Opel Insignia czyli magia prestiżu
Flagowy model z Rüsselsheim - Opel Insignia po liftingu jest już dostępny w Polsce. Klienci flotowi, którzy stanowią blisko 80 proc. odbiorców Insigni mogą zamawiać auto z nowymi silnikami benzynowymi w limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Wszystkie transakcje flotowe objęte są firmowym programem usług serwisowych.
Opel oferuje nową Insignię z nadwoziem Grand Sport lub Sports Tourer i nowo opracowanymi, niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Nowa jednostka rozwija moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min. Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.
Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 174 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii ma wysoką kulturę pracy i oferuje przyzwoite osiągi oraz atrakcyjne spalanie na poziomie 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy.
W ofercie Opla jest również dostępna usportowiona odmiana GSi o mocy 230 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne niemieckiej limuzyny.
Odświeżona Insignia jest wyposażona w klimatyzację oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto system Multimedia z kolorowym ekranem dotykowym. Reflektory pikselowe IntelliLux w technologii LED zapewniają optymalną widoczność w nocy. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, zwiększają bezpieczeństwo zarówno osób podróżujących Insignią, jak i innych użytkowników drogi.
Dedykowana dla pasjonatów szybkiej jazdy Insignia GSi z 2 litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM z 9 stopniową przekładnią automatyczną jest również wyposażona w elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED mają łącznie 168 elementów LED - po 84 na każdy reflektor. Dzięki reflektorom pikselowym, montowanym standardowo od wersji Business Elegance wzwyż, Insignia zajmuje miejsce w czołówce swojej klasy samochodów średniej wielkości popularnych marek.
Zaawansowane rozwiązania
Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online” opartej na połączeniu z Internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Zdrowe plecy
Warto podkreślić, że Opel od lat rozwija fotele ergonomiczne AGR, których zadaniem jest poprawa komfortu podróży i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel i nie odczuwać zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy. To właśnie dla przednich siedzeń projektanci Opla stworzyli fotel slim fit, który waży ledwie 26 kg a jest wyposażony w system elektrycznej regulacji, układ masażu i wentylacji oraz pneumatyczne poduszki do podpierania kierowcy.
Fotele samochodowe Opla zbudowane są z lekkich materiałów i specjalnej gąbki oraz, w zależności od wariantu, urządzeń, takich jak układy ogrzewania i silniczki elektryczne odpowiadające za regulację ustawień. Nowoczesne fotele są przystosowane do użytkowników o różnym wzroście i tuszy – osób wysokich, niskich, dobrze zbudowanych, drobnych – i właśnie to ma największe znaczenie, gdy chodzi o zmniejszenie zmęczenia w czasie krótkich lub długich podróży.
Nowy Opel Insignia Grand Sport jest dostępny w cenie od 123 300 zł. Oferowane wersje wyposażenia to Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate.
Grand Sport | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D | 2.0D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 147/200 przy 4250-6000 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 | 128/174 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 350 przy 1500-4000 | 350 przy 1500-4000 | 300 przy 1750-2500 | 380 przy 1500-2750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | AT9 | AT9 | MT6 + AT8 | MT6 + AT8 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 8,8-8,7 5,0-4,8 6,4-6,3 146-144 | 9,1 5,8 7,0 161 | 5,1-4,5 4,0-3,3 4,4-3,8 115-99 | 5,6-5,3 4,0-3,4 4,6-4,1 121-108 |
Sports Tourer | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D | 2.0D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 147/200 przy 4500 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 | 128/174 przy 3500 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 350 przy 1500–4000 | 350 przy 1500–4000 | 300 przy 1750–2500 | 380 przy 1500-2750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | AT9 | AT9 | MT6 + AT8 | MT6 + AT8 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 8,8-8,7 5,0-4,9 6,4-6,3 148-145 | 9,1 6,0 7,1 163 | 5,2-4,6 4,0-3,4 4,4-3,8 115-100 | 5,6-5,4 4,0-3,6 4,6-4,1 121-108 |