Nowa Dacia Duster również z napędem benzyna/LPG
Już we wrzesniu pojawi się w salonach nowa Dacia Duster

Nowa Dacia Duster również z napędem benzyna/LPG

Wprowadzenie na rynek w 2010 r francusko-rumuńskiej Dacii Duster było prawdziwym wstrząsem. Raz – atrakcyjna w stosunku do wartości cena nie odbiegająca od ceny auta miejskiego, dwa – przyzwoity design. W rezultacie sprzedano już ponad 1,9 mln egzemplarzy Dustera, który jest od 2019 roku europejskim liderem sprzedaży dla kiientów indywidualnych w segmencie SUV-ów. Teraz zanosi się na dalszy ciąg tych sukcesów za sprawą wchodzącej we wrześniu tego roku na rynek nowej wersji Dustera.


Zdaniem producenta, nowy Duster jest skierowany zarówno do klientów poszukujących komfortowego SUV-a o atrakcyjnym designie, jak i do tych, którzy potrzebują wszechstronnego i wytrzymałego samochodu z napędem 4x4.

Dacia Duster
Duster z powodzeniem służy zarówno codziennym dojazdom do pracy, jak i weekendowym wypadom na łono natury

Ponadczasowy design

Jego ponadczasowy design został zmodyfikowany, zwłaszcza światła i osłona chłodnicy, Nowe reflektory mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery Y. Zmieniony kształt nawiązuje wizualnie do trójwymiarowego motywu zastosowanego w nowej osłonie chłodnicy.

Dacia Duster
Wewnątrz nowością jest wysoka środkowa konsola z szerokim podłokietnikiem, przesuwanym na długości 70 mm. Jest wyposażona w zamykany schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB dla pasażerów na tylnych siedzeniach w zależności od wersji


W standardzie jest także komputer pokładowy z ekranem, automatyczne włączanie świateł mijania i ogranicznik prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy.
Automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele i karta Keyless Entry są dostępne zależnie od wersji.

Nowe systemy multimedialne

Oprócz wyposażenia audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth) dostępne są dwa nowe, intuicyjne systemy multimedialne: Media Display i Media Nav. Wraz z nimi na desce rozdzielczej pojawia się nowy, 8-calowy ekran dotykowy. W przypadku Media Display wyposażenie obejmuje 6 głośników (w tym dwa boomery i dwa głośniki wysokotonowe z przodu), radio cyfrowe DAB, złącze Bluetooth®, dwa porty USB i przewodowe klonowanie ekranu smartfona kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Aktywację funkcji poleceń głosowych i obsługę głosową asystenta iOS lub Google w smartfonie umożliwiają przyciski sterowania w kierownicy.

W przypadku Media Nav system multimedialny wzbogaca się dodatkowo o pokładową nawigację i łączność bezprzewodową Wi-Fi kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto.

Dacia Duster
Na ekranie Media Display i Media Nav dostępna jest zakładka „Samochód”, zapewniająca dostęp do informacji dotyczących ekojazdy, a w wersji z napędem na 4 koła do systemu 4x4 Monitor (z wysokościomierzem, inklinometrem, busolą itd.)

 

Stworzony do bezstresowej jazdy

Nowy Duster dostępny jest z napędem na dwa i cztery koła, sprawdza się w codziennych dojazdach zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Aby umożliwić w pełni bezstresową jazdę, zachowuje cechy auta prawdziwie terenowego, takie jak np: prześwit wynoszący 217 mm w wersji z napędem na 2 koła i 214 mm w wersji z napędem na 4 koła.

Dostępny w wersji 4x4 wyposażonej w Media Display lub Media Nav system 4x4 Monitor dostarcza wielu różnych informacji wyświetlanych na centralnym ekranie, takich jak np. miernik (inklinometr) bocznych przechyłów, miernik kąta przechyłów wzdłużnych, busolę: wysokościomierz. Po zakończeniu jazdy po bezdrożach lub w górach 4x4 Monitor wyświetla historię z podsumowaniem pokonanej trasy.

Napęd również na LPG

Nowy Duster dysponuje pełną gamą silników przewidzianych do różnych sposobów użytkowania samochodu i spełniających wymagania normy Euro 6D Full.

Silniki wysokoprężne: dCi 115, w wersji z napędem 4x2 lub 4x4, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów oraz

silniki benzynowe: TCe 90 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów; TCe 130 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów; TCe 150 w wersji z napędem 4x4, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów oraz TCe 150 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EDC.

Dacia Duster
Nowością są silniki dwupaliwowe benzyna-LPG: ECO-G 100 w wersji z napędem 4x2, współpracujący z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów

Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna / LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Fabryczne zastosowanie tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 ECO-G stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności.

Ponadto, dostępne są systemy wspomagania kierowcy, takie jak np. system monitorowania martwego pola, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, system wspomagania parkowania, wspomaganie ruszania pod górę, system kontroli zjazdu ze wzniesienia (w wersji z napędem na cztery koła), system kamer Multiview pozwalające kierowcy lepiej ocenić to, co dzieje się wokół samochodu.

Ceny tego samochodu w Polsce – od 48 900 zł do 83 200 zł.