Opel Astra: wersja plug-in kompaktowego bestsellera
Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią

Opel Astra: wersja plug-in kompaktowego bestsellera

Astra to jeden z najpopularniejszych, również w Polsce, modeli Opla. Produkowany od 30 lat, na rynek wchodzi teraz jako hybryda plug in. To zupełnie nowa, szósta generacja tego kompaktowego bestsellera.


Po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę e. Ponadto w sprzedaży są wersje z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.

Opel Astra


Bogaty wybór

To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu).

Nowy Opel Astra charakteryzuje się dynamiczną sylwetką oraz posiada nowe, stylistyczne oblicze marki - Vizor. Ponadto wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” - najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Nowoczesne i komfortowe wnętrze

Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o nowoczesnej grafice. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Kierowca ma dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą przełączników i przycisków.

Opel Astra


Opel zainstalował też w tym modelu komforowe fotele. Przednie, opracowane przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców). Kierowcę wspomagają też najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów pojemności.

Opel Astra


Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie - z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu - zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Nowy model ma też skuteczne hamulce i jest stabilny zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r.