Opel Crossland: na wszystkie szlaki
Opel Crossland po gruntownej kuracji odmładzającej
11.02.2021

Opel Crossland: na wszystkie szlaki

Poddany kuracji odmładzającej Opel Crossland ma wszelkie atuty, by zabiegać o czołową lokatę w segmencie crossoverów z segmentu B. Już teraz Crossland plasuje się wśród najlepiej sprzedających się modeli niemieckiej marki. Od uruchomienia produkcji w 2017 sprzedano na świecie 300 tysięcy egzemplarzy.

Wyraziste i kompaktowe nadwozie z atrakcyjną stylistyką SUV a oraz bardzo przestronne i uniwersalne wnętrze. W ten sposób Opel reklamuje jeden ze swoich najpopularniejszych crossoverów. Zmiany nadwozia są delikatne ale zauważalne. Na przykład z nazwy Opel Crossland zniknęła litera X. Oprócz zmian w wyglądzie Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego oraz uzupełnił ofertę o usportowioną wersję wykończenia GS Line.

Opel Crossland
Teraz auto zyskało bardziej wyraziste i kompaktowe nadwozie nawiązujące do stylistyki SUV-a

Opel Vizor organicznie integrujący grill i reflektory obejmuje cały przód nowego Crosslanda. Tworząc jednolitą całość, optycznie poszerza samochód i porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów. Pośrodku Vizora wyeksponowano kultowe logo marki z symbolem błyskawicy. Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w nadchodzącej dekadzie, zapewniając osłonę nowoczesnym technologiom, które firma zaoferuje w bliższej i dalszej przyszłości.
Z tyłu nowe przyciemniane klosze świateł podkreślają charakterystyczny dla Opla motyw skrzydeł, a nowa czarna błyszcząca tylna klapa (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że zmodernizowany Crossland wydaje się szerszy i masywniejszy.


Usportowiona i bogato wyposażona wersja GS Line


Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17 calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersji dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym.
Nowa wersja GS Line obejmuje 17 calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, tylne światła LED, relingi dachowe oraz ergonomiczne fotele z atestem AGR (niemieckie Stowarzyszenie na Rzecz Zdrowych Pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu. Fotele AGR są przystosowane do użytkowników o różnym wzroście i tuszy – osób wysokich, niskich, dobrze zbudowanych, drobnych – i właśnie to ma największe znaczenie, gdy chodzi o zmniejszenie zmęczenia w czasie krótkich lub długich podróży.

Opel Crossland
Fotele AGR są przystosowane do użytkowników o różnym wzroście i tuszy


Crossover przekonuje także wysokim poziomem funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i przesuwana w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.
Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona w zawieszeniu przednim oraz belkę skrętną na tylnej osi. Wraz z poprawą pod względem precyzji kierowania i utrzymywania kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem i zwrotnością, a także stabilność przy prędkościach autostradowych.


Optymalna przyczepność w każdych warunkach

Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip, który może pracować w pięciu różnych trybach:
Normal / On-road: Tryb „normalny”, ustawiany domyślnie z chwilą uruchomienia silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
Snow: Tryb zimowy, zapewniający optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
Mud: Tryb „błotny”, dopuszczający większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większą porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
Sand: W tym trybie dopuszczalne jest niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
ESP Off: ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.

Opel Crossland
Udoskonalony układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy


Kierowca i pasażerowie są również dobrze skomunikowani i mają zapewnioną rozrywkę dzięki systemom multimedialnym w wersjach Radio BT, Multimedia oraz najwyższej Multimedia Navi z 8 calowym kolorowym ekranem dotykowym. System Multimedia jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję. Ponadto Crossland oferuje dostęp do opcjonalnych usług OpelConnect1. Usługi nawigacji online2 z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnych cenach paliwa oraz system umożliwiający bezpośrednie nawiązanie połączenia z pomocą drogową lub wezwanie służb ratunkowych sprawiają, że podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.
Pod maską Crosslanda dostępne są 4 silniki benzynowe (83-130 KM) i 2 turbodiesle (110-120 KM). Wszystkie spełniają rygorystyczną normę emisji Euro 6d. Sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce już od 74 450 zł.