Nowy Mercedes GLC w siedmiu wersjach silnikowych
Konstruktorzy nowego GLC konsekwentnie stawiają na napęd hybrydowy
16.09.2022

Nowy Mercedes GLC w siedmiu wersjach silnikowych

Niebawem na rynek trafi najnowsza  wersja Mercedesa GLC. Oprócz spalinowych silników bawarski SUV będzie także dostępny z czwartą generacją hybrydowego napędu plug-in na trzech poziomach mocy. Producent ujawnił  kilka kolejnych szczegółów dotyczących tego modelu.


Samochód będzie dostępny w siedmiu wersjach silnikowych, benzynowych i wysokoprężnych – z układem miękkiej hybrydy (ang. mild hybrid) oraz jako hybrydy plug-in. Rozwijają one moc maksymalną/systemową od 204 do 381 KM. Odmiany plug-in w trybie całkowicie elektrycznym mogą pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 100 km (WLTP).

Mercedes Benz
Nowy Mercedes GLC


Nadwozie nowego GLC, o 6 cm dłuższe niż poprzedniej generacji, z jednej strony podkreśla jego dynamiczny design, a z drugiej przyczynia się do uzyskania znakomitej efektywności aerodynamicznej (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29).

Mercedes Benz
Nowy Mercedes GLC


Kluczowe wymiary podkreślają jeszcze bardziej dynamiczny wygląd nowego GLC. Z długością 4716 mm jest on o 60 mm dłuższy od swojego poprzednika. Wysokość zmalała o 4 mm, do 1640 mm. Rozstaw kół wzrósł o 6 mm z przodu (do 1627 mm) i o 23 mm z tyłu (do 1640 mm). Zwiększona długość samochodu częściowo przypada na rozstaw osi (plus 15 mm, do 2888 mm). Szerokość SUV-a pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Nowe lusterka boczne w znacznym stopniu wpływają na efektywność aerodynamiczną. Pojemność bagażnika korzysta z większego tylnego nawisu – wynosi 620 litrów, czyli aż o 70 l więcej niż w poprzedniku. Oparcie tylnej kanapy można złożyć w proporcji 40:20:40, a także ustawić w bardziej stromej pozycji. W nowej generacji roletę można schować pod podłogą bagażnika, a siatkę rozdzielającą – w specjalnej torbie.

Mercedes Benz
Nowy Mercedes GLC

Gama silnikowa nowego GLC

Paleta napędów dostępnych w nowym GLC obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, oferowane z układem miękkiej hybrydy (ang. plug-in) lub jako hybrydy plug-in.
GLC będzie także dostępny z czwartą generacją hybrydowego napędu plug-in na trzech poziomach mocy, z bardziej kompaktowym układem wysokiego napięcia. Ponadto wyższe napięcie systemowe zwiększa moc napędu bez konieczności stosowania przewodów o większych przekrojach. Szczytowy moment obrotowy 440 Nm silnika elektrycznego jest dostępny praktycznie od zera, co zapewnia dużą zwinność podczas ruszania i umożliwia dynamiczną jazdę. W trybie w pełni elektrycznym można poruszać się do prędkości 140 km/h. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 31,2 kWh ma wewnętrzny układ chłodzenia i na życzenie może być szybko ładowany prądem stałym (DC), z mocą do 60 kW. Standardowa ładowarka AC pozwala na ładowanie baterii prądem przemiennym z mocą 11 kW.

Mercedes Benz
Nowy Mercedes GLC


Z mocą systemową do 381 KM i zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym przekraczającym 100 kilometrów (WLTP) hybrydowe wersje plug-in nowego GLC w wielu przypadkach i przez wiele dni będą jeździć po drogach czysto elektrycznie, bez użycia silnika spalinowego. Niezależnie od tego, czy z jednym z dwóch silników benzynowych, czy z silnikiem Diesla – jako hybryda plug-in GLC jest nie tylko bardzo efektywny, ale też niezwykle dynamiczny.

Mercedes Benz
Nowy Mercedes GLC


Wszystkie warianty nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC. Nowa konstrukcja napędu przedniej osi umożliwia przenoszenie wyższych poziomów momentu obrotowego, z zachowaniem idealnego dla dynamiki jazdy rozkładu między osiami. Układ jest również lżejszy od stosowanego w poprzedniku. Nowa skrzynia rozdzielcza dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Została zaopatrzona w zamknięty obieg oleju i nie wymaga żadnych dodatkowego osprzętu z zakresu chłodzenia. (ms)