
Renault Megane E-Tech Hybrid plug in – 150 patentów z Formuły 1
Renault dba o stałe unowocześnianie swoich modeli. Jeden z najpopularniejszych - Megane - wjechał na polski rynek w atrakcyjnej wersji E-Tech Hybrid plug in. W wersji tej zastosowano 150 patentów sprawdzonych w Formule 1, gdzie od lat Renault jest czołowym dostawcą silników.
Naszym zdaniem najważniejszą cechą tego modelu jest wyjątkowo ekonomiczy napęd – praktycznie na silnikach elektrycznych można po mieście przejechać ok. 50 km, a na dłuższej trasie, już na silniku benzynowym, apetyt na paliwo – przynajmniej w testowanym pojeździe, nieco wzrasta. Zacznijmy od najważniejszego. Renault Megane E-Tech został wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością jazdy elektrycznej i doładowania prądu z zewnętrznego źródła.
Moc systemowa napędu - 160 KM. W jego skład wchodzą czterocylindrowy silnik benzynowy
o pojemności 1,6 litra oraz dwa silniki elektryczne, a także nowa, wielostopniowa skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia większy komfort pracy skrzyni, oraz jej cichą pracę. To jeden z zastosowanych patentów sprawdzonych w silnikach Formuły 1. Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh pozwalana jazdę w trybie w pełni elektrycznym z prędkością do 135 km/h.
Bez korzystania z silnika spalinowego można przejechać do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City). Samochód przyspiesza do 100 km/h w ok. 10 sek.
Komfort i wygoda
Wnętrze wyposażono w różnego rodzaju gadżety, jak np. intensywnie świecące linie wzdłuż elementów kokpitu czy oświetlenie klamek wewnątrz Oczywiście, jak zawsze w Renault otwieranie i zamykanie auta odbywa się beż użyciu rąk (hand off). Poprawiono system multimediów, światła LED dostępne są już od najtańszej wersji Life. Jest też system Highway & Traffic Jam Companion, który pozwala na w pół autonomiczną jazdę w korkach oraz na autostradzie do prędkości 160 km/h.
W opcji dostępne też są wirtualne zegary przed kierowcą, wyświetlacz systemu inforozrywki o przekątnej 7 lub 9,3 cala z obsługą Android Auto i Apple Car Play, czy wreszcie napęd hybrydowy. Bardzo wygodny jest nowy 10,2-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników oraz większy, 9,3-calowy ekran dotykowym systemu multimedialnego na kokpicie, oraz funkcje systemu multimedialnego Easy Link. Przydałyby się może lepszej jakości plastiki oraz dłuższe
i lepiej ulokowane gniazda do umocowania pasów bezpieczeństwa, głównie od strony pasażera.

Samochód ten najlepiej i najbardziej ekonomicznie spisuje się w jeździe miejskiej, chociaż
i dłuższe podróże nie są niewygodne, Komfort podróżowania bez specjalnych uwag – w aucie jest dużo miejsca, stosunkowo cicho, a fotele są wygodne.
Mimo swoich walorów ekonomicznych auto nie jest tanie. Cena hybrydowego Renault Megane zaczyna się od 131 900 złotych. Jednak we flotach działających głównie w miastach może się to opłacić.
Specyfikacja (od wersji podstawowej)
ZEN
- ABS / AFU / ESC + Hill Assist
- 6 poduszek powietrznych Środkowa konsola z podłokietnikiem i uchwytami na kubki
- Elektrycznie podnoszone przednie i tylne szyby z wyłącznikiem impulsowym
- Reflektory Full LED Pure Vision
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Wspomaganie parkowania tyłem
- Zespół zegarów i wskaźników z wyświetlaczem cyfrowym 7”
- Renault EASY LINK 7” z funkcją replikacji ekranu smartfona
- Kołpaki kół 16” FLEXWHEEL
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Zespół zegarów i wskaźników z ekranem cyfrowym 10,25” z możliwością personalizacji ustawień
- Wspomaganie parkowania przodem i tyłem
- Automatycznie włączane reflektory i wycieraczki
- Elektryczny hamulec postojowy
- System Renault MULTI-SENSE z trybem PURE
- Renault EASY LINK 7” z nawigacją z wbudowaną kartą SIM
INTENS ZEN+
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
- System kontroli pasa ruchu (LDW)
- System kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
- Antena typu „płetwa rekina”
- Aluminiowe diamentowane obręcze kół 16”
- Karta Renault Hands Free - Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Kierownica pokryta skórą
- Przyciemniane szyby tylne
- Lusterka boczne składane elektrycznie
- Bezramkowe elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
R.S. LINE INTENS+
- Specjalny zderzak z listwą aerodynamiczną F1
- Logo „R.S. LINE” na przednich błotnikach i z tyłu samochodu
- Charakterystyczny tylny zderzak
- Nowe aluminiowe obręcze kół (17”)
- Listwy na desce rozdzielczej z motywem karbonowym
- Specjalna tapicerka R.S. Line, tkanina z czerwonymi przeszyciami
- Fotele R.S. Line ze zintegrowanym zagłówkiem, manualną regulacją wysokości z manualną regulacją podparcia lędźwiowego i kieszenią na mapę
- Aluminiowe pedały
- Kierownica obszyta skórą z czerwonymi przeszyciami i logo R.S.