auto1
Opel Insignia czyli magia prestiżu
Wszystkie jednostki napędowe nowej Insignii spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d
02.12.2020

Opel Insignia czyli magia prestiżu

Flagowy model z Rüsselsheim - Opel Insignia po liftingu jest już dostępny w Polsce. Klienci flotowi, którzy stanowią blisko 80 proc. odbiorców Insigni mogą zamawiać auto z nowymi silnikami benzynowymi w limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Wszystkie transakcje flotowe objęte są firmowym programem usług serwisowych.

 Opel oferuje nową Insignię z nadwoziem Grand Sport lub Sports Tourer i nowo opracowanymi, niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Nowa jednostka rozwija moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min. Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.
Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 174 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii ma wysoką kulturę pracy i oferuje przyzwoite osiągi oraz atrakcyjne spalanie na poziomie 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy.

Opel Insignia
Dla pasjonatów szybkiej jazdy Insignia GSi z 2 litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM i 9 stopniową przekładnią automatyczną

W ofercie Opla jest również dostępna usportowiona odmiana GSi o mocy 230 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne niemieckiej limuzyny.

Odświeżona Insignia jest wyposażona w klimatyzację oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto system Multimedia z kolorowym ekranem dotykowym. Reflektory pikselowe IntelliLux w technologii LED zapewniają optymalną widoczność w nocy. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, zwiększają bezpieczeństwo zarówno osób podróżujących Insignią, jak i innych użytkowników drogi.

Flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h

Dedykowana dla pasjonatów szybkiej jazdy Insignia GSi z 2 litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 230 KM z 9 stopniową przekładnią automatyczną jest również wyposażona w elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED mają łącznie 168 elementów LED - po 84 na każdy reflektor. Dzięki reflektorom pikselowym, montowanym standardowo od wersji Business Elegance wzwyż, Insignia zajmuje miejsce w czołówce swojej klasy samochodów średniej wielkości popularnych marek.

Zaawansowane rozwiązania

Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem.

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online” opartej na połączeniu z Internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.

Zdrowe plecy

Warto podkreślić, że Opel od lat rozwija fotele ergonomiczne AGR, których zadaniem jest poprawa komfortu podróży i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel i nie odczuwać zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy. To właśnie dla przednich siedzeń projektanci Opla stworzyli fotel slim fit, który waży ledwie 26 kg a jest wyposażony w system elektrycznej regulacji, układ masażu i wentylacji oraz pneumatyczne poduszki do podpierania kierowcy.

Fotele samochodowe Opla zbudowane są z lekkich materiałów i specjalnej gąbki oraz, w zależności od wariantu, urządzeń, takich jak układy ogrzewania i silniczki elektryczne odpowiadające za regulację ustawień. Nowoczesne fotele są przystosowane do użytkowników o różnym wzroście i tuszy – osób wysokich, niskich, dobrze zbudowanych, drobnych – i właśnie to ma największe znaczenie, gdy chodzi o zmniejszenie zmęczenia w czasie krótkich lub długich podróży.

 

Opel Insignia
Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach

 Nowy Opel Insignia Grand Sport jest dostępny w cenie od 123 300 zł. Oferowane wersje wyposażenia to Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate.

 

Grand Sport

2.0T

GSi 2.0T

1.5D

2.0D

Moc (kW/KM) przy obr./min

147/200 przy 4250-6000

169/230 przy 5000

90/122 przy 3250

128/174 przy 3500

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

350 przy 1500-4000

350 przy 1500-4000

300 przy 1750-2500

380 przy 1500-2750

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

AT9

AT9

MT6 + AT8

MT6 + AT8

Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)

  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
  • CO2 g/km

8,8-8,7

5,0-4,8

6,4-6,3

146-144

9,1

5,8

7,0

161

5,1-4,5

4,0-3,3

4,4-3,8

115-99

5,6-5,3

4,0-3,4

4,6-4,1

121-108

 

Sports Tourer

2.0T

GSi 2.0T

1.5D

2.0D

Moc (kW/KM) przy obr./min

147/200 przy 4500

169/230 przy 5000

90/122 przy 3250

128/174 przy 3500

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

350 przy 1500–4000

350 przy 1500–4000

300 przy 1750–2500

380 przy 1500-2750

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

AT9

AT9

MT6 + AT8

MT6 + AT8

Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)

  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
  • CO2 g/km

8,8-8,7

5,0-4,9

6,4-6,3

148-145

9,1

6,0

7,1

163

5,2-4,6

4,0-3,4

4,4-3,8

115-100

5,6-5,4

4,0-3,6

4,6-4,1

121-108