auto1
Nowy Peugeot 408: zaskakuje różnorodnością napędu
Konstruktorzy Peugeota zaskoczyli pasjonatów francuskiej marki
19.11.2022

Nowy Peugeot 408: zaskakuje różnorodnością napędu

Nowy Peugeot 408 zaskakuje nie tylko efektowną linią nadwozia, połączenie crossovera i fastbacka, ale także różnymi rodzajami napędu. Francuski producent przygotował dwie wersje hybrydowe typu plug-in, wersję benzynową oraz w ciągu kilku najbliższych miesięcy pojawi się także wersja w pełni elektryczna. Podczas statycznej prezentacji w Nobu Hotel Warsaw importer podał ceny i specyfikację nowej 408-ki.


Konstruktorzy Peugeota zaskoczyli pasjonatów francuskiej marki. Nowa 408-ka oprócz charakterystycznego wyglądu i unikatowej sylwetki oferuje szereg udoskonaleń w zakresie elektryfikacji i zwiększania efektywności energetycznej. Ostre linie nadwozia współgrają z grillem, idealnie wkomponowanym w przód samochodu, wykończonym w kolorze nadwozia, z umieszczonym na nim nowym logo Peugeot z głową lwa.

Nowy Peugeot 408


Nadwozie nowego Peugeot 408, mierzące 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m, zaskakuje przestronnością wnętrza w drugim rzędzie siedzeń. Oferuje 188 mm wolnego miejsca na wysokości kolan. Bardzo obszerny jest także bagażnik o pojemności 536 litrów, który można powiększyć do 1611 litrów po złożeniu tylnych oparć i siedzeń. Sylwetka samochodu jest niezwykle smukła i dynamiczna, a jego wysokość wynosi zaledwie 1,48 m. Ma to korzystny wpływ na efektywność aerodynamiczną.

Nowy Peugeot 408


Gama napędów Peugeot 408 obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Nowy Peugeot 408


Warto podkreślić, że w obu wersjach hybrydowych typu plug-in pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW. Niestety, przedstawiciele importera potwierdzili, że Peugeot 408 nie będzie dostępny w wersji z silnikiem diesla. W przyszłości model ten zostanie natomiast zaproponowany w wersji w 100% elektrycznej.

Nowy Peugeot 408

Wnętrze wyposażone w Peugeot i-Cockpit jest jednym z największych wyróżników marki. Od dziesięciu lat jest on systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli. Kompaktowa kierownica, charakterystyczna dla Peugeot i-Cockpit, zapewnia zwrotność i precyzję ruchów, zwielokrotniając przyjemność prowadzenia. Ergonomiczna i podgrzewana (w opcji) kierownica nowego 408 umożliwia – dzięki wbudowanym przyciskom – obsługę systemu multimedialnego (radio, telefon) i niektórych systemów wspomagania prowadzenia.

Nowy Peugeot 408


Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, nowy cyfrowy zespół zegarów posiada 10-calowy ekran cyfrowy, dostępny już od poziomu wyposażenia Allure. W wersji GT jest dostępna technologia 3D. Daje się z łatwością personalizować oraz oferuje kilka trybów wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio, multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowanych za pomocą przełącznika zespolonego.

Nowy Peugeot 408


Wielbiciele dobrej jakości muzyki zadowoli system nagłośnienia Hi-Fi Premium FOCAL, wzbogacony o układ cyfrowej obróbki dźwięku ARKAMYS, składa się 10 głośników, w których zastosowano unikatowe, chronione patentami technologie.

Nowy Peugeot 408


Nowy Peugeot 408 jest produkowany we Francji w zakładzie w Miluzie z przeznaczeniem na rynek europejski. Do Polski pierwsze modele trafią na początku 2023 roku.