Przygoda tylko z Toyotą Yaris Cross Adventure
Toyota po raz pierwszy zaprezentowała model Yaris Cross w odmianie Adventure. W ten sposób dołącza ona do wersji Executive, która została zaprezentowana w 2020 roku podczas światowej premiery auta. Odmiana Adventure podkreśla, że samochód powstał z myślą o podróży po szutrach oraz leśnych duktach z dala od asfaltowych dróg.
Yaris Cross został zbudowany na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture), którą dzieli z nowym Yarisem hatchback. Ma jednak wyższą pozycję za kierownicą i zwiększony prześwit. Nowy model rozszerzy gamę SUV-ów Toyoty, dołączając do RAV4, czyli protoplasty i najlepiej sprzedającego się auta segmentu, oraz kompaktowego crossovera Toyota C-HR. Platforma TNGA zapewnia wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości, a także wysokiej jakości zawieszenie, które sprawia, że auto prowadzi się zwinnie i pewnie, gwarantując doskonały komfort jazdy.
Napęd hybrydowy czwartej generacji dostępny jest we wszystkich wersjach Yarisa Cross. Jest oparty na 1,5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o mocy 116 KM, pracującym w cyklu Atkinsona. Napęd ten zadebiutował w nowym Yarisie hatchback. Jego wyjątkowa wydajność sprawia, że według przewidywań producenta emisja CO2 w napędzanym na przednie koła Yarisie Cross wyniesie około 100 g/km, a w wersji z napędem AWD-i mniej niż 110 g/km.
W wersji Comfort z pakietem Style Yaris Cross jest standardowo wyposażony w przednie i tylne światła LED, w tym sekwencyjne tylne kierunkowskazy, które nadają autu zdecydowany charakter. W zależności od wybranego koloru nadwozia, na listwach bocznych umieszczono emblemat Yarisa Cross w kolorze srebrnym lub Warm Gold.
Inteligentny napęd AWD-i
Yaris Cross to jedyny subkompaktowy, hybrydowy SUV, który oferuje inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. System automatycznie przełącza się z napędu na przód na napęd na wszystkie koła w zależności od warunków na drodze, zapewniając pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto inteligentny napęd AWD-i w standardzie ma dwa dodatkowe tryby – Trail i Snow, które kierowca może samodzielnie włączyć, żeby zwiększyć stabilność prowadzenia auta w wymagających warunkach.
Elektryczny inteligentny napęd na cztery koła (AWD-i) jest kompaktowych rozmiarów i ma niską masę, więc nie wpłynął negatywnie na wiodącą w klasie oszczędność paliwa, za to zapewnia lepszą trakcję podczas jazdy po śliskich czy nieutwardzonych drogach.
Toyota Smart Cargo
Priorytetem dla projektantów Yarisa Cross było stworzenie auta praktycznego i wszechstronnego. Samochód wyposażony jest w elektryczną klapę bagażnika z czujnikiem wykrywającym ruch stopą, a także regulowaną podłogę bagażnika, dzięki której można uzyskać bezpieczny schowek lub jeszcze większą przestrzeń bagażową. Pojemny bagażnik może zostać powiększony przez złożenie oparć tylnej kanapy, które są dzielone w proporcji 40:20:40, co pozwala na złożenie każdego siedzenia oddzielnie. Dzięki temu nie ma problemów z przewiezieniem nart, roweru czy kilku walizek na tygodniowy urlop. Bagaż można bezpiecznie przymocować do przygotowanych w tym celu zaczepów.
Toyota Yaris Cross została zaprojektowana dla europejskich klientów i jest produkowana w Valenciennes we Francji. Auto będzie dostępne w przedsprzedaży w drugim kwartale 2021 roku, a oficjalna sprzedaż rozpocznie się we wrześniu 2021 roku. (oprac. ww)