Renault Megane: popularny kompakt w hybrydowym wydaniu
Pod maską testowanego egzemplarza układ hybrydowy o maksymalnej mocy 160 KM

Renault Megane: popularny kompakt w hybrydowym wydaniu

Renault Megane od lat ceniony jest jako popularny, ładny (może poza wersją „żelazko”), wygodny i ekonomiczny kompakt. Tradycje tą podtrzymuje z powodzeniem wersja E-TECH Plug-In Hybrid, którą ostatnio miałem przyjemność testować przez kilkaset kilometrów.


Jeżeli chodzi o stylistykę, to hybrydowe Renault Megane poza napisem E-Tech na klapie bagażnika oraz słupkach drzwi nie różni się od wersji spalinowej. Przyznam szczerze, że był jednak element testowanego pojazdu, który szczególnie zwrócił moją uwagę - lakier Czerwony Flamme. Rzuca on się w oczy i wyróżnia auto spośród innych uczestników ruchu drogowego. Za tę przyjemność trzeba jednak dopłacić 2500 zł.

NowoczesnaFlota
Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid

Hybryda pod maską

Pod maską testowanego egzemplarza układ hybrydowy o maksymalnej mocy 160 KM, składający się z wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 1598 cm sześc., mocy 91 KM i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm, a także z dwóch silników elektrycznych – E-Motor oraz HSG, które generują 66 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 205 Nm. Samochód w testowanej wersji przyspieszał „do setki” w czasie 9,6 sekundy. Jego maksymalna prędkość to 175 km/h – nie próbowaliśmy uzyskać.

NowoczesnaFlota
Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid


Najbardziej komfortowo, najciszej samochód spisywał się przy prędkości 120 -130 km/h. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada wielotrybowa skrzynia biegów Multi-Mode bez synchronizacji załączania biegów. Zdaniem producenta jest to technologia z Formuły 1. Działa sprawnie i nie hałaśliwie. Ponieważ jeździliśmy głównie autostradami i drogami ekspresowymi, auto spalało nieco ponad 7 l/100 km.

Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid


Baterie w Renault Megane E-Tech mają pojemność 10,4 kWh, co w trybie w pełni elektrycznym pozwala na zasięg średnio ok. 50 km, a tylko po mieście ok. 61 – 63 km. Z gniazdka domowego ładowanie trwa ok. pięciu godzin, a z publicznych stacji ładowania dwie godziny mniej.
Wymiary tego 5-drzwiowego hatchbacka, to 4359 mm (długość), 1814 mm (szerokość), 1438 mm (wysokość), rozstaw osi 2670 mm. Przestrzeń bagażowa niezbyt duża, niespełna 300 l; sporo miejsca zajmują przyrządy do ładowania.

Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid

Wnętrze i systemy

Jak to w autach kompaktowych bywa, z przodu kokpitu jest sporo miejsca, fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i mają szeroki zakres regulacji. Z tyłu natomiast jest mniej wygodnie. Wnętrze nowoczesne i ciekawie zaprojektowane z atrakcyjnymi niebieskimi liniami świateł ledowych wzdłuż niektórych elementów. Czytelny jest kokpit z ekranem o przekątnej 10,25 cala. Do tego nowoczesny system info-rozrywki z ekranem o przekątnej 9,3 cala, z intuicyjnym interfejsem. Ta wersja Megane wyposażone jest też w system multimedialny z obsługą Android Auto/Apple CarPlay.

Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid


Testowany egzemplarz wyposażony był w m.in.: system wspomagania parkowania przodem i tyłem, światła przednie Full LED „Pure Vision”, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewane przednie fotele, kamerę cofania, wyświetlacz przezierny, system Easy Link z 9,3 calowym ekranem, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne, kartę Renault Hands Free i 17-calowe obręcze kół oraz w liczne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy takie jak m.in.: system utrzymywania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli bezpiecznej odległości, system kontroli zmęczenia kierowcy czy 6 poduszek powietrznych.

NowoczesnaFlota
Renault Megane E-TECH Plug-In Hybrid


W sumie przyzwoicie wykonane, atrakcyjne kolorystycznie i ekonomiczne auto – nowoczesne wydanie tradycyjnego modelu.