auto1
MINI John Cooper Works: najlepszy mały wśród sportowych
Charakter MINI John Cooper Works, konsekwentnie dostosowany do inspirujących osiągów
19.04.2021

MINI John Cooper Works: najlepszy mały wśród sportowych

 

MINI to kultowe auto, uwielbiane przez brać artystyczną i przez tych, którzy się za artystów uważają, bądź bardzi chcieliby nimi być. Na ogół widzi się to auto jako atrakcyjny i -  niestety - drogi gadżet. Na ogół jednak uważa się, że model ten niewiele albo wcale nie ma nic wspólnego ze sportem. Okazuje się, że wcale tak nie musi być.

MINI John Cooper Works (średnie zużycie paliwa: 7,1 - 6,8 l / 100 km zgodnie z WLTP, 7,1 - 6,9 l / 100 km według NEDC; emisja CO2 średnio: 161 - 155 g / km zgodnie z WLTP, 163 - 158 g / km wg NEDC), to najlepszy samochód sportowy w segmencie małych aut premium, przynoszący satysfakcję jadącym nie tylko na torze wyścigowym, ale także na szosie. Ostatnio miała miejsce aktualizacji tego modelu. Dzięki świeżym akcentom stylistycznym i rozszerzonemu wyposażeniu standardowemu MINI John Cooper Works prezentuje się teraz bardziej atrakcyjnie.

Z przodu pojazdu widoczne są okrągłe reflektory diodowe i sześciokątna osłona chłodnicy z czerwoną poprzeczką. Powiększone otwory powietrza chłodzącego zapewniają optymalną kontrolę temperatury układu napędowego i hamulcowego w ekstremalnie sportowych sytuacjach na drodze. Przeprojektowano również charakterystyczne dla modelu listwy boczne na przednich panelach bocznych i tylny fartuch, w którym teraz znajduje się charakterystyczny dyfuzor optymalizujący przepływ powietrza w tylnej części podwozia.

MINI
Adaptacyjne zawieszenie jest również częścią wyposażenia wersji John Cooper Works

 

Źródłem mocy tego auta jest czterocylindrowy silnik z technologią MINI TwinPower Turbo, opracowany we współpracy z wyścigami John Cooper Works, który rozwija maksymalną moc 231 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm z pojemności skokowej 2,0 litra. MINI John Cooper Works ze standardową 6-biegową manualną skrzynią biegów potrzebuje zaledwie 6,3 sekundy, aby przyspieszyć do 100 km/h. W połączeniu z opcjonalną 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, 100 km/h osiąga już po 6,1 s.

MINI
Sportowy układ wydechowy z dwiema 85-milimetrowymi rurami

 

Sportowy układ wydechowy z dwiema 85-milimetrowymi rurami wydechowymi ze stali nierdzewnej towarzyszy szybkim manewrom z emocjonalnie mocnym dźwiękiem. Jest również częścią standardowego wyposażenia, podobnie jak sportowy układ hamulcowy opracowany we współpracy ze specjalistycznym producentem Brembo. Czterotłoczkowe hamulce ze stałymi zaciskami z wewnętrznie wentylowanymi tarczami na przednich kołach i czerwonymi zaciskami hamulcowymi z logo John Cooper Works zapewniają mocne hamowanie i przyciągające wzrok akcenty kolorystyczne za standardowymi 17-calowymi obręczami kół John Cooper Works ze stopu metali lekkich. Dostępne są również opcjonalne 18-calowe felgi aluminiowe, w tym nowe dwukolorowe szprychy John Cooper Works Circuit Spoke.

Nowa wersja Adaptive Suspension jest teraz dostępna jako opcja, która dzięki technologii selektywnej amortyzacji częstotliwości zapewnia optymalną równowagę między sportowym charakterem a komfortem jazdy. Dodatkowy zawór wygładza skoki ciśnienia w amortyzatorze podczas jazdy po niewielkich wybojach, tworząc w ten sposób harmonijne wrażenia z jazdy. Niezbędna regulacja odbywa się w ciągu 50 do 100 milisekund. Podczas sportowej jazdy zachowany jest bezpośredni kontakt z drogą. W MINI John Cooper Works nowe zawieszenie adaptacyjne działa z ponad dziesięcioprocentową siłą tłumienia większą niż wcześniej.

Adaptacyjne zawieszenie jest również częścią wyposażenia wersji John Cooper Works Trim, która jest alternatywą dla wyposażenia standardowego i posiada m.in. powierzchnie zewnętrzne i wewnętrzne w błyszczącym kolorze Piano Black, tapicerkę Dinamica / Leather w kolorze Carbon Black. Sportowe fotele John Cooper Works i szczególnie wysokiej jakości lakier zewnętrzny. Istnieje możliwość wyboru koloru Chili Red, Rebel Green, dostępnego wyłącznie dla MINI John Cooper Works lub nowych metalicznych wariantów Island Blue i Rooftop Grey.

MINI
Nowe opcje do wyboru, to podgrzewanie kierownicy, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu zawarte w asystencie kierowcy oraz funkcja Stop & Go dla aktywnego tempomatu. Park Distance Control (PDC) z czujnikami z tyłu pojazdu został dodany do standardowego wyposażenia MINI John Cooper Works

 

Auto jest teraz standardowo wyposażone w przeprojektowany środkowy intertaiment z 8,8-calowym wyświetlaczem dotykowym w czarnym panelu, a także nowy system operacyjny, którego nowoczesny wyświetlacz graficzny umożliwia wybór i kontrolę funkcji pojazdu, program audio, nawigację , komunikacja i aplikacje są jeszcze bardziej intuicyjne. Po raz pierwszy w tym celu dostępne są widżety na żywo, które można wybierać za pomocą przeciągnięcia palcem po ekranie dotykowym.

MINI
Tradycyjnie, funkcjonalne i wygodne wnętrze kabiny

 

Nowość: wyświetlacze na środkowym przyrządzie i na dostępnym opcjonalnie wielofunkcyjnym wyświetlaczu przyrządów na kolumnie kierownicy mogą być prezentowane w dwóch różnych światach kolorystycznych. W trybie „Lounge” powierzchnie wyświetlacza mają odprężające odcienie błękitu i turkusu. Przełączenie w tryb „Sport” powoduje, że tła ekranu świecą na czerwono i antracyt. Na życzenie kolorowe światy wyświetlaczy można połączyć z trybami jazdy MINI, które są standardem w MINI John Cooper Works. Oznacza to, że gdy włączony jest tryb jazdy SPORT, kolor wyświetlacza zmienia się w tym samym czasie, co pedał przyspieszenia i charakterystyka układu kierowniczego oraz, opcjonalnie, charakterystyka amortyzatora i zmiany biegów. (oprac. ms)