MG HS - kompaktowy miejski SUV
Marka MG jest własnością chińskiego koncernu motoryzacyjnego SAIC Motor
22.03.2024

MG HS - kompaktowy miejski SUV

MG HS jest przez producenta przedstawiany jako kompaktowy SUV. To od pewnego czasu najpopularniejszy segment, o który walczą wszyscy producenci. Obecnie takie samochody są najczęściej wykorzystywane w warunkach miejskich, dlatego MG HS w żadnej wersji wyposażenia nie posiada napędu 4x4.



Sylwetka samochodu jest zgrabna i elegancka, z przodu można dostrzec inspirację Maserati, trochę podobieństw do Forda Kugi też, natomiast tył przypomina Mercedesa. Całość jest proporcjonalna i naprawdę może się podobać. Spasowanie elementów nadwozia nie budzi zastrzeżeń, także podczas jazdy nie stwierdziłam żadnych dodatkowych dźwięków. Wielkość nadwozia jest porównywalna z Fordem Kugą czy Toyotą RAV4.

Komfort vs. ergonomia

Wnętrze jest eleganckie i stylowe, wykończone dobrej jakości skórą ekologiczną z prawdziwymi przeszyciami. Ze świecą szukać tanich plastików. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort podróżowania i niezłe trzymanie boczne, na tylnej kanapie także jest wygodnie. Praktycznie bez tunelu środkowego, także pasażer siedzący po środku nie będzie odczuwał dyskomfortu. Można mieć zastrzeżenia do ergonomii: miejsca na kubki umieszczono w podłokietniku – nie jest to zbyt wygodne. Nie wiadomo dlaczego, środkowe lusterko jest umieszczone bardzo nisko i wyższym osobom może ograniczać pole widzenia do przodu. Bagażnik nie imponuje pojemnością, tym bardziej, że pod jego podłogą jest duża przestrzeń, która mogłaby pomieścić koło zapasowe. Koła brak, natomiast po środku została zamocowana skrzynka z narzędziami i gaśnicą, która praktycznie uniemożliwia optymalne zagospodarowanie tej przestrzeni.

NowoczesnaFlota
MG HS

Wyposażenie w zakresie systemów komfortu i bezpieczeństwa jest bardzo bogate, jednak grafika, rozdzielczość obrazu na ekranach, jakość obrazu z kamer czy płynność pracy sprawia wrażenie, jakby systemy te pochodziły z ubiegłego dziesięciolecia. Obsługa klimatyzacji za pośrednictwem ekranu dotykowego nie jest ani intuicyjna, ani prosta, szczególnie podczas jazdy. Zaskoczeniem była jednostrefowa ręczna regulacja temperatury. Sygnalizacja obecności innego pojazdu w martwym polu w postaci małej diody jest nieintuicyjna i wymaga przyzwyczajenia. Tłumaczenie interfejsu użytkownika na język polski jest bardzo fragmentaryczne – wiele informacji i komunikatów wyświetla się w języku angielskim.

NowoczesnaFlota
MG HS

Sprawność w mieście, wyzwania na autostradzie

Testowany przeze mnie egzemplarz MG HS był wyposażony w manualną skrzynię biegów o dobrze dobranych przełożeniach. Biorąc pod uwagę raczej skromne możliwości jednostki napędowej, to lepszy wybór niż skrzynia automatyczna. W ruchu miejskim samochód pozwala poruszać się sprawnie, natomiast na autostradzie odczuwalny jest niedobór momentu obrotowego przy przyspieszaniu. Pozwalając sobie na pełne wykorzystanie możliwości silnika 1.5 trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa w granicach 10 – 12 litrów na 100 km, a także z głośną pracą silnika na wyższych obrotach.

NowoczesnaFlota
MG HS


Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste, zapewniając przyzwoity komfort na nierównych nawierzchniach, a jednocześnie nie zaskakuje negatywnie przy szybkich manewrach. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Jest to także zasługa dość bezpośredniego układu kierowniczego, który pozwala na dobre wyczucie auta.

NowoczesnaFlota
MG HS (Foto: Luba Kurek)


MG HS to nadspodziewanie porządnie wykonany, dobrze wyposażony i komfortowy samochód. Może stanowić ciekawą propozycję rynkową pomimo tylko jednej jednostki napędowej i braku napędu 4x4 niezależnie od wersji. Zapewnia wysoki komfort podróżowania i spokojną głowę dzięki bardzo atrakcyjnemu pakietowi serwisowo-gwarancyjnemu.