Opel Astra – mocna, szybka i zelektryfikowana
Opel Astra VI generacji wyznacza standardy klasie aut kompaktowych, oferując najnowsze technologie przy niskich wartościach zużycia paliwa oraz emisji spalin - zarówno w przypadku silników Diesla, jak i jednostek benzynowych. Nowością z Rüsselsheim jest Astra Plug-in Hybrid Hatchback, która podobnie jak Peugeot 308 i DS4 ,korzysta z platformy EMP2 grupy Stellantis.
Nowa Astra jako pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się sportową sylwetką i oferuje znacznie większą przestrzeń niż jej poprzednia generacja. Odważne i czyste wzornictwo z Opel Vizor sprawia, że obok Astry nowej generacji nie da się przejść obojętnie.
Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm auto idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Niezależnie od muskularnej i solidnej sylwetki praktyczny bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą oferuje 352 litry, a po złożeniu oparć do dyspozycji mamy 1268 litrów.
W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory wersji 1.6 Turbo Plug-in Hybrid 132 kW/180 KM Elegance, który wnosi do klasy kompaktowej innowacje dostępne wcześniej jedynie w droższych modelach. Na przykład Astra potrafi zamienić „noc w dzień”: najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzi prosto z flagowego modelu Opel Insignia; 168 elementów LED daje miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.
Kierowca ma do dyspozycji całkowicie cyfrowy panel Pure Panel, co oznacza, że wskaźniki analogowe odeszły do historii. Nowy interfejs (HMI) o nowoczesnej grafice oferuje bardziej intuicyjne doświadczenie. Ekran dotykowy zintegrowany z system multimedialno-nawigacyjnym Apple CarPlay i Android Auto umożliwia kierowcy dostęp do niezbędnych informacji przy tym kluczowe ustawienia m.in. regulacja klimatyzacji, podgrzewanie foteli czy szyb można nadal obsługiwać za pomocą przełączników i przycisków zaś indukcyjna ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie smartfona.
Ponadto, kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamera Intelli-Vision 360 stopni.
W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w fotelach z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców). Zapewniają stabilne utrzymanie kierowcy i pasażera w czasie dynamicznej jazdy oraz komfortowe oparcie dla ich kręgosłupów i pleców. Elementy grzejne w fotelach i kierownicy zapewniają przyjemne ciepło w chłodniejsze dni.
Wkrótce wrażenia z jazdy.