Opel Mokka - SUV zaprojektowany z pasją
Mokka jest pierwszym Opelem od samego początku sprzedawanym zarówno z napędem elektrycznym, jak i z bardzo oszczędnymi silnikami spalinowymi
11.12.2020

Opel Mokka - SUV zaprojektowany z pasją

Opel Mokka-e w pełni zelektryfikowany SUV już wiosną przyszłego roku trafi na polski rynek. Dla tych którzy preferują napęd spalinowy Mokka dostępna będzie z silnikiem benzynowym i Diesla.

Mokka jest pierwszym modelem zaprojektowanym według nowej koncepcji stylistycznej Opla. Auto zwraca uwagę perfekcyjnymi proporcjami i precyzją w najdrobniejszych szczegółach. Krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół podkreślają odważną i bezkompromisową sylwetkę kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra. Przód jest zdominowany przez niepowtarzalny panel przedni Opel Vizor. Osłania on „twarz” nowego Opla jak przyłbica hełmu, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Blitz w jeden spójny element. Stylistyczna przejrzystość panuje również we wnętrzu.

Mokka-e
Przód jest zdominowany przez niepowtarzalny panel przedni Opel Vizor. Osłania on „twarz” nowego Opla jak przyłbica hełmu, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Blitz w jeden spójny element

Nowy Pure Panel to zestaw dwóch wyświetlaczy, które pomagają skupić się na najważniejszych informacjach. W przeciwieństwie do kokpitów przeładowanych danymi i przełącznikami Pure Panel jest wyjątkowo czytelny. Wszystkie komunikaty są uporządkowane i natychmiast zrozumiałe. Projektanci Opla przywiązywali dużą wagę do cyfrowej detoksykacji. Zadbali o to, by obsługa systemu była intuicyjna i nie rozpraszała kierowcy. Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami, więc nie trzeba się do nich przebijać przez wielopoziomowe menu.

Alternatywna propozycja

Nowa Mokka jest pierwszym w historii samochodem Opla, który od samego początku sprzedaży będzie dostępny w wersji w pełni elektrycznej, jak również z silnikami spalinowymi – dzięki multienergetycznej platformie CMP. Silnik elektryczny o mocy 136 KM rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od razu po ruszeniu z miejsca. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy — Normal, Eco i Sport. Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów (według WLTP). Nowa Mokka e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją marki Opel przez osiem lat lub 160 000 kilometrów.

Mokka-e
Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów


Z kolei oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 100 KM do 130 KM. Producent podaje, że spalinowe wersje Mokki zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według NEDC, dane wstępne: 4,8–3,8 l/100 km; emisja CO2: 111–100 g/km).
Silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniowym automatem z manetkami zmiany biegów. Ponadto zespół inżynierów z Rüsselsheim szczególnie postarał się o znaczące obniżenie masy w porównaniu z poprzednią generacją modelu, redukując ją nawet o 120 kg, a także o zwiększenie sztywności nadwozia.

Mokka-e
Nowa Mokka jest dostępna jako samochód napędzany benzyną, olejem napędowym lub wyłącznie napędem elektrycznym

Innowacje w standardzie

Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tym segmencie rynku adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, asystent automatycznego parkowania, system Flank Guard oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Mokka-e
Nowa Mokka jest pierwszym Oplem z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem

 

Funkcjonalne multimedia

Nowa Mokka doposażona została w nowoczesne systemy: Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7 calowym dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10 calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Monitory są zintegrowane z nowym kokpitem Pure Panel i zwrócone ku kierowcy. Wyświetlacz centrum informacyjnego kierowcy ma przekątną 12 cali. Potwierdzona jakość foteli jest wizytówką Opla. Klient może zamówić zarówno sportową Alcantarę, jak i klasyczną skórę. Najwyższa opcja obejmuje podgrzewany skórzany fotel kierowcy z funkcją masażu. Kierowca i pasażer z przodu mogą umieścić swoje smartfony na specjalnej półce w konsoli centralnej, gdzie kompatybilne smartfony mogą być ładowane indukcyjnie. Nowego Opla Mokkę można zamówić już teraz w atrakcyjnej cenie już za 79 990 zł. Ceny bezemisyjnej Mokki e rozpoczynają się już od 139 900 zł.