Odświeżona Kia XCeed
Odświeżona Kia Xceed pojawi się na rynku za kilka miesięcy
20.07.2022

Odświeżona Kia XCeed

Kia odnowiła XCeeda, kompaktowego crossovera segmentu C. Otrzymał on szereg ulepszeń, w tym jeszcze odważniejszy wygląd zewnętrzny, dopracowane w detalach wnętrze i nową linię wyposażenia – GT-Line. Nowy XCeed trafi do sprzedaży w Europie już po wakacjach, z 7-letnią gwarancją na 150.000 km w standardzie.

 

Nowy XCeed łączy szereg zmian w konstrukcji z nowymi układami napędowymi, które obejmują wersje mild hybrid, plug-in hybrid, benzynowe i wysokoprężne. Ulepszono zarówno nadwozie, jak i wnętrze.

Kia XCeed
Kia XCeed

Nieco zmieniony desing

Odnowiona Kia XCeed bazuje na designie poprzednika. Jest wyposażona w nowe reflektory LED oraz zmienione osłonę chłodnicy, przedni zderzak i wlot powietrza o innowacyjnej konstrukcji.
Rozstaw osi jest taki sam, jak w innych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm, przedni i tylny zwis XCeeda zostały wydłużone w stosunku do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Wnętrze

Konsola środkowa nowego XCeeda jest lekko skierowana w stronę kierowcy. System multimedialny z wysoko umieszczonym ekranem dotykowym i zestaw przycisków, pokręteł i przełączników, które służą do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją, sprawiają, że deska rozdzielcza XCeeda jest funkcjonalna.

Kia XCeed
Kia XCeed


Nowa Kia XCeed jest wyposażona w atrakcyjne motywy graficzne 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, którego wygląd można powiązać z profilami jazdy.
Przy długości nadwozia wynoszącej 4395 mm nowa Kia XCeed jest o 85 mm dłuższa niż pięciodrzwiowy Ceed hatchback i o 120 mm krótsza niż Sportage. Przy wysokości nadwozia 1495 mm XCeed przewyższa Ceeda o 48 mm i jest o 155 mm niższy niż Sportage, co gwarantuje mu niższe położenie środka ciężkości niż w SUV-ie.
Pojemność bagażnika nowego XCeeda wynosi 426 litrów (VDA), a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1378 litrów.

Silniki

W odświeżonej gamie XCeeda są dostępne trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego, a czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik T-GDi osiąga 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. W najmocniejszej odmianie XCeeda jest dostępny mocny 1,6-litrowy silnik T-GDi, z mocą 204 KM i momentem obrotowym 265 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, gdy auto jest wyposażona w siedmiobiegową przekładnię o dwóch sprzęgłach.

Kia XCeed
Kia XCeed


Nowy XCeed jest również dostępny z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym z układem typu mild-hybrid (MHEV). Ten 1,6-litrowy silnik wysokoprężny może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (wtedy zapewnia 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (wówczas dysponuje momentem obrotowym 320 Nm).

W nowym XCeedzie dostępny jest także wydajny hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). W jego skład wchodzą akumulator litowo-jonowy, który może zmagazynować 8,9 kWh energii elektrycznej, silnik elektryczny o mocy 44,5 kW i wydajny czterocylindrowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową (6DCT), układ typu PHEV generuje 141 KM i 265 Nm i przenosi napęd na przednie koła. Napęd elektryczny z zasięgiem do 48 km na trasie i do nawet 60 km w mieście.

Kia XCeed
Kia XCeed


Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna jest dostępna w połączeniu z benzynowymi silnikami o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz w modelach z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra. Przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach jest oferowana do 1,5-litrowego i 1,6-litrowego benzynowego silnika T-GDi oraz do 1,6-litrowego silnika Diesla. XCeed z układem hybrydowym typu plug-in jest dostępny tylko z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową.

XCeed po raz pierwszy występuje też w sportowej specyfikacji GT-Line, która idzie w parze z benzynowym silnikiem o mocy 204 KM. Odświeżona Kia Xceed pojawi się na rynku za kilka miesięcy. (ms)