Nowej generacji Hyundai Tucson wjeżdża na polskie drogi
Nowej generacji Hyundai Tucson imponuje awangardową stylistyką oraz poziomem wyposażenia.
21.11.2020

Nowej generacji Hyundai Tucson wjeżdża na polskie drogi

Hyundai Motor Poland pochwalił się kompaktowym SUV-em Tucson IV-ej generacji. Auto imponuje awangardową stylistyką oraz poziomem wyposażenia. Nowy Hyundai Tucson w podstawowej wersji 1.6 T-GDI o mocy 150 KM jest dostępny już od 99 900 zł.

O tym jak ważnym modelem dla koreańskiej marki jest Hyundai Tucson świadczą liczby: ponad 7 milionów Tucsonów sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek
w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedanych tylko w samej Europie. Także w Polsce Tucson pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem.
Nowy Tucson charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu
o najnowocześniejsze technologie, które wyznaczają nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Samochód oferuje także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów,
co oddaje zaangażowanie koreańskiej marki w ekologiczną jazdę.
Tucson nowej generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie
z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Kierunek ten charakteryzuje harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką
i technologią. Jej założeniem jest nadanie samochodom Hyundai zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań. Najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster.
Nabywcy Tucsona nowej generacji mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal.
Wnętrze auta imponuje zastosowaniem nowoczesnych technologii.
Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku. Auto posiada funkcję integracji kalendarza, co oznacza, że użytkownik może zobaczyć swój kalendarz Apple lub Google na centralnym ekranie. Synchronizacja odbywa się poprzez ustawienia aplikacji Bluelink. Wysokiej jakości materiały we wnętrzu zapewnią nowy poziom komfortu. Pasażerowie mogą cieszyć się przyjemnym nastrojowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli środkowej, w kieszeniach drzwi i wokół podkładki do indukcyjnego ładowania smartfonów.
Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju, dając więcej możliwości personalizacji. Tucson nowej generacji, to pierwszy Hyundai wyposażony w system klimatyzacji z technologią Multi-Air, która składa się z połączenia bezpośrednich i pośrednich otworów wentylacyjnych do klimatyzacji i ogrzewania. Gdy tryb Multi-Air jest aktywny, powietrze jest dostarczane nie tylko przez standardowe nawiewy, lecz także uwalniane przez małe otwory w przednich panelach. Ogólna objętość dostarczanego powietrza pozostaje taka sama,
ale rozproszenie wiatru zmniejsza bezpośredni kontakt z powietrzem i zmiękcza powietrze.
Ten tryb można włączać i wyłączać w zależności od preferencji kierowcy.
Nowy Tucson został opracowany z myślą o redukcji emisji spalin bez rezygnacji z przyjemności
z jazdy. Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI
(z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy
44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje
z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.
Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:
1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła
Hyundai połączył swoją wydajną i responsywną 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest
1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem
na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem
na dwa koła.
Silnik 1.6 T-GDI Smartstream został wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Wkrótce będzie można wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.