Nowy Ford Explorer: niemiecka wiedza inżynierska, amerykański styl
Sprzedaż Explorera rozpocznie się jeszcze w tym roku
22.03.2023

Nowy Ford Explorer: niemiecka wiedza inżynierska, amerykański styl

Ford zaprezentował nowego, w pełni elektrycznego Explorera. To nowoczesny pojazd elektryczny, łączący niemiecką wiedzę inżynierską z efektownym amerykańskim stylem.


Ten zaprojektowany i produkowany w Niemczech średniej wielkości crossover zapewnia miejsce dla pięciu osób.

Ford Explorer

Cyfrowy komfort

Explorer oferuje poczucie cyfrowego komfortu, pozwalając kierowcom i pasażerom korzystać z komunikacji ze światem w czasie podróży. Do wyposażenia należy duży, 15-calowy ruchomy wyświetlacz dotykowy SYNC Move i w pełni skomunikowany system informacyjno-rozrywkowy, zarządzający systemem audio, przystosowanym do warunków przestrzennych wnętrza modelu. Explorer zapewnia też bezprzewodową integrację z aplikacjami smartfonów, a kierowcy są wspierani przez zaawansowane systemy asystujące.

Ford Explorer

Nie tylko do miasta

Design modelu zaprojektowany z myślą o aktywnym trybie życia i przestrzeń bagażowa oferująca pojemność około 470 litrów sprawiają, że najnowszy elektryczny model Forda idealnie sprawdzi się nie tylko w przestrzeni miejskiej. 17-litrowa konsola między kierowcą a pasażerem może pomieścić nawet 15-calowy laptop. Nowy standard komfortu wyznaczają także ukryta za dużym ekranem skrytka na drobiazgi i system bezdotykowego otwierania bagażnika.

Ford Explorer

Futurystyczne nadwozie, ultranowoczesne wnętrze

Aerodynamiczne, futurystyczne nadwozie idzie z duchem ery elektromobilności, czego wyrazem jest zastępujący tradycyjną kratę osłony chłodnicy efektowny panel. Futurystycznej estetyce nadwozia dorównuje ultranowoczesne wnętrze z materiałami i elementami wyposażenia najwyższej jakości, jak wyprofilowane sportowe fotele czy ciekawie zaprojektowany soundbar.

Ford Explorer

Szybkie i bezproblemowe ładowanie

Z nowoczesną estetyką modelu idzie w parze zdolność szybkiego naładowania akumulatora prądem stałym od 10 do 80 procent pojemności w ciągu 25 minut i dostęp do końca przyszłego roku do 500 tys. publicznych punktów ładowania w całej Europie.

Ładowanie akumulatora trakcyjnego powinno przebiegać szybko i bezproblemowo, zarówno podczas podróży, jak i z domowej instalacji. Przy korzystaniu z nawigacji system może pomóc w wyszukaniu najbardziej dogodnych punktów ładowania na trasie. Ładowanie w domu można zaplanować tak, aby oszczędzać dzięki korzystnym taryfom energii w porach, kiedy prąd jest tańszy, a także wstępnie ogrzewać kabinę i uzyskać 100% poziom naładowania przed porannym wyjazdem.

Pożyteczne funkcje

Explorer, dostępny w wersji napędzanej na tylną oś oraz na wszystkie koła, oferuje szereg pożytecznych funkcji. Specyfikacja standardowa obejmuje m.in. podgrzewane przednie fotele i kierownicę, fotel kierowcy z funkcją masażu oraz dwustrefową klimatyzację.
Dostęp do wnętrza samochodu jest łatwy za sprawą standardowego systemu bezkluczykowego otwierania drzwi. Równie prosto dostaniemy się do przestrzeni bagażowej z rękami pełnymi na przykład sprzętu sportowego, dzięki zastosowaniu systemu bezdotykowego otwierania klapy – prostym ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy obejmują – po raz pierwszy w europejskim modelu Forda – asystenta zmiany pasa ruchu, który przejmuje płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe.

Ford Explorer

Producent z Detroit spodziewa się wyprodukować 1,2 miliona pojazdów, począwszy od 2023 r. Plany te obejmują 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie w Europie do 2026 r.

Ford zapowiada, że Explorer EV będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażenia: Explorer i Explorer Premium, z ceną początkową 45 000 euro tj. ok 117 tys. zł. Jego sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.(ms)