4,41 m uzupełnia ofertę hybryd E-Tech, która składa się obecnie z Arkany (4,57 m) i Australa (4,51 m), oraz ofertę E-Tech 100% electric z modelami Megane i Scenic E-Tech 100% electric. Renault będzie w ten sposób dysponować spójną ofertą, która prezentuje pełen wachlarz potrzeb klientów dzięki dwóm gamom zbudowanym na dedykowanych platformach.
Symbioz jest wyposażony między innymi w system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google i przyciemniany szklany dach Solarbay. W wersji iconic jest wyposażony w 29 systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Bagażnik o pojemności maksymalnej 624 litrów można dostosować do potrzeb dzięki przesuwnej tylnej kanapie, która po złożeniu tworzy płaską podłogę.
Symbioz uzupełnia gamę kompaktowych samochodów Renault, która obejmuje modele Arkana, Megane E-Tech 100% electric, Austral i Scenic E-Tech 100% electric, i zamyka rozdział ponownego podboju segmentu C w ramach strategii Renaulution.
Kompaktowy SUV Symbioz zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w 3. kwartale 2024 roku. Na początek z w pełni hybrydowym układem napędowym E-Tech o mocy 145 KM. Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 km), współpracującym z inteligentną, bezsprzęgłową, wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
Napęd E-Tech hybrid 145 oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną zespołu. Przekłada się to na niskie zużycie paliwa, na poziomie 4,6 l/100 km, na wszystkich rodzajach tras w cyklu WLTP.