Nowy VW Multivan - kultowy i nowoczesny
Nowy Multivan zwiększy swój udział w rynku jako biznesowy MPV i ekskluzywny mikrobus

Nowy VW Multivan - kultowy i nowoczesny

Niewiele współczesnych pojazdów cieszy się statusem samochodu kultowego. Volkswagen ostatnio zaprezentował światu nową wersję swego właśnie kultowego, wielozadaniowego MPV - Multivana.

Równolegle z modelem podstawowym, Volkswagen Samochody Dostawcze będzie również oferować nowego Multivana w wersji przedłużonej, ze znacznie zwiększoną przestrzenią ładunkową. Ponadto przewiduje się, że dzięki elastycznemu w aranżacji, wysokiej jakości wnętrzu przypominającemu pomieszczenie wypoczynkowe, nowy Multivan zwiększy swój udział w rynku jako biznesowy MPV i ekskluzywny mikrobus. Oczywiście, we wnętrzu Multivana znajdziemy na wyposażeniu charakterystyczny, wielofunkcyjny stolik.

Z napędem hybrydowym

Jednym z najważniejszych stałych parametrów specyfikacji konstrukcyjnej nowego Multivana, było wyposażenie go w napęd hybrydowy typu plug-in. Tylko ten rodzaj napędu zapewnia kompatybilność bezemisyjnej jazdy miejskiej z dużym zasięgiem i niskim zużyciem całkowitym paliwa. Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.

VW Multivan
Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej


Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że nowy Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.

Trzy czterocylindrowe silniki

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 110 kW/150 KM.

Wszystkie wersje układów napędowych są standardowo zestawiane z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. 6-biegowa skrzynia biegów DSG modelu eHybrid (DQ400E), to skrzynia opracowana specjalnie z myślą o układzie hybrydowym plug-in. Wraz z silnikiem elektrycznym stanowią jeden moduł. Skrzynia biegów stosowana z silnikami TSI, a później z silnikiem TDI, to skrzynia siedmiobiegowa.

VW Multivan
W nowym Multivanie, po raz pierwszy w tej serii modelowej, wybór biegu odbywa się elektronicznie za pomocą niewielkiego przycisku selektora DSG umieszczonego na desce rozdzielczej

 

Z asystentem jazdy

W nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować ponad 20 układów. Zawsze montowane funkcje standardowe to: Car2X (lokalny system ostrzegania), system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrętu, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa Lane Assist oraz tempomat. Do innowacyjnych, nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.

Dokładne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

VW Multivan
Przestronne, wielofunkcyjne wnętrze może być doświetlone nowym panoramicznym szklanym dachem dachem

Ogromna przestrzeń ładunkową

Samochód dysponuje ogromną przestrzenią  ładunkową — od 469 do 4053 litrów. Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Opcjonalnie, w nowym Multivanie zamówić można dwuczęściowy, panoramiczny  szklany dach, umożliwiający w nocy obserwację gwiazd czy świateł wielkich miast.