Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 – lew z czarnym pazurem
Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 reprezentuje kolejny etap ewolucji stylistycznej francuskiego modelu
08.05.2021

Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 – lew z czarnym pazurem

Z ponad 800 000 samochodów wyprodukowanych od debiutu w 2016 roku Peugeot’a 3008 można uważać za lidera na rynku kompaktowych SUV-ów. Faktycznie model osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży w Europie, i na rynkach pozaeuropejskich. Przypieczętowaniem jego sukcesu było zdobycie tytułu Car of the Year w 2017r. Auto weszło na polski rynek jesienią 2019 roku. Warto przyjrzeć się bliżej jego hybrydowej wersji 4×4. Testowanym autem jest PEUGEOT 3008 GT Pack HYbrid4.

Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 reprezentuje kolejny etap ewolucji stylistycznej modelu. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód wygląda nowocześnie. Spore wrażenie robi wspomniany pakiet “Black Pack”, gdzie właśnie kolor czarny dominuje w pasie przednim. Czarna jest atrapa chłodnicy, czarne logo i czarne “kły”, które starają się wgryzać w przednie błotniki. W testowym modelu sportowy styl podkreślały dodatkowo boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem. Całości dopełniają czarne felgi. Reflektory już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone ostrymi wypustkami świateł dziennych z chromowaną końcówką. Udanie Peugeot stworzył intrygujący i wyróżniający się charakter stylistyczny auta.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Tył Peugeota 3008 z pewnością może się podobać

W parze ze zgrabnym nadwoziem idzie futurystyczne wnętrze, z charakterystycznym
dla marki układem zegarów nad spłaszczona kierownicą
. Całe szczęście pozostawiono tradycyjne, choć stylistycznie wysmakowane, przyciski na konsoli środkowej do obsługi podstawowych funkcji.

Obecna generacja francuskiego SUV’a została wyposażona w systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji oraz w kolejną odsłonę PEUGEOT i-Cockpit® z nowym panelem cyfrowych zegarów z wysokiej jakości wyświetlaczem i nowym ekranem dotykowym 10” HD.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Kierowca ma do dyspozycji zarówno ekran dotykowy jak i tradycyjne przełączniki


Nie do końca przypadła mi do gustu bardzo szeroka i wysoka zabudowa między przednimi fotelami. Zajmuje ona zbyt dużo miejsca. Z jednej strony na pewno należy się duży plus za przepastny schowek pod podłokietnikiem, ale z drugiej strony można było wygospodarować drugi, funkcjonalny schowek po “wycięciu” dolnej części konsoli, poniżej kolan.

Godny pochwały jest za to bardzo czytelny interfejs komunikujący parametry ładowania, w tym licznik pokazujący “jak długo jeszcze będzie trwało ładowanie do pełna” i rzadko spotykany, a bardzo cenny “ile zyskuję km przebiegu po godzinnym ładowaniu”.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 wzorowo pokazuje parametry ładowania


Ilość miejsca wewnątrz gwarantuje komfortowe warunki podróżowania zarówno dla pasażerów przednich siedzeń jak i tych jadących za nimi. Silnik elektryczny przy tylnej osi sprawił, że nie było konieczności stosowania wału napędowego. W kabinie pasażerskiej nie ma wystającego tunelu,
a wciąż można mieć napęd na 4 koła; spalinowy na przód i elektryczny na tył. Kierowca będzie się cieszył z bardzo szerokiego zakresu regulacji fotela.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Umieszczona nisko, spłaszczona kierownica może zaskakiwać, ale jest wygodna w użytkowaniu


Konieczność instalacji akumulatorów pod podłogą i dodatkowego silnika elektrycznego z tyłu wpłynęła jednak na zmniejszenie bagażnika – w hybrydzie ładowanej z gniazdka przestrzeń bagażowa ma 395 l versus 520 l w wersjach z tradycyjnym napędem.

Za napęd odpowiada turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 200 KM, który współpracuje
z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 KM każdy. Łączna moc układu to potężne 300 KM, a maksymalny moment obrotowy – 450 Nm. By wykorzystać te parametry w optymalnym stopniu należy korzystać z trybu “Sport”. Auto wtedy szybko reaguje na gaz i oferuje przyspieszenie do „setki” w niespełna 6 s. I to mimo tego, że wersja hybrydowa jest cięższa o 340 kg od benzynowej 1.6.

Kierowca może wybrać kilka trybów jazdy (4WD, Sport, Elektryczny, Hybrydowy) i kilka wyświetleń tablicy wskaźników (Jazda, Nawigacja, Osobisty, Minimalna, Energia, Liczniki).
Układ “minimalny” może być szczególnie przydatny podczas jazdy nocą.

Producent puszcza oko do entuzjastów jazdy terenowej. Świadczy o tym przycisk włączający funkcję pełzania przy zjeździe ze wzniesienia.Ta funkcja wydaje się być trochę jednak na wyrost.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 to auto eko, sportowe, a może terenowe?


Z trybu elektrycznego da się korzystać w mieście przez nieco ponad 40 km; homologowany zasięg to 59 km przy pełnym naładowaniu baterii o pojemności 13,2 kWh. Potem napęd przechodzi w tryb hybrydowy co oznacza, że w newralgicznych momentach włączać się będzie silnik elektryczny, gdyż przy każdej sposobności auto będzie starało się doładować baterie. Podczas testu średnie spalanie wyniosło 5,2 l/100 km dzięki odcinkom, które pojazd pokonywał bez włączania jednostki spalinowej. Na trasie zasięg będzie ograniczał zbiornik paliwa o pojemności 43 l.

Archiwum Nowoczesnej Floty
Coraz więcej sklepów oferuje możliwość ładowania hybryd i aut elektrycznych


Peugeot 3008 GT Pack HYbrid4 to auto wszechstronne, dzięki zastosowaniu dwóch rodzajów napędu. Francuska stylizacja wykorzystująca motyw lwiego pazura jest bardzo udana.
Samochód dobrze radzi sobie jeżdżąc zarówno na prądzie, jak i na paliwie, a do tego oferuje napęd 4×4. Mimo nieznacznych niedostatków w funkcjonalności samochód będzie dobrze sprawdzał się w codziennym użytkowaniu.