auto1
Potężny Hyundai Santa Fe w hybrydowej wersji
Hyundai Santa Fe Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów
09.03.2023

Potężny Hyundai Santa Fe w hybrydowej wersji

Największym reprezentantem w gamie samochodów Hyundai’a jest model Santa Fe. Potężny SUV dostępny jest w wersji hybrydowej typu HEV i PHEV. Co ciekawe, z oferty zostały całkowicie wycofane silniki Diesla. Aktualnie na rynku oferowana jest już czwarta generacja modelu, także w wersji siedmioosobowej, która w 2020 roku została gruntownie odświeżona.

 

Santa Fe mierzący ponad 4,7 m długości oraz odpowiednio 1, 7 m wysokości i 1, 9 m szerokości to przestronny środek lokomocji. W najbogatszej wersji wyposażenia XL doskonale zdaje egzamin na długich i wyczerpujących trasach. Potężny SUV wykorzystuje nową platformę trzeciej generacji, która ostatecznie wpływa na poprawę wydajności, właściwości jezdnych i bezpieczeństwa. Oprócz dostępnych po raz pierwszy układów napędowych, hybrydowego i hybrydowego typu plug-in, Santa Fe wyróżnia odważny i charakterystyczny design, a także wiele nowych technologii i systemów bezpieczeństwa.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid

Ruszamy w drogę

W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory Santa Fe w najbogatszej specyfikacji 1.6 T-GDI 6AT 4WD 230 KM Platinium + Sunroof, którym może podróżować siedmiu pasażerów.
Hybrydowa wersja nowego SANTA FE została wyposażona w silnik Smartstream 1.6 T-GDi o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej przekazywany wszystkie koła.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid

Wysoka kultura pracy, dynamika i umiarkowane zużycie paliwa na poziomie 8,1 l 100/km (trasa przy 130 km/godz), to jak na kolosa ważącego blisko 2 tony wcale niezły rezultat. Oczywiście, utrzymując jazdę w konwencji eco drivingu można spokojnie zejść do poziomu nawet 7,6 litra 100/km.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid

Warto też wspomnieć o dzielności Santa Fe w terenie. Wprawdzie auto nie ma rekordowego kąta natarcia, czy prześwitu, to jednak w grupie pojazdów tej klasy radzi sobie całkiem nieźle, zwłaszcza na szutrach i podjazdach.

Dużym wsparciem jest układ 4WD. Opierający się na technologii napędu na cztery koła HTRAC firmy Hyundai, nowy selektor trybu terenu zapewnia jeszcze bardziej komfortowe wrażenia z jazdy, nawet w trudnym terenie. HTRAC autonomicznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednie i tylne koła w zależności od wybranego trybu jazdy dostosowując się do panujących warunków drogowych. Do dyspozycji kierowcy jest kilka trybów jazdy: Comfort, Sport, Eco, Smart, Snow, Sand i Mud.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid

W trosce o bezpieczeństwo

Koreański SUV standardowo został wyposażony w dużą ilość najnowszych systemów wsparcia kierowcy, w tym inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), informacje o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA), asystenta świateł drogowych (HBA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (RSA).

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid

Na pokładzie Santa Fe znajdują się również elementy wyposażenia jak: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, czujnik deszczu, kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, felgi aluminiowe, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i łącznością Android Auto i Apple Car Play oraz łącznością Bluetooth a także reflektory LED.

NowoczesnaFlota
Hyundai Santa Fe Hybrid (Foto: Władysław Wilkiel)

Hyundai Santa Fe Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów zaś akumulator litowo-polimerowy gwarancją na 8 lat lub 160 000 km.