auto1
Nowa Dacia Sandero – wszystko, co niezbędne, za rozsądną cenę
Odnowiona gama Dacii

Nowa Dacia Sandero – wszystko, co niezbędne, za rozsądną cenę

Przejęcie przed laty przez francuski koncern Renault rumuńskiej Dacii to jeden z majstersztyków współczesnego marketingu w motoryzacji. Potwierdzają to za każdym razem nowe propozycje tego aliansu. Tak jest i teraz za sprawą dwóch nowych modeli Dacii – Sandero i crossovera Sandero Stepway.


Do tej pory marka Dacia kojarzyła się głównie z niskimi cenami modeli, przy całkiem przyzwoitym ich wyglądzie i niezłym wyposażeniu, głównie w technikę i technologie francuskie. Z biegiem jednak lat samochody te udoskonalano pod każdym względem, w efekcie czego – przy nadal utrzymanych przystępnych cenach – otrzymujemy już auta tej marki coraz lepiej wyposażone, a nawet jak w przypadku Sepway'a wyróżniające się wśród innych modeli atrakcyjną sylwetką. Obie wersje Sandero zostały zbudowane na nowej platformie i mają wyższy poziom wyposażenia oraz bezpieczeństwa czynnego i biernego. Są napędzane nowymi silnikami, w tym silnikiem dwupaliwowym (benzyna/LPG), które współpracują z nową automatyczną skrzynią biegów i nową 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Mieliśmy okazję przejechać ok. 150 km oboma wersjami tego modelu. W porównaniu z poprzednimi postęp jest nie tylko widoczny, ale również odczuwalny. Widoczny, bo karoseria – przede wszystkim wersji Stepway - wyróżnia się interesującym designem, a ów nowoczesny design zastosowany został również we wnętrzu auta, w szczególności dzięki niezłej jakości plastiku, pomysłowemu, poziomemu umieszczenia ekranu (w modelach Renault jest on ustawiony pionowo), wygodnym siedzeniom. Postęp odczuwalny to znakomite wyciszenie tego auta. Samochód świetnie trzyma się drogi. To wszystko sprawia, że na komfort jazdy nie można narzekać.

Dacia
Dacia Stepway


Wpływają nań też rozbudowane systemy, takie jak m.in. nowa automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, podgrzewane przednie fotele (od kwietnia 2021 r.), karta hands-free ze zdalnym otwieraniem klapy bagażnika, automatyczny hamulec postojowy, kamera cofania, czujniki wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz automatyczne włączanie wycieraczek (wszystko dostępne w standardzie lub w opcji). Ponadto po raz pierwszy w historii Dacii w tym roku w nowym Sandero i nowym Sandero Stepway pojawi się przeszklony, elektrycznie otwierany dach.
Do wyboru klient ma silniki spełniające wymagania obowiązujacej normy Euro 6D-Full
• SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway): 3-cylindrowy, wolnossący, o pojemności 1,0, podstawowy silnik współpracujący z 5-biegową skrzynią mechaniczną,
• TCe 90: 3-cylindrowy, turbodoładowany, o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną skrzynią typu CVT.
• TCe 100 LPG: nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany, dwupaliwowy (benzyna/LPG) silnik o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
My testowaliśmy auto z silnikiem TCe 90, który na trasie spalił 7,5 l na 100 km.
Dacia jest też jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe). W trybie zasilania gazem nowe Sandero emituje średnio o 11% mniej CO2 (w porównaniu do swoich spalinowych odpowiedników). Oprócz tego ma zasięg ponad 1 300 km dzięki dwóm zbiornikom: 50-litrowemu zbiornikowi LPG (o pojemności użytecznej 40 litrów z uwagi na ograniczenie napełniania do 80% pojemności ze względu na bezpieczeństwo), powiększonemu o 8 litrów w porównaniu do poprzedniej generacji Sandero GP, oraz 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.

Miejskie Sandero - nowoczesne i solidne

Nowe, miejskie Sandero to auto solidne. Ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest jeszcze bardziej uniwersalne - dobre m.in. dla przedstawicieli handlowych flot działających na terenie miejscowości.
Linia nadwozia tego auta jest teraz bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu i antenie umieszczonej na jego krańcu. Prześwit pozostał taki sam (133 mm z obciążeniem). Z przodu i z tyłu nowy układ świateł w kształcie litery Y, będzie od teraz sygnował modele Dacii. Reflektory LED, z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia, zapewniają lepszą widoczność w nocy (wiązka dłuższa o 37% i szersza o 9%).
Klamki drzwi mają bardziej atrakcyjny i ergonomiczny kształt. W większości wersji bagażnik jest wyposażony w elektryczny zamek. Przycisk jest teraz umieszczony w dolnej części klapy. Zmieniony kształt drzwi i lusterek bocznych zapewnia lepszą aerodynamikę i zmniejsza poziom hałasu powietrza opływającego nadwozie słyszalny w kabinie. Deska rozdzielcza zyskała tekstylną wstawkę i nowe nawiewy powietrza.


Sandero Stepway – uniwersalny crossover

Piszącemu te słowa nabardziej przypadło do gustu Sandero w wersji Stepway - uniwersalny crossover z podwyższonym zawieszeniem. Przede wszystki jego design wyróżnia to auto na tle innych, a wszechstronność zastosowania – komfort jazdy zarówno na szosie jak i na leśnych duktach – skłania do zakupu jako samochód do pracy i po pracy. Stepway można rozpoznać z przodu po innej, bardziej wypukłej masce z mocniejszymi przetłoczeniami, chromowanym logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyrazistych listwach nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Takie rozwiązanie pozwala zachować kolor pomimo zarysowań, jakie mogą się przytrafić w codziennej eksploatacji.

Dacia
Dacia Sandero


Auto ma typowe cechy crossovera: większy prześwit 174 mm (+41 mm w porównaniu do Sandero, m.in. dzięki większym kołom), relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą.
W standardzie samochód jest wyposażony w 16-calowe koła Flexwheel, których dopracowane kołpaki przypominają do złudzenia aluminiowe obręcze. Prawdziwe aluminiowe obręcze kół są zresztą również dostępne w opcji. Klient może także wybrać w opcji specjalne 16-calowe diamentowane obręcze kół, opracowane specjalnie dla wersji Stepway, które wyraźnie sygnalizują, że mamy do czynienia z crossoverem.

Relingi dachowe Sandero Stepway są nie tylko estetyczne, ale i modułowe. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kg - takiej samej jak tradycyjnych relingów. Ten pomysłowy system to patent Dacii. W kabinie przyciąga uwagę tapicerka z logo Stepway oraz tekstylne wstawki z pomarańczowym wykończeniem na panelach drzwi i na desce rozdzielczej.

Dacia
Dacia Sandero


Sandero zdobyło status kultowego, bestsellerowego modelu. Od 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych. Jest też modelem z najwyższą łączną sprzedażą w gamie Dacii. Do tej pory sprzedano 2,1 miliona sztuk Sandero, co stanowi 32% sprzedaży marki od 2004 roku. 65% sprzedaży modelu (ponad 1,3 miliona sztuk) zapewnia wersja crossover - Sandero Stepway.
W Polsce ceny nowego Sandero zaczynają się już od 40 900 zł (wersja Access, silnik SCe 65), a nowego Sandero Stepway od 53 400 zł (wersja Stepway Essential, silnik TCe 90). Auta są już dostępne w salonach.
Dacia wprowadza nową generację trzech kultowych modeli i odnawia tym samym jedną trzecią swojej gamy i całą ofertę w segmencie B. Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan mają nowoczesną stylistykę, która łączy solidność z dynamiką, nowoczesne wyposażenie, platformę CMF i wydajne silniki, w których zastosowano najnowsze innowacyjne rozwiązania Alinasu. Oferują więcej miejsca, komfortu, bezpieczeństwa i więcej przyjemności z jazdy. Spełniają rzeczywiste potrzeby klientów i tym samym idealnie wpisują się w DNA Dacii. To samochody, które mają wszystko, czego potrzeba, za naprawdę rozsądną cenę - Mihai Bordeanu, dyrektor marketingu Dacii.

Dane techniczne

DACIA SANDERO

Długość: 4 088 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 499 mm
Prześwit: 133 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l


DACIA SANDERO STEPWAY

Długość: 4 099 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 535 mm (1587 mm z relingami dachowymi)
Prześwit: 174 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l