Renault Megane E-Tech – nowy wymiar elektromobilności
W pełni elektryczny E-Tech wyznacza zupełnie nowy kierunek rozwoju elektromobilności francuskiej marki
03.05.2022

Renault Megane E-Tech – nowy wymiar elektromobilności

Debiutujący na polskim rynku Megane E-Tech jest pierwszym, w pełni elektrycznym modelem Renault „generacji 2.0”, który otwiera nowy rozdział elektrycznej rewolucji zapoczątkowanej przez francuską markę ponad dziesięć lat temu. Pierwszy kontakt i jazdy testowe elektrycznym Megane E-Tech pokazują, jak będą wyglądać samochody przyszłości.

Nowy Megane E-Tech jest pierwszym modelem w gamie Renault zbudowanym na platformie CMF-EV Aliansu Renault-Nissan, która będzie stanowić podstawę wielu modeli w nadchodzących latach. Jej konstrukcja i zalety pozwoliły pozbyć się wielu ograniczeń, umożliwiając projektowanie samochodów o całkiem nowym designie i unikatowych parametrach użytkowych.

Renault
Megane E-Tech

Piąta generacja Megane E-Tech, która występuje wyłącznie z napędem elektrycznym zawiera wiele atrybutów rodem ze świata crossoverów – duże 20-calowe koła, osłony podwozia i nadkoli, wysoka dolna część nadwozia sprawiają wrażenie solidności. Natomiast schodzący nisko dach, szeroki rozstaw kół i ukryte w nadwoziu klamki drzwi kojarzą się z samochodami coupe. Należy wyjaśnić, że gdy kierowca czy pasażer zbliża się do przednich drzwi lub samochód zostanie odblokowany, niewidoczne dotąd klamki wysuwają się z nadwozia automatycznie dzięki elektrycznemu napędowi. Stosunkowo niewielka wysokość nadwozia, dużo miejsca w środku i pojemny bagażnik są z kolei cechami tradycyjnych hatchbacków z segmentu C.

Renault
Megane E-Tech

Pomimo długości 4,20 m pięciodrzwiowy hatchback Megane E-Tech ma wnętrze podobnej wielkości jak Megane z sinikiem spalinowym (długość kabiny, odległość między pasażerami) czy wręcz większe (promień na wysokości kolan z tyłu wynoszący 21 cm). To właśnie dzięki platformie CMF-EV można było zaprojektować maksymalnie przestronną i praktyczną kabinę poprzez wydłużenie rozstawu osi, zmniejszenie komory silnika z wbudowanym układem klimatyzacji czy też zastosowanie cienkiej deski rozdzielczej.

Renault
Megane E-Tech

Pasażerowie mają teraz do dyspozycji więcej miejsca na wysokości środkowej konsoli i pod deską rozdzielczą. Kabina z płaską podłogą, bez środkowego tunelu, bez dźwigni zmiany biegów i panelu sterowania wbudowanego zazwyczaj w środkową konsolę, oferuje więcej miejsca i znacznie wyższy komfort. Na trasie auto jest sztywniejsze i łatwiej wybiera nierówności.

Renault
Megane E-Tech

Na uwagę zasługuje nowy, połączony ekran OpenR w kształcie odwróconej litery „L”, który składa się z zespołu zegarów i wskaźników w miejscu tablicy rozdzielczej i multimedialnego ekranu na środkowej konsoli. Ekran OpenR oferuje efektowną powierzchnię. W sumie połączone ekrany 12,3” oraz 12 cali daje 774 cm² przestrzeni cyfrowej. Auto wykorzystuje system OpenR Link, który oparty jest na systemie operacyjnym Android.

Oprócz nawigacji Google Maps i Asystenta Google OpenR Link umożliwia korzystanie z licznych aplikacji opracowanych przez zewnętrznych deweloperów i dostępnych na Google Play. Ekran został spersonalizowany w taki sposób, aby w wersji 12-calowej oprócz głównego panelu (nawigacja z Google Maps) pomieścić dwa spośród następujących dostępnych widżetów: ładowanie, przepływ energii, jakość powietrza, ciśnienie w oponach, muzyka itd.

Renault
Megane E-Tech

Wnętrze E-Tech jest przestronne i funkcjonalne. Podróżnych zaskakuje cisza wewnątrz kabiny. Sadowiąc się za kierownicą dostrzeżemy dźwignię zmiany biegów zaraz pod kierownicą oraz przeniesiony przycisk zmiany ustawień MULTI-SENSE na kierownicę, co w sumie pozwoliło uwolnić miejsce pomiędzy przednimi siedzeniami.

Kompaktowy E-tech oferuje schowki o pojemności 30 litrów. To największa pojemność schowków w tej kategorii. Bagażnik ma pojemność 440 litrów w 100% użytecznych ze względu na prostopadłościenny kształt. Nowy Megane E-Tech EV jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia - Equilibre, Techno i Iconic.

Renault
Megane E-Tech

Jednostka napędowa elektrycznego Megane E-Tech jest całkowicie nową konstrukcją. Opracowana została w ramach Aliansu Nissan-Renault-Mitsubishi i jest stosowana przez różnych jego partnerów.

Pod maską dwie wersje napędu:

- 130 KM i 250 Nm
- 218 KM i 300 Nm

Silnik zapewnia pełnię przyjemności z jazdy samochodem z napędem elektrycznym dzięki natychmiastowym przyspieszeniom – płynnym, a zarazem dynamicznym. Potrafi rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy.

Renault
Megane E-Tech

Kierowca ma do wyboru cztery zakresy odzyskiwania energii przy zwalnianiu, którymi steruje przy użyciu łopatek umieszczonych pod kierownicą: od zakresu 0 (bez odzyskiwania energii) do zakresu 3 (maksymalne odzyskiwanie energii i optymalne hamowanie silnikiem, służące do bardzo intuicyjnej jazdy po mieście, gdzie w większości sytuacji do hamowania wystarczy odpuszczenie pedału gazu).

Megane E-Tech oferuje dwa poziomy mocy akumulatora:

- 40 kWh o zasięgu 300 km (WLTP)
- 60 kWh o zasięgu do 450 km WLTP,

Akumulatory są objęte 8-letnią gwarancją lub do 160 tys. km. Producent zapewnia bezpłatną wymianę, gdy ich pojemność zmniejszy się poniżej 70% pojemności nominalnej. Pojemność akumulatora można sprawdzić w aplikacji My Renault.

Renault
Megane E-Tech



Megane E-Tech, to nowa jakość w koncernie Renault. W pełni elektryczny E-Tech wyznacza zupełnie nowy kierunek rozwoju elektromobilności francuskiej marki.

Auto można już zamawiać w krajowych salonach Renault. Ceny katalogowe wersji EV40 130 KM startują z poziomu 161 900 zł zaś EV60 220 KM od 183 900 zł. Należy wspomnieć, że Megane E-Tech w programie „Mój elektryk” jest dostępne od 134 900 zł.