Peugeot 308 SW Hybrid: funkcjonalne kombi
Nowy Peugeot 308 SW Hybrid został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2
24.06.2022

Peugeot 308 SW Hybrid: funkcjonalne kombi

Peugeot, zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek nowego 308, uzupełnia swoją gamę o wersję nadwozia typu kombi (SW) wspomaganą napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Podobnie jak w przypadku hatchbacka, również Peugeot 308 SW hybrid to całkowicie nowy samochód, zachowujący ze swojego poprzednika jedynie nazwę. Praktyczny i funkcjonalny model 308 został zbudowany na platformie EMP2 grupy Stellantis przystosowanej do różnych rodzajów silników. Wersja Hybrid plug-in dostępna jest z napędem o mocy 180 i 225 KM.



Na Torze Driveland w Mszczonowie k/Warszawy Peugeot zorganizował prezentację 308 SW Hybrid połączoną z jazdami testowymi wszystkich jego wersji napędowych. Jazdy z zakresu bezpiecznej jazdy poprowadzili instruktorzy pod kierunkiem Tomasza Kuchara m.in. wykorzystując płyty poślizgowe z systemami nawadniania i kurtynami wodnymi oraz najnowszej generacji szarpakiem do wprowadzania pojazdów w poślizg. Tor o długości 1,8 kilometra oraz szerokości 30 metrów został wyłożony gładkim asfaltem. Liczne zakręty oraz długie proste pozwoliły na sprawdzenie możliwości jezdnych 308-ki.

NowoczesnaFlota
Peugeot 308 SW Hybrid

Moc hybrydy

Zespół stylistów z Peugeot stworzył duże, dynamiczne kombi o nisko wyprofilowanej, rasowej, sportowej sylwetce (długość - 4,64 m (+6 cm), wysokość - 1,44 m (niższa o 20 mm). Teraz z nowym, efektownym logo marki na przodzie auta. Zwiększone wymiary samochodu pozwalają spełnić oczekiwania klientów szczególnie przywiązanych do najważniejszych cech modeli kombi: pojemności, przestronności, dużych możliwości aranżacji wnętrza i praktyczności.

NowoczesnaFlota
Peugeot 308 SW Hybrid


Przy objętości 608 l według normy VDA-210 a po złożeniu tylnej kanapy 1.547 l, bagażnik nowego Peugeot 308 SW Hybrid plasuje się w czołówce tego segmentu aut. Dzięki regularnym kształtom jest praktyczny i pojemny. Zmiana konfiguracji bagażnika jest wręcz modelowo prosta (składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony bagażnika) i praktyczna (idealnie płaska podłoga). Jakość wykończenia jest godna aut z wyższego segmentu.
Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW Hybrid został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta i zwiększenie jego zalet dynamicznych.

NowoczesnaFlota
Tor Driveland. Liczne zakręty oraz długie proste pozwoliły na sprawdzenie możliwości jezdnych 308-ki w wersji Hybrid PHEV

Wrażenia z jazdy są imponujące

Warto podkreślić, że na pokładzie 308 SW Hybrid jest imponująca ilość technologii bezpieczeństwa kierowcy z pakietem „Driver Assist Pack”, obejmującym ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz dalekosiężną ochronę martwego pola.

NowoczesnaFlota
Peugeot 308 SW Hybrid


Sadowiąc się za kierownicą 308 SW Hybrid mamy do wyboru trzy tryby; sportowy, hybrydowy i elektryczny. Tryb elektryczny powoduje wyłączenie silnika benzynowego na maksymalnie 65 km jazdy EV na pełnym akumulatorze, ale jeśli zbyt mocno naciśniesz pedał gazu – włącza się silnik benzynowy i wracasz do trybu hybrydowego.

NowoczesnaFlota
Peugeot 308 SW Hybrid


Pasażerowie 308 SW nie powinni narzekać na komfort jazdy. Przednie fotele można nie tylko podgrzewać i regulować na wiele sposobów, ale można je również wyposażyć w funkcję masażu. Odrębną kwestią pozostaje cena auta. Podstawowa wersja z silnikiem benzynowym PureTech 110 M6 kosztuje 105 300 zł , diesel BlueHDi 130 M6 już 117 500 zł zaś hybryda (PHEV) 163 200 zł.