Nissan X-Trail jeszcze nowocześniejszy
Nowej generacji X-Trail jest wyposażony w innowacyjny układ napędowy e POWER
09.09.2022

Nissan X-Trail jeszcze nowocześniejszy

Europejską premierą miała nowa, czwarta generacji modelu Nissana X-Trail. Dotychczas na całym świecie sprzedano prawie 7 mln sztuk tego modelu. Nowy X-Trail będzie dostępny w wersji 5-oraz 7-miejscowej. Do wyboru będzie 10 kolorów nadwozia oraz 5 dwukolorowych zestawień.



Czwarta generacja X-Trail zostanie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e POWER. Jest to oferowane wyłącznie przez Nissana, unikatowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji, które pozwala cieszyć się wrażeniami z jazdy jak samochodem elektrycznym bez konieczności doładowywania akumulatora.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji


W skład układu e-POWER wchodzi wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW. Ten unikatowy napęd powoduje, że moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie.

e-Pedal Step

Biorąc pod uwagę, że 70% czasu jazdy odbywa się zwykle w obszarach miejskich i podmiejskich, Nissan opracował zupełnie nowe rozwiązanie umożliwiające prowadzenie samochodu z użyciem jednego pedału – technologię e-Pedal Step. Została ona stworzona z myślą o wyeliminowaniu męczącej konieczności częstego przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia podczas jazdy po mieście. System e-Pedal Step umożliwia przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji


Silnik osiągający moc 120 kW (163 KM) i zapewniający moment obrotowy do 300 Nm oferowany będzie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji


Układ napędowy wyposażony został również w 12-woltową instalację miękkiej hybrydy. System ten zapewnia dostarczenie dodatkowej siły napędowej, dłuższe okresy działania systemu Stop & Start, szybki rozruch oraz funkcję „Coasting Stop”, co zmniejsza zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2.

e-4ORCE

e-4ORCE, nowy układ napędu na cztery koła zaprojektowany specjalnie dla zelektryfikowanych pojazdów Nissana, zostanie wprowadzony w modelu X-Trail na rynek europejski. System zapewnia doskonałą trakcję i pewne przyspieszenie we wszystkich warunkach dzięki najbardziej zaawansowanej technologii kontroli napędu na cztery koła Nissana. Litera „e” w nazwie „e-4ORCE” oznacza, że jest to w 100% elektryczny układ napędowy.

Układ z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 157 kW (213 KM), a dzięki tylnemu silnikowi o mocy 100 kW pozwala na dynamiczne przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 7 sekund.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji

Luksusowe wnętrze

Nowy X-Trail oferuje zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy z szerokim zestawem zintegrowanych funkcji, między innymi łatwym i bezproblemowym podłączaniem smartfonu oraz NissanConnect Services – specjalną aplikacją służącą do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji


Większy wyświetlacz NissanConnect o średnicy 12,3” i wysokiej rozdzielczości to cyfrowy interfejs funkcji nawigacji, informacji, rozrywki i ustawień samochodu, kompatybilny zarówno z Android Auto®, jak i Apple CarPlay® (w przypadku tego ostatniego również bezprzewodowo).
Nowy wielofunkcyjny ekran TFT wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3” oferuje możliwość konfiguracji różnych sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy wygodnego pokrętła na kierownicy. Innowacyjny 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD – Head-Up Display) zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu wyświetlanego na przedniej szybie. Na linii wzroku kierowcy podawane są kluczowe informacje nawigacyjne, drogowe oraz wspomagające prowadzenie.

Nissan
Nissan X-Trail czwartej generacji

ProPILOT Assist

Nowy X-Trail został wyposażony w układ wspomagania prowadzenia nowej generacji ProPILOT Assist. Odpowiednio przyspiesza on lub wyhamowuje samochód, aby poprawić płynność jazdy wybranym pasem autostrady. System może automatycznie zwiększyć prędkość pojazdu do zadanego poziomu i w razie potrzeby, np. podczas jazdy w korku, wyhamować go i zatrzymać. ProPILOT Assist jest również w stanie samoczynnie wznowić jazdę, jeżeli zatrzymanie samochodu nie trwało dłużej niż 3 sekundy, a stojące przed nim pojazdy ruszyły. (ms)