Nowa twarz Jaguara E-Pace
Odświeżony Jaguar E-Pace
18.03.2021

Nowa twarz Jaguara E-Pace

Jeszcze w tym roku na rynek trafi odświeżony model Jaguara E-Pace. Poza zmodyfikowanym wyglądem zewnętrznym, ulepszono wnętrze, które wyposażono w m.in. najnowszy system multimedialny Pivi Pro.

Nowy układ napędowy P300e PHEV łączy trzycylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 200 KM oraz elektryczny silnik o mocy 109 KM (80 kW) napędzający tylną oś pojazdu. Układ ten zapewnia możliwość przejechania do 55 km w trybie EV o zerowej emisji, przy łącznej emisji CO2 od 44 g/km i zużyciu paliwa do 2,0 l / 100 km (cykl mieszany WLTP TEH).

Jaguar
Wewnątrz klienci będą mieli możliwość skorzystania z najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro, który zapewnia intuicyjne sterowanie systemami pojazdu dzięki uproszczonemu menu i ulepszonej łączności, w tym funkcji SOTA (zdalnym aktualizacjom systemu)

Ulepszenia w wyglądzie zewnętrznym nadają kompaktowemu SUV-owi Jaguara bardziej i luksusowy wygląd. Z przodu zmiany obejmują zmienioną dolną część przedniego zderzaka z charakterystycznym elementem ostrza. Nowy projekt osłony chłodnicy z diamentowymi detalami nawiązuje do tradycyjnego logo Jaguara, a nowe wloty powietrza w bocznych błotnikach posiadają kultowy emblemat Jaguar Leaper.

Sercem nowego wnętrza jest zintegrowany, zakrzywiony 11,4-calowy ekran dotykowy HD na środku deski rozdzielczej, który odpowiada za sterowanie nowym systemem multimedialnym Pivi Pro. Wzmocniony chemicznie szklany ekran posiada dwie powłoki; pierwsza ma za zadanie redukować odblask, a druga zapewniać brak odcisków palców na ekranie.

Jaguar
We wnętrzu łatwiejszy jest dostęp do większego schowka przed nowym selektorem biegu, w którym znajduje się ładowarka bezprzewodowa 15W. Punkty dotykowe kierowcy wokół zestawu wskaźników są teraz obszyte miękkimi w dotyku materiałami, a obszar kontaktu po stronie kolan został wyrzeźbiony, aby zapewnić większy luksus i wygodę

Nowy selektor biegu - jeden z wielu pięknych detali - jest niższy i szerszy oraz ma górną część wykończoną szwem „piłki do krykieta”, przy czym dolna część jest wykonana z precyzyjnie zaprojektowanego metalu dla lepszej wrażliwości dotykowej. Nowa kierownica ma ukryte przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów.
Jeszcze większą dbałość o szczegóły potęguje wytłoczone logo Jaguar Leaper na zagłówkach, a plakietki „Est 1935 Jaguar Coventry” nawiązują do historii i dziedzictwa marki.

Jaguar
Sercem nowego wnętrza jest zintegrowany, zakrzywiony 11,4-calowy ekran dotykowy HD na środku deski rozdzielczej

Nowy E-Pace wykorzystuje architekturę, która została zaprojektowana i skonstruowana w celu dostosowania do najnowszych technologii zelektryfikowanego układu napędowego. Obejmuje to nowy układ napędowy P300e PHEV, a także czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowej generacji oraz najnowsze silniki benzynowe Ingenium, w których zastosowano technologię Mild Hybrid (MHEV). Zaawansowane funkcje obejmują inteligentny napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów, dzięki czemu nowy E-Pace zapewnia dającą pewność dynamikę, przyczepność i wyrafinowanie, jakich oczekuje się od Jaguara.

Nowa gama silników obejmuje:

Diesel
• 163 KM 2.0L R4 Turbo, 6-biegowa przekładnia manualna, FWD
• 163 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 204 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Benzyna
• 160 KM MHEV 1.5L R3 Turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, FWD
• 200 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 249 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 300 KM MHEV 2.0L R4 Turbo, 9-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 309 KM PHEV 1.5L R3 Turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Większość modeli wyposażonych jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła, trzycylindrowe modele z napędem AWD współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, natomiast czterocylindrowe modele z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Jaguar
Nowa kierownica ma ukryte przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów

Wszystkie wersje modelu E-Pace są wyposażone w system Jaguar Drive Control z trybami Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow (w modelach FWD) i Dynamic, które kierowca może wybrać ręcznie w zależności od warunków drogowych. Ustawienia, wybierane za pomocą przełącznika znajdującego się obok zupełnie nowego selektora biegu, dostosowują układ kierowniczy, skrzynię biegów, przepustnicę i (jeśli jest dostępny) ustawienia systemu Adaptive Dynamics.
Nowy E-Pace jest wyposażony w zaawansowaną elektroniczną architekturę pojazdu Jaguara, zwaną EVA 2.0, która obsługuje szereg nowych technologii, aby zapewnić, że pojazd jest zawsze połączony i wykorzystuje najnowsze oprogramowanie.

Jaguar
Jaguar E-Pace 300 SPORT napędzany wyłącznie silnikiem benzynowym o mocy 300 KM

Nowa, topowa wersja 300 SPORT jest napędzana wyłącznie silnikiem benzynowym o mocy 300 KM i jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Oferuje wybór najnowszych technologii zwiększających wydajność, w tym systemy Active Damping, Adaptive Dynamics, Active Driveline i Configurable Dynamics. (oprac. ms)